TM_25

2 8|3|2022 #025 Υπογράφηκε η ένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στο ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020 Μία νέα εταιρεία ετοιμάζουν η Sony και η Honda για τον σχε- διασμό και την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων. Οι δύο εταιρεί- ες έχουν υπογράψει ένα μνημόνιο κατανόησης που δηλώνει την πρόθεσή τους, ωστόσο η τελική συμφωνία δεν έχει ακόμα οριστικο- ποιηθεί. Η νέα εταιρεία αναμένεται να δημιουργηθεί μέσα στο 2022 και οι πωλήσεις του πρώτου μοντέλου EV προγραμματίζονται για το 2025. Η Honda θα κατασκευάσει το πρώτο μοντέλο, με τη νέα εταιρεία να παρα- δίδει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τις πωλήσεις του οχήμα- τος, ενώ η Sony θα αναπτύξει μια πλατφόρμα υπηρεσιών κινητι- κότητας. Με αυτή τη συνεργασία συνδυάζονται η τεχνογνωσία της Honda στην κατασκευή και την εμπορία αυτοκινήτων και οι δυνατότητες της Sony στους αισθητήρες εικόνας, τις τηλεπικοι- νωνίες και την ψυχαγωγία. Η Sony έχει καταστήσει σαφή την πρόθεσή της να εισέλθει στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, και η συνεργασία αυτή σηματοδοτεί την πρώτη της συγκεκριμένη κίνηση στον εμπορικό κλάδο. Στην CES 2020, η Sony παρουσίασε ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνη- το που ονομάζεται Vision-S, το οποίο ακολούθησε το Vision-S 02 στην CES2022. Εκείνη την εποχή, μάλιστα, η Sony είχε ανακοινώσει σχέδια για την ίδρυση μιας εταιρείας με την ονομασία Sony Mobility μέχρι την άνοιξη του 2022, αλλά αυτές οι εξελίξεις θέ- τουν τα σχέδια για τη Sony Mobility υπό αμφισβήτηση. Sony και Honda ετοιμάζουν «ηλεκτρική» συνεργασία Ένα σημαντικό οδικό έργο της Ολυμπί- ας Οδού έρχεται ένα βήμα πιο κοντά προς την υλοποίησή του. Σύμφωνα με Πράξη που υπέγραψε ο υφυπουργός ανάπτυξης και Επενδύσεων Γ. Τσακίρης, το τμήμα Πάτρα – Πύργος του αυτοκινη- τοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα- Πύργος με Κωδικό ΟΠΣ 5162265 εντάσ- σεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Η Πράξη αναφέρεται στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος που θα έχει συ- νολικόμήκος74,8χιλιομέτρων,μετοοποίο ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το τμήμα αυτό θα περιλαμβάνει δύο κομ- μάτια, ένα μήκους 13,0 χιλιομέτρων που θα ενώνεται με την υφιστάμενη Εθνική Οδό για τη διαπλάτυνσή της και άλλο ένα μήκους 61,8 χιλιομέτρων που θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι με τη σημε- ρινή του μορφή ο υφιστάμενος δρόμος αποτελεί έναν από τους πιο επικίνδυ- νους στη χώρα. Ο νέος οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος θα έχει όλες τις προ- βλεπόμενες προδιαγραφές που διαθέ- τουν οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι στη χώρα, ώστε να βελτιώσει σημαντι- κά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας των οδηγών που διέρχονται στην περιοχή, μειώνοντας έτσι δραστικά τις πιθανότη- τες πρόκλησης ατυχημάτων. Και επιπλέ- ον, ο χρόνος που χρειάζεται για να δια- νύεται η απόσταση από την Πάτρα έως τον Πύργο, υπολογίζεται ότι θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 30 λεπτά. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025, ενώ τα πρώτα 56 χλμ. θα εί- ναι έτοιμα εντός του 2024. Το συνολικό ποσό της δημόσιας δαπάνης της Πρά- ξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 252,1 εκατ. ευρώ. Του Χάρη Ματθαίου

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz