TM_275

6 2|5|2023 #275 Η Hellenic Cables θ α προμηθεύσει περί- που 850 χλμ. καλωδίων αλουμινίου που θα συνδέουν τις ανεμογεννήτριες κάθε σειράς μεταξύ τους και στη συνέχεια κάθε σειρά με τον αντίστοιχο υποσταθ- μό του πάρκου, οδηγώντας στην υλοποί- ηση μιας από τις μεγαλύτερες υπεράκτι- ες αιολικές ζώνες στον κόσμο. Η σύμβαση περιλαμβάνει τον σχεδια- σμό, την παραγωγή, τον έλεγχο και την προμήθεια των υποβρυχίων καλωδίων inter-array τάσης 66kV με μόνωση XLPE, καθώς και την προμήθεια των σχετικών εξαρτημάτων. Τα καλώδια θα παραχθούν στο εργοστά- σιο υποβρύχιων καλωδίων της Hellenic Cables στην Κόρινθο, η δε παραγωγή τους θα πραγματοποιηθεί από το 2025 έως το 2028 σύμφωνα με το χρονοδιά- γραμμα υλοποίησης του έργου. Η υπεράκτια αιολική ζώνη του Norfolk θα παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε πε- ρίπου 4,6 εκατομμύρια νοικοκυριά και μετά την ολοκλήρωσή της, θα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες υπεράκτιες αιολικές ζώνες στον κόσμο . Συμφωνία Hellenic Cables και Vattenfall Η Ελλάδα είναι μία σημαντική ναυ- τιλιακή δύναμη διεθνώς, μία από τις βασικές δραστηριότητες του παγκό- σμιου εμπορίου, ανέφερε στην εισα- γωγή της η κα ΔανάηΜπεζαντάκου , CEO της Navigator Shipping, Greece, στο πάνελ που συντόνισε, στο πλαί- σιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθη- κε στους Δελφούς 26 - 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Προέ- δρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου . Ο κος Τζέρι Καλογηράτος , CEO της Capital Product Partners L.P., Greece, σημείωσε στην τοποθέτησή του ότι οι νέες τεχνο- λογίες απαιτούν τη χρήση ενός εντελώς διαφορετικού σετ ερ- γαλείων. «Μπορεί βραχυπρόθεσμα να υπάρχει απώλεια θέσεων εργασίας για δεξιότητες που απαξιώνονται, ωστόσο μακρο- πρόθεσμα είναι μία ευκαιρία για την εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού σε νέες ειδικότητες. Η νέα εποχή της τεχνολογίας μπορεί να είναι μία ευκαιρία για περισσότερη συμπερίληψη, αρκεί να λαμβάνονται πάντα μέτρα προστασίας και ασφάλει- ας», είπε χαρακτηριστικά. Ο κος Σταμάτης Τσαντάνης , CEO της Seanergy Maritime Holdings, Greece, ανέφερε ότι η χώρα μας πλέον περνάει σε μία νέα εποχή στον κλάδο της ναυτιλίας, που δεν είναι πια απαραίτητο κάποιος να προέρχεται από παραδοσιακή ναυ- τιλιακή οικογένεια. Τόνισε, επίσης, ότι: «Παρατηρούμε σήμε- ρα εταιρείες με μοντέρνες εταιρικές πρακτικές, που απολαμ- βάνουν περισσότερα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Αυτό που χρειάζεται είναι να υπάρχει περισσότερη συνεργασία στον κλάδο, να βρεθούν καλύτεροι τρόποι, ώστε να γίνεται κανείς ανταγωνιστικός, ακολουθώντας μία πρακτική που να μην βα- σίζεται «στην απόκρυψη μυστικών» από τους ανταγωνιστές, όπως γινόταν στο παρελθόν». Ο κος Γιώργης Καραούζας , Managing Director της SeaSpire Maritime, Greece, αποτελεί ένα παράδειγμα των όσων ανέλυσε ο κος Τσαντάνης. Είναι επικεφαλής μίας νεοφυούς ναυτιλιακής εταιρείας με ιστορία μόλις 9 ετών. «Το γεγονός ότι είμαστε από την Ελλάδα, μας βοήθησε πολύ. Η χώρα μας έχει μία πολύ καλή φήμη και παράδοση διεθνώς» είπε. Αναλύοντας την πορεία της εταιρείας από το 2014, οπότε και ξεκίνησε η εταιρεία του τις δραστηριότητές της, τόνισε ότι το πρώτο σημαντικό βήμα ήταν αρχικά να βρουν το θάρρος και την ιδανική στιγμή να τολμήσουν την επένδυση στην ναυτιλία και στη συ- νέχεια να έχουν υπομονή, ώστε να χτίσουν ένα καλό track record και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη της αγοράς και των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Η κα Kάλλη Λιβανού , Chief Commercial Officer, της Kyla Shipping, Greece, μίλησε για τη ση- μασία του ανθρώπινου δυναμικού στην επιχείρησή της. Ανέ- φερε συγκεκριμένα ότι η τεχνολογία βοηθά στην επικοινωνία, στην εξ αποστάσεως εργασία, στο κομμάτι των εργασιών που γίνονται στο γραφείο και στο να αυξηθεί η παραγωγικότητα, όμως οι σημαντικές αποφάσεις σε περίπτωση πειρατείας ή προβλήματος γίνεται από το ανθρώπινο δυναμικό και κυρί- ως από τους ανθρώπους που βρίσκονται πάνω στα πλοία. «Η ναυτιλία διακινεί το 90 % των αγαθών και η παρουσία της είναι πολύ σημαντική για την οικονομία και την κοινωνία. Ευτυχώς η πανδημία και οι πόλεμοι δεν έχουν εμποδίσει τις δραστηρι- ότητές της», είπε. Ο κος Αλέξανδρος Χατζηπατέρας , Managing Director της Dorian LPG, Greece, συμπλήρωσε ότι πρέπει να βελτιωθεί πε- ραιτέρω η διασύνδεση των καραβιών, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν σωστότερα σε περίπτωση κυβερνοεπιθέ- σεων. Ανέφερε, μάλιστα, ότι «Η ψηφιοποίηση και η τεχνολο- γία εν γένει είναι μια ευκαιρία να αντιμετωπίζονται ορθότερα οι κίνδυνοι». Τέλος, ο κος Κωνσταντίνος Νανόπουλος , Deputy Chief Financial Officer της Star Bulk, σημείωσε ότι ο καταλύτης στην μετάβαση στην νέα «πράσινη» εποχή με τη χρήση λιγότερο ρυ- πογόνων καυσίμων, είναι να υπάρξει ένας μηχανισμός σταθερό- τητας στην τιμή του άνθρακα. Η εταιρεία του βραχυπρόθεσμα προσπαθεί να επενδύσει σε λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, στη χρήση λιγότερο ενεργοβόρων συσκευών και επενδύει στην έρευνα και τεχνολογία για την «πράσινη» μετάβαση. Μεσοπρό- θεσμα, όμως, είναι απαραίτητο να υπάρξει καλύτερη εταιρική διακυβέρνηση βασισμένη σε καλύτερες πρακτικές αποφυγής ρίσκου, να υπάρξει σχεδιασμός για ESG, αλλά και να διευρυνθεί η βάση των μετόχων της εταιρείας, χωρίς παράλληλα να υπάρ- ξει μεγάλη αύξηση λειτουργικών εξόδων. Οικονομικό ForumΔελφών Νέες τεχνολογίες και ναυτιλία

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz