TM_383

6 1|11|2023 #383 Τη δυνατότητα να αιτούνται και να παραλαμβάνουν ηλε- κτρονικά αντίγραφα από τα Βιβλία-Έντυπα της Ελληνικής Αστυνομίας, να υποβάλουν ένσταση για παράβαση που έχει βεβαιωθεί, καθώς και να υποβάλουν καταγγελία για οικονο- μικά εγκλήματα, έχουν πλέον οι πολίτες μέσω του gov.gr . Συνολικά πρόκειται για έξι νέες υπηρεσίες, οι οποίες είναι σε παραγωγική λειτουργία ύστερα από την ΚΥΑ των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και Προ- στασίας του Πολίτη, Γιάννη Οικονόμου. Πιο συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες που παρέχονται πλέον μέσω του gov.gr είναι: • Υποβολή ένστασης επί πράξης βεβαίωσης παράβασης. • Υποβολή καταγγελιών οικονομικών εγκλημάτων (επώνυμη ή ανώνυμη). • Αντίγραφο δελτίο οδικού τροχαίου ατυχήματος υλικών ζημιών. • Αντίγραφο ημερήσιου δελτίο οχήματος ΕΛ.ΑΣ. • Αντίγραφο τηλεφωνικής κλήσης στην Άμεση Δράση. • Αντίγραφο πράξης βεβαίωσης παράβασης. Οι πολίτες μπορούν με τρόπο φιλικό και απλό να υποβάλ- λουν αίτηση, ένσταση ή καταγγελία ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, στην αρμόδια Υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομί- ας, αφού συνδεθούν με κωδικούς Taxisnet ή web banking. Συγχρόνως, μέσα από τις ηλεκτρονικές θυρίδες του gov.gr που έχουν αποδοθεί στις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. μπορούν άμεσα, με ακρίβεια και διαφάνεια να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους, χωρίς να χρειάζεται να επισκε- φθούν καμία υπηρεσία. Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας του αιτήματος από την ΕΛ.ΑΣ., το αντίγραφο αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυ- ρίδα του πολίτη στο my.gov.gr , ο οποίος ταυτόχρονα ειδο- ποιείται με SMS και e-mail. Επισημαίνεται ότι το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρα- κτηριστικά εγκυρότητας (κωδικό QR, κωδικό επαλήθευσης, προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Δημοσίου) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση. Τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή αίτη- σης, ένστασης ή καταγγελίας αντλούνται αυτόματα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πλη- ροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των υπηρεσιών πραγματοποι- ήθηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Νέες ψηφιακές υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. Ακόμα μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα τέθηκε στη διάθεση των φορολογου- μένων. Πρόκειται για την πλατφόρμα Καταγγελίες πολιτών , η οποί α είναι δι- αθέσιμη στην ψηφιακή πύλη myAADE στη διαδρομή Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > Καταγγελίες Πολιτών και δίνει πλέον τη δυνατότητα στους εν- διαφερόμενους να υποβάλλουν αυτο- ματοποιημένα τις καταγγελίες και πλη- ροφορίες τους, επώνυμα ή ανώνυμα, επιλέγοντας μία ή περισσότερες από τις εξής θεματικές κατηγορίες: • Διαφθορά - παραβάσεις ακεραιότητας. • Φορολογικές παραβάσεις. • Τελωνειακές παραβάσεις. Οι καταγγελίες και πληροφορίες που υποβάλλονται μέσω της πλατφόρμας διοχετεύονται αυτόματα, ανάλογα με το αντικείμενό τους, στις αρμόδιες ελε- γκτικές υπηρεσίες για περαιτέρω διερεύ- νηση, καθώς και στη Διεύθυνση Εσω- τερικών Υποθέσεων, όταν οι υποθέσεις αφορούν θέματα αρμοδιότητάς της. Η πλατφόρμα αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια αντιμετώπι- σης της φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής, λαθρεμπορίας και φαινομένων διαφθο- ράς, διευκολύνοντας την ενεργό συμμε- τοχή των πολιτών. Η πλατφόρμα παρουσιάστηκε στη Γενι- κή Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρ- νησης της ΑΑΔΕ από τον διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, παρουσία του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οι- κονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, του υφυ- πουργού Χάρη Θεοχάρη, και της γενικής γραμματέως Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας, Μαρίας Ψύλλα. Ψηφιακή πλατφόρμα για καταγγελίες πολιτών

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz