TM_391

10 13|11|2023 #391 Η Klarna , υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, δημοσίευσε την έρευνα « Shopping Pulse Report 2023 » για το Γ’ τρίμηνο του έτους, αναδεικνύο- ντας στις τελευταίες καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές στην ελληνική αγορά. Σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, η Klarna πραγματοποίησε έρευνα με τη συμμετοχή πε- ρισσότερων από 16.000 καταναλωτών από 16 χώρες, συμπε- ριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν υπηρεσίες Buy Now, Pay Later (BNPL) έναντι της χρήσης πιστωτικών καρτών. Τα βασικά σημεία της έρευνας «Shopping Pulse Report 2023» της Klarna για την Ελλάδα: Η προτίμηση του Buy Now, Pay Later: Στην Ελλάδα, το 53% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα επέλεγε υπηρεσίες BNPL για πληρωμές με άτοκες δόσεις, και το 32% ότι θα προτιμούσε τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Επιπλέον, το 60% των Ελλήνων κατα- ναλωτών θεωρεί χρήσιμο να μπορεί να πληρώσει ένα ακριβό προϊόν σε ισόποσες δόσεις, χωρίς πρόσθετο κόστος ή τόκους. Με την υπηρεσία Pay in 3, η Klarna προσφέρει στους καταναλω- τές αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή να μπορούν να πληρώσουν σε 3 άτοκες δόσεις σε αγορές on-line και σε φυσικά καταστήματα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, μεταξύ των 16 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, οι 14 προτιμούν υπηρεσίες BNPL έναντι των πι- στωτικών καρτών. Οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται: Πάνω από το ένα τέταρτο των Ελλήνων καταναλωτών που συμμε- τείχαν στην έρευνα (29%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγο- ρές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Από το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι μισοί αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, τόσο on-line όσο και στα φυσικά κα- ταστήματα. Η πλειοψηφία των καταναλωτών (52%) προτιμά να ψωνίζει χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο, ενώ το 43% επι- λέγει τον υπολογιστή. Οι Έλληνες καταναλωτές αναφέρουν ως βασικά πλεονεκτήματα των on-line αγορών σε σύγκριση με τις αγορές στο κατάστημα τις χαμηλότερες τιμές (86%), τη δυνατό- τητα σύγκρισης τιμών (86%), την εξοικονόμηση χρόνου (89%), την ευρύτερη γκάμα προϊόντων (79%), την καλύτερη πληροφό- ρηση για τα προϊόντα (62%) και τη μεγαλύτερη ποικιλία επιλο- γών πληρωμής (72%). Η δύναμη της σύγκρισης τιμών: Η άνοδος των ηλεκτρονι- κών αγορών έχει καταστήσει τα εργαλεία σύγκρισης τιμών πιο προσιτά, επιτρέποντας στους καταναλωτές να βρίσκουν τις κα- λύτερες προσφορές μεταξύ των on-line καταστημάτων. Στην Ελλάδα, το 97% των καταναλωτών συγκρίνει τις τιμές των προϊ- όντων από διάφορους εμπόρους πριν κάνει την αγορά. Οι προσδοκίες των καταναλωτών για καινοτομία στο εμπόριο: Το συντριπτικό 94% των Ελλήνων καταναλωτών πιστεύει ότι οι έμποροι πρέπει να επενδύουν συνεχώς σε νέες τεχνολογί- ες για να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις. Οι εξατομικευμένες υπηρεσίες, οι προσωποποιημένες προτάσεις προϊόντων και οι εύκολες συναλλαγές βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των επενδύσεων που οι συμμετέχοντες κρίνουν ως πιο σημαντικές. Ανταποκρινόμενη στις ανάγκες και προσδοκίες των καταναλω- τών, η Klarna έχει πρόσφατα λανσάρει νέες υπηρεσίες βασισμέ- νες στην τεχνολογία AI, συμπεριλαμβανομένου του Shopping feed με εξατομικευμένες προτάσεις προς τους χρήστες, καθώς και του Shopping lens, μίας υπηρεσίας αναζήτησης εικόνων μέσω τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει στους χρήστες να τραβήξουν φωτογραφίες, να αναζητήσουν και να ψωνίσουν οτιδήποτε γύρω τους. Οι υπηρεσίες αυτές είναι προς το παρόν διαθέσιμες σε λίγες χώρες, με στόχο να επεκταθούν και σε νέες αγορές στο μέλλον. Klarna Ολοένα και πιο δημοφιλές το Buy Now, Pay Later

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz