TM_27

8 10|3|2022 #027 Συνδεσιμότητα αυτοκινήτων από την LG Αύξηση στις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων Οι μονάδες τηλεματικής επικοινωνίας με τεχνολογία 5G αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% της συνολικής αγοράς τηλεματικής οχημάτων έως το 2026 Μετά την πρόσφατη συμφωνία για παρο- χή λύσεων 5G τηλεματικής σε premium ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, το τμήμα Vehicle Component Solutions (VS) της LG αποδεικνύει ότι διαθέτει την τεχνογνωσία και την εμπειρία, να οδηγή- σει την αυτοκινητοβιομηχανία στην επο- χή της 5G τεχνολογίας. Από την τεχνολογία vehicle-to- everything (V2X) έως ενσωματωμένα πακέτα hardware, software και in-vehicle πύλες επικοινωνίας, οι 5G τεχνολογίες αιχμής της LG στην τηλεματική, προσφέ- ρουν ένα νέο επίπεδο συνδεσιμότητας και ασφάλειας στον δρόμο. Η τεχνολογία V2X επιτρέπει στα αυτόματα οχήματα να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο με άλλα οχήματα, πεζούς σε κοντινή από- σταση και υποδομές δημιουργώντας ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για όλους. Πλησιάζοντας γρήγορα στην αρχή του επιπέδου 4 του Society of Autonomous Engineer (SAE), στο οποίο τα αυτόνομα οχήματα δεν απαιτούν πλέον ανθρώπινη αλληλεπίδραση για τη λειτουργία τους, η τεχνολογία 5G-V2X της LG προσφέρει πιο σταθερές ταχύτητες μετάδοσης δε- δομένων του οχήματος. Ταχύτερη, πιο σταθερή επικοινωνία σημαίνει ότι τα οχήματα μπορούν να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται σε μια ποικιλία οδι- κών συνθηκών και οδηγικών καταστά- σεων στιγμιαία, ενώ η υψηλής ακρίβειας τεχνολογία εντοπισμού θέσης, γνωστή ως Advanced Global Navigation Satellite System (GNSS), μπορεί να εντοπίσει την ακριβή θέση ενός οχήματος εντός 40 εκατοστών, ακόμα και όταν κινείται με υψηλές ταχύτητες. Με την τεχνολογία Dual SIM Dual Active (DSDA), υποστηρίζονται ταυτόχρονα λειτουργίες συνδεδεμένου αυτοκινήτου και αυτόνομης οδήγησης, επιτρέποντας στους επιβάτες του οχήματος να απολαμ- βάνουν υπηρεσίες ψυχαγωγίας, χρήσιμες λειτουργίες και αυξημένη ασφάλεια. Το πρότυπο της 3rd Generation Partnership Project (3GPP) Release 16 τεχνολογίας 5G διαθέτει σημαντικά βελτιωμένη απόδοση και πιο αξιόπιστες συνδέσεις. Επιπλέον, η έξυπνη, επίπεδη κεραία επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρήσουν τις αεροδυναμικές γραμμές των αρχικών τους σχεδίων, κάτι που θα ήταν αδύνατο με τις παραδοσιακές shark fin κεραίες. Καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου στις ΗΠΑ έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ στον απόηχο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, φαίνε- ται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να μην είναι ασφαλές καταφύ- γιο για όσους θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα. Αυτό συμβαίνει επειδή η Ρωσία παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή του Νικελίου που χρησιμοποιείται για την κατασκευή μπαταριών των πολλά ηλε- κτρικών οχημάτων. Ο ρόλος της Ρωσίας στην παραγωγή Νικελίου για μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα είναι εξαιρετικά ενεργός μιας και το 20% αυτής της προμήθειας προέρχεται από μία μόνο ρω- σική εταιρεία. Με τις οικονομικές ανατροπές του 2022, και την εμπό- λεμη κατάσταση, η Ρωσία, ένας σημαντικός παραγωγός Νικελίου, αντιμετωπίζει αναταραχή εξαιτίας των διεθνών κυρώσεων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίγνωση της σπανιότητας του Νι- κελίου. Η Tesla, για παράδειγμα, θα κινηθεί προς την τεχνολογία κα- θόδου Σιδήρου, αλλά ο χρόνος αυτής της μετάβασης είναι δύσκολο να καθοριστεί. Πάντως, σύμφωνα με το Bloomberg και το Reuters, οι τιμές του Νικε- λίου αποτελούσαν πρόβλημα για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ακόμη και πριν από την εισβολή. Γι’αυτό και οι αυτοκι- νητοβιομηχανίες εξετάζουν άλλες τεχνολογίες για την κατασκευή μπαταριών χωρίς Νικέλιο. Ωστόσο, αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κάνουν τη μετάβαση αυτή όσο πιο γρήγορα, τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι ακόμα πιο απρόσιτα για τους καταναλωτές.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz