TM_341

4 4|9|2023 #341 Η Τράπεζα Πειραιώς αν ακοίνωσε πως ολοκλήρωσε την εγκα- τάσταση συστήματος φωνητικής υποστήριξης σε περισσότερα από 550 ΑΤΜ του δικτύου καταστημάτων της, διευκολύνοντας την πραγματοποίηση συγκεκριμένων συναλλαγών από πελά- τες με οπτική αναπηρία. Το έργο αυτό έρχεται σε συνέχεια των δράσεων και πρωτοβουλιών της τράπεζας για την περαιτέρω ενίσχυση της προσβασιμότητας και την παροχή υψηλού επιπέ- δου τραπεζικής εξυπηρέτησης στα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ). Ειδικότερα, το σύστημα φωνητικής υποστήριξης επιτρέπει την πραγματοποίηση ανάληψης ή/και αλλαγής του PIN της κάρτας με απλό και εύχρηστο τρόπο, καθώς υποστηρίζει τη δυνατότητα σύνδεσης των ακουστικών του πελάτη στην αντίστοιχη υποδοχή των ΑΤΜ. Παράλληλα, έχει τοποθετηθεί ειδική σήμανση σε γραφή braille πολύ κοντά στο σημείο υπο- δοχής των ακουστικών, ενώ τα ΑΤΜ που έχουν ενεργοποιημέ- νο το λογισμικό καλύπτουν το σύνολο των καταστημάτων της Τράπεζας Πειραιώς. Επιπροσθέτως, η Τράπεζα Πειραιώς έχει προχωρήσει στη στα- διακή αντικατάσταση του συνόλου των καρτών με νέες που φέρουν σύστημα γραφής braille, με στόχο να ενισχυθεί η κοι- νωνική συμπερίληψη των ατόμων με οπτική αναπηρία, καθώς το μήνυμα διαχέεται σε όλους τους πελάτες της. Ενδεικτικά, το 2022 εκδόθηκαν πάνω από 1 εκατ. χρεωστικές κάρτες με γρα- φή braille και σχεδόν 200.000 πιστωτικές. Η παρακολούθηση μιας εκπαίδευσης είναι συχνά η πρώτη εμπειρία του χρή- στη με ένα νέο πληροφοριακό σύστημα, όπως μια πλατφόρμα διαχείρισης επι- χειρησιακού περιεχομένου (Enterprise Content Management, ECM), εξηγεί σε σχετικό άρθρο της η Modus . Όπως αναφέρει η εταιρεία, η εκπαίδευ- ση είναι πιο αποτελεσματική και οδηγεί στην αποδοχή και χρήση του συστήμα- τος ECM. Αυτό συμβαίνει όταν οι χρήστες βεβαιωθούν για τα οφέλη που έχει ο νέος τρόπος εργασίας, κυρίως όσον αφορά στη διευκόλυνση και ταχύτερη διεκπεραί- ωση των καθημερινών τους εργασιών. Με τις παρακάτω προτάσεις θα είστε σε θέση να σχεδιάσετε ένα βιώσιμο και αποτελε- σματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης. Προγραμματίστε εκπαίδευση με βάση το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του συστήματος ECM . Θα πρέπει να έχει προηγηθεί η εγκατάσταση του συστήμα- τος και αυτό να δουλεύει παραγωγικά. Ο χρόνος εκπαίδευσης μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με το ποσοστό χρήσης του συ- στήματος από την κάθε ομάδα χρηστών. Αξιοποιήστε την περίοδο πιλοτικής λει- τουργίας για την περαιτέρω εξοικείωση των διαχειριστών του συστήματος με το νέο σύστημα ECM. Εκπαιδεύστε πρώτα τους ενεργούς χρήστες και τους διαχειριστές . Επιλέξ- τε να μεταφέρετε πρώτα τεχνογνωσία σε power users (train the trainers), οι οποίοι κατόπιν θα εκπαιδεύσουν το υπόλοιπο σύνολο. Επίσης, προσφέρετε εκπαίδευ- ση on-job για το σύστημα ECM. Η εκμά- θηση σε πραγματικές συνθήκες εργασί- ας είναι πάντα πολύ πιο αποτελεσματική. Επιπλέον, εξασφαλίζει στο μέγιστο την εξοικείωση των χρηστών. Εστιάστε σε καθημερινές εργασίες που έχουν αντίκτυπο στον φόρτο εργασίας των χρηστών . Δώστε στους υπαλλήλους μια επισκόπηση των νέων αυτοματοποιημένων διαδικασιών. Δείξ- τε τους πώς να χρησιμοποιούν την τε- χνολογία για να κάνουν τη δουλειά τους ευκολότερα και γρηγορότερα. Χρησιμοποιήστε όλα τα κανάλια επι- κοινωνίας με τους χρήστες, όχι μόνο το έντυπο υλικό . Δημιουργήστε εκπαι- δευτικά videos και αναρτήστε τα είτε εντός του συστήματος ή και σε κάποια σελίδα των πελατών σας. Προτιμήστε videos μικρής διάρκειας που εστιάζουν σε κάποια συγκεκριμένη διαδικασία, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε ομάδας χρηστών. Παρέχετε εκπαίδευση και μετά την έναρξη και παραγωγική λειτουργία του συστήματος . Προβλέψτε στη σύμ- βασή σας ένα καλάθι υπηρεσιών. Με αυ- τόν τον τρόπο, καλύπτετε έκτακτες ανά- γκες εκπαίδευσης, για νέους χρήστες του συστήματος ή και για άλλα αντικείμενα. Τέλος, παρακολουθείτε στενά τις εξε- λίξεις στην τεχνολογία , οι οποίες τρέ- χουν διαρκώς. Φροντίστε να παραμένετε ευθυγραμμισμένοι με ό,τι νέο προκύπτει και επηρεάζει με οποιονδήποτε τρόπο την παροχή των υπηρεσιών σας και συ- γκεκριμένα αυτών της εκπαίδευσης. Να θυμάστε ότι πρόκειται για ένα ζωντανό οικοσύστημα, που περιλαμβάνει ανθρώ- πους, έγγραφα και διαδικασίες. Γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να αναθεωρείτε συχνά και να προσαρμόζετε ανάλογα τις υπηρεσίες, τους εκπαιδευτές και το τεκ- μηριωτικό (εκπαιδευτικό) σας υλικό. Με τον τρόπο αυτό, θα είστε πάντα σε θέση να παρέχετε state-of-the-art υπηρεσίες και να βοηθάτε ουσιαστικά τους πελάτες σας να αξιοποιούν στο μέγιστο τα οφέλη από την υιοθέτηση συστημάτων ECM. Modus Συμβουλές για την εκπαίδευση σε συστήματα ECM Τράπεζα Πειραιώς Σύστημα φωνητικής υποστήριξης σε ATM

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz