TM_330

8 19|7|2023 #330 Δράση για τον χρηματοοικονομικό αλ- φαβητισμό των νέων ανακοίνωσε πως αναλαμβάνει η Mastercard , με στόχο οι νεότεροι να αποκτήσουν τις απαραίτη- τες γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να λάβουν περίπλοκες οικο- νομικές αποφάσεις σε ένα πολυσύνθετο οικονομικό περιβάλλον. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοί- νωση, στις χώρες που είναι μέλη του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνερ- γασίας και Ανάπτυξης) διαπιστώνεται χαμηλό επίπεδο χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, με σημαντικό μέρος του πληθυσμού να παρουσιάζει αδυνα- μίες στην κατανόηση βασικών εννοιών, όπως η αποταμίευση, ο δανεισμός, ο σχεδιασμός και η κατάρτιση ενός προ- ϋπολογισμού, γεγονός που δυσχεραίνει τη διαχείριση των οικονομικών τους κα- θημερινά, αλλά και τον προγραμματισμό τους για το μέλλον. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Ελλά- δα. Η έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari σε 1.200 ερωτώμενους, για λογαριασμό της Mastercard αποκαλύπτει ότι το επί- πεδο των σχετικών γνώσεων και δεξιο- τήτων, όπως αποτυπώνεται στον δείκτη οικονομικού αλφαβητισμού, είναι χαμη- λό (56% σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο 64%), γεγονός που αντανακλά- ται και στον δείκτη οικονομικής ευημερί- ας (40% σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο 48%). Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι συνε- τοί, με το 71% να αναφέρει ότι ζυγίζει προσεκτικά κάθε αγορά τους, ωστόσο οι μισοί αναφέρουν ότι αγοράζουν υπηρε- σίες και προϊόντα που δεν είναι απολύ- τως απαραίτητα. Την ίδια στιγμή, η ανη- συχία για τα έξοδα διαβίωσης φαίνεται να οδηγεί τους Έλληνες στη στενή παρα- κολούθηση των δαπανών τους. Εντός του πλαισίου αυτού, η Mastercard επενδύει σε ένα πρόγραμμα χρηματοοι- κονομικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, ξεκινώντας από τους εφήβους 14-18 ετών και τους νέους ενήλικες, που ζουν σε έναν κόσμο ευκαιριών, αλλά και πρω- τόγνωρων προκλήσεων. Το πρόγραμμα απευθύνεται και στις οικογένειές τους, που είναι βασικός παράγοντας επιρροής, αλλά και το πεδίο όπου οι νέοι διαμορ- φώνουν ουσιαστικά τις αξίες και τις προ- σεγγίσεις τους ως προς τα οικονομικά και τη διαχείρισή τους. Σε συνεργασία με την Ergo.Academy, έναν μη κυβερνητικό οργανισμό με στό- χο την ανάπτυξη δεξιοτήτων παιδιών, εφήβων και νέων ενηλίκων, δημιουρ- γήθηκε, το εγχειρίδιο Ο δρόμος προς τη χρηματοοικονομική ευημερία . Ένα εργαλείο, το οποίο γονείς και νέοι μπο- ρούν να χρησιμοποιήσουν για να κατα- νοήσουν βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και να καλλιεργήσουν τις οικονο- μικές δεξιότητές τους. Το εγχειρίδιο, που είναι διαθέσιμο για το κοινό στο www. mastercard.gr/financial-literacy , πα- ρουσιάζει βασικές οικονομικές έννοιες και ορισμούς, ενώ παρέχει χρήσιμες συμβουλές και προτείνει κατευθύνσεις για σωστή διαχείριση των οικονομικών μας. Περιλαμβάνει δε, κατάλληλα δια- μορφωμένες δραστηριότητες για όλα τα μέλη της οικογένειας, προάγοντας έτσι τη χρηματοοικονομική ευημερία μέσα από κοινές εμπειρίες. Το APP του ERTFLIX είναι, πλέον, διαθέσιμο στην πλατ- φόρμα του Vodafone TV, όπως ανακοίνωσε η Vodafone . Οι συνδρομητές του Vodafone TV θα έχουν πρόσβαση στο πε- ριεχόμενο του ΕRTFLIX χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. Αναλυτικότερα, στην πλατ- φόρμα του Vodafone TV οι συνδρομητές θα μπορούν να παρακολουθήσουν ελληνικές και ξένες σειρές, ταινίες, ντοκιμαντέρ, ενημερωτικές και ψυχαγωγι- κές εκπομπές, μουσική, παιδικά, αθλητικά, αλλά και επιλεγμένο περιεχόμενο από το «Αρχείο της ΕΡΤ». Όπως επίσης και το live πρό- γραμμα του συνόλου των καναλι- ών της ΕΡΤ (με δυνατότητα catch up), τις ειδήσεις από το EΡΤNEWS για ενημέρωση 24/7, καθώς και τα διαδικτυακά (ad hoc) αθλητικά κανάλια. Τέλος, διαθέσιμη στο Vodafone TV θα είναι πλειάδα ραδιοφωνικών σταθμών της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, αλλά και τα θεματι- κά διαδικτυακά ραδιόφωνα (Δεύτερο Λαϊκά, Δεύτερο Παραδο- σιακά, Κosmos Jazz, Maestro). ΗMastercard στο πλευρό των νέων Το ERTFLIX διαθέσιμο στο Vodafone TV

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz