TM_420
6 22|12|2023 #420 Τα 24 δισ. ευρώ ή αλλιώς το 11,5% εκτι- μάται ότι προσέγγισε η άμεση συμβο- λή του τουρισμού στο ελληνικό ΑΕΠ το 2022, με πέντε Περιφέρειες να αντιπρο- σωπεύουν σχεδόν το 90% των εισπράξε- ων της χώρας, τρεις από τις οποίες απο- τελούν αμιγώς τουριστικές Περιφέρειες. Οι αριθμοί αποτυπώνουν την ανθεκτι- κότητα και τη δυναμική του τουρισμού, καθώς το 2022 σηματοδότησε την έξοδο από την πανδημία, έχοντας μάλιστα στη διάρκεια των πρώτων μηνών και σχε- τικούς περιορισμούς, τονίζει η ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Το Νότιο Αιγαίο με μερίδιο 27% επί των εισπράξεων, η Κρήτη με 21%, η Αττι- κή με 17%, τα Ιόνια νησιά με 15% και η Κεντρική Μακεδονία με 9% συγκεντρώ- νουν σχεδόν το 90% των εισπράξεων. Την ίδια στιγμή για τους υπόλοιπους προορισμούς ανά την Ελλάδα είναι δε- δομένη η «κρυμμένη υπεραξία» ξεκι- νώντας από το ισχυρό αποτύπωμα του πολιτισμού σε όλη τη χώρα, αλλά και σε μία σειρά από αξιοθέατα και δραστηριό- τητες: από τον θαλάσσιο τουρισμό (μα- ρίνες, γαλάζιες σημαίες, καταδυτικούς προορισμούς κ.ά.) μέχρι την αξιοποίηση των ορεινών προορισμών της χώρας (πε- ζοπορία, ορειβατικά καταφύγια, αναρ- ριχητικά πεδία, χιονοδρομικά κέντρα, canoe- kayak- rafting κ.ά.) και από τους παραδοσιακούς οικισμούς μέχρι την πλούσια γαστρονομία και τις περιοχές που προσφέρονται για οινοτουρισμό. Η συμβολή του τουρισμού στο ελληνικό ΑΕΠ Στην καθημερινότητα των ελληνικών επι- χειρήσεων εισέρχεται σταδιακά η τεχνητή νοημοσύνη. Το 74% των διευθυντών στην Ελλάδα χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, κυρίως για να εργαστούν πιο γρήγορα ή να αποκτήσουν νέες ιδέες, ενώ μόνο το 2% θεωρεί την ΑΙ «απειλή» για τη θέση εργασίας τους. Ακόμα, σύμφωνα με το report “Digital Transformation in Greece 2023/2024” των Found.ation και ΕΙΤ Digital, λιγότερα από τα μισά διευθυντικά στελέχη (43%) πιστεύουν πως το ΔΣ της εταιρείας τους έχει καλή κατανόηση των ψηφιακών τάσεων και τεχνολογιών. Όπως προκύπτει από το report, οι ελληνικές εταιρείες αναγνω- ρίζουν τη σημασία των αναδυόμενων τεχνολογιών, αλλά η έλ- λειψη ενός Διοικητικού Συμβουλίου με όραμα ή ενός ειδικού ρόλου, που να ηγείται των προσπαθειών μετασχηματισμού, συ- χνά καθυστερεί την πρόοδο. Από την έρευνα προκύπτει, εξάλλου, ότι τρεις από τους τέσ- σερις βασικούς τρόπους προώθησης της καινοτομίας σε έναν οργανισμό θεωρείται ότι προέρχονται από το εσωτερικό του. Οι συνεργασίες με start-ups και ακαδημαϊκή κοινότητα βρίσκονται στην τρίτη θέση. Στο μεταξύ, ένα σημαντικό ποσοστό των επι- χειρήσεων στην Ελλάδα, το 30% σύμφωνα με την έρευνα, εκτιμά ότι οι δεξιότητες που σχε- τίζονται με την καινοτομία θα πρέπει να απο- τελούν προτεραιότητα για τους υπαλλήλους. Οι δεξιότητες που συνδέονται με την παρα- γωγικότητα βρίσκονται στη δεύτερη θέση. Η δυσκολία εύρεσης ικανού ανθρώπινου δυ- ναμικού χαρακτηρίζεται ως ο δεύτερος πιο σημαντικός παρά- γοντας ρίσκου για την ανάπτυξη μιας εταιρείας στα επόμενα 5-10 χρόνια. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η οικονομική αστά- θεια. Τέλος, σύμφωνα με τη μελέτη, όσον αφορά στον βαθμό στον οποίο εταιρείες και μεγάλοι οργανισμοί του ιδιωτικού και δημό- σιου τομέα στην Ελλάδα έχουν υιοθετήσει διαδικασίες ψηφια- κού μετασχηματισμού, αλλά και τους προβληματισμούς και τις δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν, το 73% πιστεύει ότι το υβριδικό σύστημα εργασίας βελτιώνει την παραγωγικότητα ή την επηρεάζει λίγο. Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δοκιμάζουν την ΑΙ Της Ελένης Μιχαηλίδου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz