TM_394

8 16|11|2023 #394 Τα στοιχεία του Δείκτη Αγορών (Shopping Index) της Salesforce δεί- χνουν ότι οι έμποροι λιανικής σε όλο τον κόσμο παρέμειναν σταθεροί στις εκπτώσεις το τρίτο τρίμηνο αλλά οι αγοραστές ανταποκρίθηκαν διστακτικά -όπως έκαναν και το προηγούμενο τρί- μηνο- περιμένοντας υπομονετικά την πτώση των τιμών. Ο Δείκτης Αγορών αξι- οποιεί δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση του λιανεμπορίου και δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχει- ρήσεις να αναπροσαρμόσουν τη στρα- τηγική λιανικής τους, καθώς τα brands επιδιώκουν να αναπτύξουν τις πωλήσεις τους και να ενισχύσουν την αφοσίωση των πελατών τους. Συνολικά, η διαδικτυακή κίνηση παρέ- μεινε ισχυρή -με αύξηση 3% παγκοσμί- ως- με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να αναζητούν προϊόντα στο διαδίκτυο και, σε πολλές περιπτώσεις, να επισκέ- πτονται το φυσικό κατάστημα για να αγοράσουν. Πρόκειται για ένα θετικό σημάδι για το λιανεμπόριο, καθώς η δι- αδικτυακή έρευνα πιθανώς υποδηλώνει την πρόθεση των αγοραστών να αγορά- σουν, απλώς όχι στις τρέχουσες τιμές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δείκτη Αγο- ρών, σε ετήσια βάση, οι διαδικτυακές πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου πα- ρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες (+1%) σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμη και στις ΗΠΑ οι οποίες συνήθως ενισχύουν την παγκόσμια ανάπτυξη. Ακόμα κι έτσι, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές συνέχισαν την τάση του προηγούμενου τριμήνου -με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 9%-, αγοράζοντας περισσότερο ανά συναλ- λαγή (+2% μονάδες ανά συναλλαγή), ψωνίζοντας όμως λιγότερο συχνά (-3% όγκος παραγγελιών). Τη συγκεκριμένη περίοδο, υπάρχει προ- βάδισμα στα αξεσουάρ μόδας, καθώς οι πωλήσεις σε απλές και πολυτελείς τσάντες αυξήθηκαν κατά 20% και 15%, αντίστοιχα. Τα αθλητικά υποδήματα παραμένουν δημοφιλή, καθώς οι πωλή- σεις αυξήθηκαν κατά 19%. Αντιθέτως, οι κατηγορίες παιχνιδιών και ηλεκτρο- νικών ειδών είναι πτωτικές (-21% και -13% αντίστοιχα), παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη μείωση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Ενδεχομένως, οι καταναλωτές να περιμένουν τις παραδοσιακά μεγάλες εκπτώσεις, για τις συγκεκριμένες κατη- γορίες προϊόντων, κατά τη διάρκεια της Cyber Week (την εβδομάδα που ακολου- θεί τη Black Friday). Salesforce Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να περιμένουν τις εκπτώσεις Ολοκληρώθηκε ημερίδα για την Ψηφιακή Οικονομία Τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου στο κτίριο του Ιστορικού Αρχείου Ηπείρου διοργανώθηκε από την κοινότητα C.Ioannina και τη Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου τρίωρη ημερίδα με τίτλο « Η Ψηφιακή Οικονομία και το νέο της τοπίο ». Παρουσία του Περιφερειάρχη Ηπείρου, κου Αλέξανδρου Καχριμάνη, και του νεοεκλεγμένου Δημάρχου Ιωαννίνων, κου Θωμά Μπέγκα, περισσότερα από διακόσια άτομα είχαν τη δυνα- τότητα να ενημερωθούν για το μέλλον των ψηφιακών πλη- ρωμών και να γνωρίσουν τις νέες τεχνολογικές τάσεις στον τραπεζικό κλάδο. Τα βασικά θέματα που απασχόλησαν τις τέσσερις θεματικές συζητήσεις, στις οποίες συμμετείχαν συνολικά έντεκα δια- κεκριμένοι ομιλητές, ήταν καταρχάς το πώς εξελίσσεται το ψηφιακό μέλλον των τραπεζών και αν οι τράπεζες εν τέλει απειλούνται από την ύπαρξη νεοφυών επιχειρήσεων χρημα- τοοικονομικής καινοτομίας (FinTech). Στην εκδήλωση συμμετείχαν η Νίκη Ανδριαβιδιώτη, Business Development and Innovation Specialist Δίας Α.Ε., ο Γιώργος Τσιάγκης, Προϊστάμενος Πληροφορικής της Συνεταιριστικής Τράπεζας Ηπείρου, ο Δημήτρης Βρανόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Flexfin και ο Γιώργος Συντελής, Διευθύνων Σύμβουλος της Everypay. Eπίσης, η Ευαγγελία Πιτουρά, Κα- θηγήτρια του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογι- στικών και Πληροφορικής του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων, ο Θανάσης Ναυρόζογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Natech, ο Νίκος Αντωνίου, Διευθύνων Σύμβουλος της PJ Tech Catalyst και ο Αλέξανδρος Μελίδης, Γενικός Διευθυντής του Οργανι- σμού Ανοιχτών Τεχνολογιών.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz