TM_29
8 14|3|2022 #029 Διεξαγωγή έρευνας για τα μέτρα στήριξης υπέρ των ΕΛΤΑ Τον Μάιο του 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε καταγγελία, σύμφωνα με την οποία αρκετά μέτρα υπέρ των ΕΛΤΑ συνιστούν ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση υπέρ της επιχείρησης Με ταχείς ρυθμούς προχωρά ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια, διασυνδέοντας την Ελλάδα με την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξάγει διεξο- δική έρευνα, για να αξιολογήσει κατά πόσον τα μέτρα αυτά συνάδουν με τους κανονισμούς της Ε.Ε. για τις κρατικές ενι- σχύσεις. Συγκεκριμένα, η Ε.Ε. εξετάζει το κατά πόσον: • Τα ΕΛΤΑ δικαιούνταν νομίμως πρόσθε- τη αποζημίωση ΥΠΚΥ (149 εκατ. ευρώ) για την περίοδο 2013-2018, δεδομένου ότι είχαν ήδη, λάβει ετήσια αντιστάθμιση ύψους €15 εκατ. για την ίδια περίοδο. • Η εισφορά κεφαλαίου υπέρ των ΕΛΤΑ ύψους 100 εκατ. ευρώ έχει χορηγηθεί με τους όρους της αγοράς ή έχει παράσχει τελικά στην επιχείρηση αθέμιτο πλεονέ- κτημα έναντι των ανταγωνιστών της. • Η απαλλαγή από τον ΦΠΑ εφαρμόζεται σε όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρέχονται από τα ΕΛΤΑ, θα μπορούσε να θεωρηθεί ενίσχυση. Ενώ το μέτρο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως υφιστά- μενη ενίσχυση για την περίοδο πριν από τον Αύγουστο του 2010, θα συνιστούσε νέα ενίσχυση για την περίοδο από τον Αύγουστο του 2010 και εξής. Η Επιτροπή έχει αμφιβολίες ως προς το συμβιβάσιμο μιας τέτοιας νέας ενίσχυσης. Υπεγράφη η σύμβαση ανάθε- σης του έργου σηματοδότησης στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδο- μένη. Με το έργο αυτό θα πραγ- ματοποιηθεί αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, κόστους 40.973.034,12 ευρώ, συν ΦΠΑ. Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες, ενώ προβλέπε- ται πρόσθετη 36μηνη περίοδος υποχρεωτικής συντήρησης μετά την αποπεράτωση. Ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η ένωση ΑΒΑΞ – ALSTOM, σύμφωνα με την ανοικτή διαδικασία του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τον νόμο αυτό. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε μια σειρά από ερ- γασίες, όπως: • Εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκη- σης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμε- νο σύστημα με ηλεκτρονόμους. • Εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο το τμήμα. • Σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοι- κτής γραμμής του τμήματος Πο- λύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη. • Αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμέ- νους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης. • Εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιο- μέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους. • Εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στους σταθμούς του εν λόγω τμήματος. • Εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και δι- κτύου τηλεπικοινωνιών, για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών. • Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους. Ανάδοχος για τη σηματοδότηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη η ένωση ΑΒΑΞ – ALSTOM
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz