TM_36

2 23|3|2022 #036 Πατάνε «γκάζι» Ελλάδα και Βουλγαρία για τον IGB και την ηλεκτρική διασύνδεση του Γιώργου Καλούμενου Ιδιαίτερα κρίσιμο ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει η ολοκλήρωση του αγω- γού IBG για την ενεργειακή ανταγωνι- στικότητα και επάρκεια της Ελλάδας σε ότι αφορά το φυσικό αέριο, όπως και η ηλεκτρική διασύνδεση της Ελλάδας με τη Βουλγαρία, η οποία αναμένεται έως το τέλος του έτους. Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Περιβάλ- λοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας και ο Βούλγαρος Πρωθυπουργός, Kiril Petkov επιθεώρησαν από κοινού την πρόοδο των εργασιών του ελληνοβουλ- γαρικού αγωγού φυσικού αερίου IGB στην Κομοτηνή. Στην επιθεώρηση του έργου συμμετείχε και ο Υπουργός Ενέργειας της Βουλγα- ρίας, Alexander Nikolov, ενώ από την ελληνική πλευρά παραβρέθηκε ο Διευ- θύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, Κώστας Ξιφαράς και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, Χρή- στος Μέτιος. Πρόκειται για ένα έργο που ενισχύει την ενεργειακή ανταγωνιστικότητα και ασφάλεια της Ελλάδας και της ευρύτε- ρης περιοχής. Η υλοποίησή του αποτε- λεί σημαντικό βήμα για την καθιέρωση της χώρας ως διαμετακομιστικού κόμ- βου φυσικού αερίου για ολόκληρη την Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά και για τη διαφοροποίηση πηγών και οδεύ- σεων προμήθειας, περιορίζοντας την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο. Ο αγωγός IGB, με μήκος 182 χλμ, θα συνδέει την Κομοτηνή με τη Stara Zagora της Βουλγαρίας. Η δυναμικότη- τά του ανέρχεται ετησίως σε 3 δισ. κυ- βικά μέτρα (bcm/a), με δυνατότητα να αυξηθεί σε 5 bcm/a, με την πρόσθετη εγκατάσταση ενός σταθμού συμπίεσης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχε- ται στα 220 εκατ. ευρώ. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέρ- γειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Την ώρα που οι δραματικές εξελίξεις στην Ουκρανία έχουν πυροδοτήσει την πιο σοβαρή γεωπολιτική κρίση των τελευ- ταίων δεκαετιών στην Ευρώπη, ο ελλη- νοβουλγαρικός αγωγός IGB αποτελεί ένα έργο που προάγει την ενεργειακή ασφάλεια στην περιοχή. Θεμελιώνει τον ρόλο της χώρας μας ως διαμετακομιστι- κού κόμβου φυσικού αερίου για τη Νο- τιοανατολική Ευρώπη και αναβαθμίζει γεωπολιτικά την περιοχή. Απέναντι στις εύθραυστες διεθνείς συγκυρίες, ενισχύ- ουμε την ενεργειακή ανταγωνιστικότη- τα της Ελλάδας και δημιουργούμε νέες εξαγωγικές προοπτικές. Σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση έως το τέλος του έτους της νέας ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο χωρών, το έργο σηματοδοτεί μια νέα εποχή, ενισχυμέ- νης και πολυδιάστατης ενεργειακής συ- νεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγα- ρίας. Με κοινό άξονα την ευημερία των πολιτών μας, σχεδιάζουμε και αναβαθ- μίζουμε από κοινού το μέλλον των δύο χωρών σε μια βιώσιμη και ανταγωνιστι- κή κατεύθυνση». Σε σχετική ανακοίνωση της, η Γενική Ταχυδρομική αναφέρει ότι προχωρά σε αύξηση 8% σε όλες τις υπηρεσίες της, αφού όπως αναφέρει, η πόλεμος στην Ουκρανία έφερε ανατίμηση 30% στο πετρέλαιο κίνησης και 20% στη βενζίνη. Και όπως αναφέρει και η ίδια: «Για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να σας παρέχουμε υπη- ρεσίες ποιότητας και ταχύτητας, ακόμα και σε περιόδους μεγά- λης αβεβαιότητας στην παγκόσμια και κυρίως ευρωπαϊκή αγορά, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τις τρέχουσες μαζικές αυξήσεις που επηρεάζουν τον κλάδο μας. Κατά συνέπεια, από τις 23 Μαρτίου 2022 εισάγουμε επίναυλο καυ- σίμου +8% επί των τιμολογίων, μετρητοίς και επί πιστώσει, ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε μέρος του έκτακτου κόστους». Επίναυλος καυσίμων 8% από την Γενική Ταχυδρομική

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz