TM_254

10 24|3|2023 #254 Της Αφροδίτης Μπαλίδου Ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κυβερνοασφά- λεια (ENISA) δημοσίευσε μία έκθεση για τις eSIM και μια δεύ- τερη με θεματική «fog and edge computing in 5G». Και οι δύο εκθέσεις σκοπεύουν να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με τις προκλήσεις αυτών των τεχνολογιών. Η περίπτωση των eSIM Η eSIM είναι ο γενικός όρος που χρησιμοποιείται για την ενσω- ματωμένη μορφή κάρτας SIM (μονάδα ταυτότητας συνδρομη- τή). Ενσωματωμένη στη συσκευή, η eSIM φιλοξενείται σε ένα μι- κροσκοπικό τσιπ που παρέχει αποθήκευση για τις λεπτομέρειες της συνδρομής για κινητά σε ψηφιακή μορφή. Όπως η κανονική κάρτα SIM, η eSIM προσδι- ορίζει έναν συνδρομητή στο δίκτυο μίας εται- ρείας κινητής τηλεφωνίας και μπορεί να βρεθεί σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων, όπως φορητές συσκευές, υπολογιστές, ιατρικές συσκευές Δια- δικτύου των Πραγμάτων (IoT), οικιακό αυτομα- τισμό και συστήματα ασφαλείας. Η έκθεση που εκδόθηκε παρέχει μία επισκόπη- ση της τεχνολογίας eSIM, αξιολογεί το δυναμι- κό της αγοράς στην Ευρώπη και περιλαμβάνει προκλήσεις ασφαλείας που εντοπίστηκαν και προτεινόμενα μέτρα μετριασμού. Οι προκλήσεις ασφαλείας που εντοπίστηκαν σχετίζονται με επιθέσεις λογισμικού όπως η εναλλαγή eSIM, η εξάντληση της μνήμης και οι επιθέσεις μνήμης μικρότερου μεγέθους, το διογκωμένο προφίλ και οι επιθέσεις κλειδώματος προφίλ. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μπορεί να προκαλέσουν μη διαθεσιμότητα υπηρεσιών ή να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευ- αίσθητες πληροφορίες. Ωστόσο, δεν έχει εντοπιστεί καμία σημαντική τεχνική ευπάθεια μέχρι στιγμής με περιορισμένες μόνο αναφερόμενες παραβιάσεις της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Ωστόσο, η μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη του IoT και η επακόλουθη αύξηση της χρήσης eSIM θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση τέτοιων περιστατικών στον κυ- βερνοχώρο. Η περίπτωση της «ομίχλης» και του edge computing: ο ρό- λος που παίζει στο 5G Το fog και edge computing έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες και νέες εφαρμογές στο οικοσύστημα 5G. Ωστόσο, οι τηλεπι- κοινωνίες, το cloud και οι βιομηχανικές κοινότητες πρέπει να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ασφάλειας πολλαπλών μέσων. Με την αρχιτεκτονική να είναι ένα επίπεδο κάτω από το cloud computing, ο κύριος στόχος του fog and edge computing είναι η μείωση του φόρτου εργασί- ας των συσκευών edge και cloud, προσφέρο- ντας πρόσθετους πόρους δικτύου και υλικού και στα δύο μέρη. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας παρέχει υπη- ρεσίες υπολογιστών, αποθήκευσης δεδομέ- νων και εφαρμογών στους τελικούς χρήστες, ενώ φιλοξενούνται στην άκρη του δικτύου. Μειώνει την καθυστέρηση της υπηρεσίας και βελτιώνει τη συνολική εμπειρία του τελικού χρήστη. Οι τελικοί χρήστες επωφελούνται από την απομακρυσμένη πρόσβαση στην αποθήκευση δεδομένων και από τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών, χωρίς εκτεταμένους πό- ρους που απαιτούνται, μειώνοντας επομένως το κόστος. Η έκθεση παρέχει μια επισκόπηση των τεχνολογιών ομίχλης και αιχμής όσον αφορά το 5G, σε σχέση με την αρχιτεκτονική, τα χαρακτηριστικά και τις πτυχές ασφάλειας. Παρουσιάζονται επίσης οι διαφορετικές αρχιτεκτονικές προσεγγίσεις και οι εφαρμογές τους. Περιγράφει, τέλος, τις λύσεις τυποποίησης και παρέχει ανάλυση σεναρίων εφαρμογών. Η Γερμανία σχημάτισε συμμαχία με την Ιταλία και ορισμένες χώρες της ανα- τολικής Ευρώπης εναντίον της σχεδι- αζόμενης σταδιακής κατάργησης των μηχανών εσωτερικής καύσης των αυ- τοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, καθώς ετοιμάζεται να υποβάλει αντιπρόταση, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ. Οι Υπουργοί Μεταφορών της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Τσεχίας, της Πολωνίας, της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας συναντήθηκαν την περασμέ- νη εβδομάδα για να συζητήσουν τις προ- τεινόμενες αλλαγές στα σχέδια της Ε.Ε. Η υπό κατάρτιση ευρωπαϊκή νομοθεσία «χρειάζεται αλλαγές επειγόντως», έκρι- νε ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών, Φόλκερ Βίσιγκ, ο οποίος σημείωσε πως: «Επικρατεί σκεπτικισμός στη νεοπαγή συμμαχία για τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ πρόκειται να προταθεί να δημιουργηθεί ξεχωριστή κατηγορία οχη- μάτων, που μπορούν να καίνε συνθετικά καύσιμα, κλιματικά ουδέτερα, μετά το 2035». «Η απαγόρευση της μηχανής εσω- τερικής καύσης, όταν μπορεί να λειτουρ- γεί με κλιματικά ουδέτερο τρόπο, μας φαίνεται λάθος προσέγγιση», επέμεινε. Η νομοθεσία για τις εκπομπές διοξειδί- ου του άνθρακα και άλλων αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκη- πίου, το κυριότερο εργαλείο της Ε.Ε. για να προωθήσει την ευρωπαϊκή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπήκε στον πάγο νωρίτερα αυτόν τον μήνα, όταν το Βερολίνο προέβαλε ένσταση την τελευ- ταία στιγμή, καθώς οι χώρες μέλη της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχαν ήδη καταλήξει σε συμφωνία στα τέλη του 2022. Η κυβερνοασφάλεια των τηλεπικοινωνιών στο επίκεντρο του ENISA Αντιδρά η Γερμανία στα σχέδια κατάργησης μηχανών εσωτερικής καύσης

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz