TM_290

10 23|5|2023 #290 Το πρώτο βήμα για τη ρύθμιση της αγοράς τεχνητής νοημοσύ- νης έκανε η Ευρώπη, καθώς το Ευρωκοινοβούλιο έδωσε την πε- ρασμένη εβδομάδα το πράσινο φως στο σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο ενδέχεται να γίνει ο πρώ- τος νόμος ΑΙ στη Δύση. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις βα- σίζονται στο ρίσκο των εφαρμο- γών ΑΙ, δηλαδή οι υποχρεώσεις του συστήματος προκύπτουν ανάλογα με τους κινδύνους που προκαλούν. Επίσης τίθενται συ- γκεκριμένες προδιαγραφές για τα λεγόμενα foundation models , μοντέλα όπως το ChatGPT τα οποία έχουν προκαλέσει σοβα- ρούς προβληματισμούς καθώς ενδέχεται να καταργήσουν ακό- μη και εξειδικευμένες θέσεις εργασίας. Ειδικότερα, το νομοσχέδιο διασπά το ΑΙ σε τέσσερα επίπε- δα ρίσκου: απαράδεκτο, υψηλό, περιορισμένο και χαμη- λό ή καθόλου ρίσκο . Οι εφαρμογές απαράδεκτου ρίσκου περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων όσες αναλύουν ή εκμεταλλεύο- νται ευαίσθητες πληροφορίες ή χρησιμοποιούν παραπλανητικές τεχνικές για να επηρεάσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Και βέβαια προτείνεται να απαγο- ρεύονται πλήρως στο ευρωπαϊκό μπλοκ. Παράλληλα, έπειτα από επανει- λημμένες εκκλήσεις αξιωματού- χων, υπάρχουν ρυθμίσεις και για τα foundation models, ένα ευρύ δίκτυο εφαρμογών, συμπεριλαμ- βανομένου του ChatGPT. Στο πλαίσιο αυτών των κανόνων οι developers θα πρέπει να κάνουν ελέγχους ασφαλείας, να έχουν θέσει μέτρα διαχείρισης των δεδομένων, καθώς και μετριασμού των κινδύνων, προτού δώσουν πρόσβαση στο κοινό. Επίσης θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα δεδομένα που χρησιμοποιού- νται για την ενημέρωσή τους δεν παραβιάζουν τους κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας. Οι ευρωπαϊκές ρυθμίσεις για την AI Αλλαγή στη στρατηγική του μάρκετινγκ της σχεδιάζει η Tesla, καθώς ο Ελον Μασκ ανακοίνωσε ότι η εταιρεία θα αρ- χίσει να διαφημίζεται, για πρώτη φορά στην ιστορία της. «Θα δοκιμάσουμε λίγη διαφήμιση και θα δούμε πώς θα πάει», είπε σχετικά ο Μασκ απαντώντας σε ερώτηση μετόχου κατά την ετήσια συνέλευση της εταιρεί- ας στο Όστιν του Τέξας. Η ανταπόκριση του κοινού υπήρξε πολύ θετική. «Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι οι άνθρωποι το ήθελαν τόσο πολύ», συμπλήρωσε. Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση αποτελεί ανατροπή για την Tesla και τον Μασκ. Ο δισεκατομμυριούχος CEO επέμενε εδώ και χρόνια ότι η Tesla δεν χρειάζεται να διαφημιστεί, καθώς η ζήτηση για τα οχή- ματά της υπερβαίνει ήδη την προσφορά. «Η Tesla δεν διαφημίζει ούτε πληρώνει για endorsements (δηλαδή για να οδη- γούν τα αυτοκίνητά της διασημότητες). Αντίθετα, χρησιμοποιούμε αυτά τα χρή- ματα για να κάνουμε το προϊόν υπέρο- χο», είχε δηλώσει σε ένα tweet το 2019. Όμως, όπως αποκάλυψε ο Μασκ σε συ- νέντευξή του στο CNBC μετά τη γενική συνέλευση, δεν είχε αποφασίσει να κάνει διαφημίσεις μέχρι να δεχθεί αυτή την ερώτηση χθες. Ένα πράγμα που έχει αλλάξει για την Tesla είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός από τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν αφιερώσει σημαντικό μέ- ρος του διαφημιστικού προϋπολογισμού τους στα ηλεκτρικά οχήματα, διαφημί- ζοντας ακόμη και οχήματα που δεν είναι διαθέσιμα προς πώληση, εξηγεί το CNN. Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, σε συν- δυασμό με τα αυξανόμενα επιτόκια, οδήγησαν την Tesla να κάνει μια σειρά από μειώσεις στις τιμές των αυτοκινή- των της φέτος. Αυτές οι μειώσεις τιμών έχουν συμπιέσει τα περιθώρια κέρδους για την εταιρεία, παρότι παραμένει πιο κερδοφόρος από τις παραδοσιακές αυ- τοκινητοβιομηχανίες. Η εξαγορά του Twitter μπορεί επίσης να έπαιξε κάποιον ρόλο και να οδήγησε τον Μασκ να αλλάξει γνώμη για την αξία της διαφήμισης. Πριν από την εξαγορά από τον δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία, η πλατφόρμα των social media κέρδιζε πάνω από το 90% των εσόδων της από διαφημίσεις. Βέβαια, μετά την εξαγορά, το Twitter έχει δει τους διαφημιστές να εγκαταλείπουν την πλατφόρμα. Η Tesla αλλάζει τη στρατηγική της

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz