TM_277

8 4|5|2023 #277 Η κυβερνοανθεκτικότητα στο επίκεντρο του Φόρουμ των Δελφών Η ανθεκτικότητα στις κυβερνοεπιθέ- σεις ήταν το θέμα του πάνελ From Cybersecurity to Cyber Resilience , που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιήθηκε στους Δελφούς 26- 29 Απριλίου, υπό την αιγίδα της Προέ- δρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Ο κος Δημήτρης Γκρίτζαλης , Καθηγη- τής Κυβερνοασφάλειας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έλαβε πρώτος τον λόγο κάνοντας τη διαπίστωση πως «μαζί με τον κυβερνοχώρο ήρθαν και οι κυβερνοαπειλές». Το ερώτημα, συνεπώς, που προκύπτει αναπόδραστα για όλους είναι πώς μπορεί ένας οργανισμός να γίνει ανθεκτικός . «Αποτελεί ψευδαί- σθηση ότι η ασφάλεια μπορεί να επιτευ- χθεί μόνο από μια επιστήμη. Χρειαζόμα- στε διεπιστημονική δράση. Το “αύριο” θα είναι ένα “αύριο” δημιουργικής κατα- στροφής. Μόνο ενωμένοι ίσως νικήσου- με. Αυτό που επιδιώκουμε είναι επαρκής ασφάλεια. Χρειάζεται τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό, δεν το έχουμε και δεν προβλέπεται να καλύψουμε τη ζήτηση στην επόμενη πενταετία, εκτός αν υπάρξουν αποφασιστικές παρεμβά- σεις. Στις σύγχρονες κοινωνίες, σημα- ντικός είναι και ο ρόλος των ακτιβιστών. Για να είμαστε αποτελεσματικοί, δρούμε προληπτικά και μόνο κατ΄ εξαίρεση κα- τασταλτικά. Η κα Ευγενία Τσαπραλή , Προϊσταμένη Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Συνέχειας, στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας, εξήγησε πως οι περισσότεροι οργανισμοί που δέχονται κάποιο πλήγμα ανήκουν στον τομέα της ενέργειας και της υγείας. «Στον δημόσιο τομέα ο επιτιθέμενος θέ- λει να πλήξει το κύρος του οργανισμού», τόνισε, ενώ υπερθεμάτισε σχετικά με την ανάγκη αλλαγής της κουλτούρας πάνω στην ανθεκτικότητα. «Καλά και τα εργα- λεία, αλλά υπάρχει έλλειψη εκπαίδευ- σης», σημείωσε χαρακτηριστικά. Στο ερώτημα πώς επιτυγχάνεται η αν- θεκτικότητα, ο κος Νίκος Πετράκης , Country Manager της Visa στην Ελλάδα, απάντησε πως «προσπαθούμε να προ- στατεύσουμε κάθε συναλλαγή μικρή ή μεγάλη, αναγνωρίζοντας την ευθύνη που έχουμε». Ακόμα, υπογράμμισε ότι η Visa με τη συνεχή καινοτομία, τη συνερ- γασία, την επένδυση και την αξιοποίηση του δικτύου και της κλίμακάς της είναι σε θέση να διασφαλίσει ότι οι πελάτες και οι συνεργάτες της προστατεύονται από τα πιο προηγμένα προϊόντα και υπηρεσίες ασφαλείας. Από την πλευρά του, ο κος Απόστολος Λεωνιδόπουλος , Managing Director της Kyndryl για την Ελλάδα και την Κύ- προ, τόνισε μεταξύ άλλων πως το ση- μαντικό για μια εταιρεία είναι «όταν της συμβεί το κακό να ξέρει τι να κάνει για να ανακάμψει γρήγορα». Ο κος Αναστάσιος Χατζηθεοδοσίου , Διευθύνων Σύμβουλος της Megabrokers, αναφέρθηκε στη σημασία της πρόληψης και της εκπαίδευσης εξηγώντας πώς βο- ηθά τους πελάτες να εκπαιδευτούν πριν από τη ζημιά, ενώ μετά τη ζημιά τους μα- θαίνει πώς θα διαχειριστούν την επίθεση. Εξήγησε ακόμα ότι «οι hackers στοχεύ- ουν στην ποσότητα, όχι στην ποιότητα. Ξέρουν πως το 5% με 6% θα ανοίξει κά- ποιο e-mail. Αν ανήκει π.χ. στον λογιστή μιας εταιρείας, ακόμα και τα πελατολόγια ενδέχεται να κλαπούν», κατέληξε.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz