TM_227

6 14|2|2023 #227 Τη δυνατότητα να λαμβάνουν πληροφόρη- ση για κάθε σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, όπως τα στοιχεία του διαχει- ριστή, τη διαθεσιμότητα, τον αριθμό των ρευματοδοτών και τον τύπο του φορτιστή, έχουν πλέον οι πολίτες, καθώς η εφαρμογή « reCharge » τέθηκε σε λειτουργία. Η εφαρμογή «reCharge» αποτελεί το νέο ψηφιακό εργαλείο που ανέπτυξαν τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφο- ρών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πο- λυτεχνείο και με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότη- τας. Ειδικότερα, μέσω της εφαρμογής οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε έναν δια- δραστικό χάρτη, στον οποίο μπορούν σε πραγματικό χρόνο να εντοπίζουν τα προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είναι διασυνδεδεμένα με το Μητρώο Υποδο- μών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνη- σης (ΜΥΦΑΗ). Με τον τρόπο αυτό, το «reCharge» συνι- στά ένα σημαντικό βήμα στην επίτευξη του στρατηγικού στόχου της κυβέρνη- σης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Επιπλέον, αποτελεί μια ακόμα κοινή δράση των δύο Υπουργείων, στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχουν σχεδιάσει και υλοποιούν οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, κος Κώστας Καραμανλής και Ψηφιακής Διακυβέρνη- σης, κος Κυριάκος Πιερρακάκης. Την παρούσα χρονική στιγμή είναι σε εξέ- λιξη η διαδικασία ανάρτησης των δεδομέ- νων που αφορούν στα δημοσίως προσβά- σιμα σημεία φόρτισης στον διαδραστικό χάρτη από τους φορείς της αγοράς. Για την εύρυθμη και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών, το υπουργείο Υποδομών και Με- ταφορών απευθύνει πρόσκληση στους ενδιαφερόμενους να επιταχύνουν τη δια- δικασία ανάρτησης των δεδομένων φόρ- τισης στον διαδραστικό χάρτη. Σε αλλαγή πλεύσης κινήθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανα- φορικά με τις προβλέψεις για την οικονομία της Ευρωζώνης. Συγκεκριμένα, ο εκτελεστι- κός βραχίονας της Ευρωπα- ϊκής Ένωσης αναφέρει ότι η οικονομική ανάπτυξη στις 20 χώρες που χρησιμοποιούν το ευρώ είναι πιθανό να κινηθεί στο 0,9% φέτος, αντί του 0,3% που είχε προβλεφθεί τον πε- ρασμένο Νοέμβριο. Η ζώνη του ενιαίου νομί- σματος θα αποφύγει οριακά την τεχνική ύφεση την οποία περίμενε η Επιτροπή πριν από τρεις μήνες, καθώς η ανάπτυξη τους τελευταίους τρεις μή- νες του 2022 ήταν 0,1% έναντι του προηγούμενου τριμήνου και η Κομισιόν αναμένει ποσοστό 0% για τους πρώτους τρεις μήνες του 2023. Η Επιτροπή σημειώνει ότι η αβεβαιότητα γύρω από τις προ- βλέψεις ήταν υψηλή, ωστόσο οι κίνδυνοι για την ανάπτυξη εί- ναι σε γενικές γραμμές ισορροπημένοι. «Η εγχώρια ζήτηση θα μπορούσε να αποδειχθεί υψηλότερη από την προβλεπόμενη, εάν οι πρόσφατες μειώσεις στις τιμές χονδρικής του φυσικού αερίου περάσουν πιο έντονα στις τιμές καταναλωτή και η κατανάλωση αποδειχθεί πιο ανθεκτική», ανέφερε. «Παρό- λα αυτά, μια πιθανή αντιστρο- φή αυτής της πτώσης δεν μπορεί να αποκλειστεί στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων γεωπολιτικών εντάσεων», συ- μπλήρωσε. Η Commission τονίζει ότι η εξωτερική ζήτηση θα μπορού- σε επίσης να αποδειχθεί πιο ισχυρή μετά το άνοιγμα της Κίνας – κάτι που θα μπορούσε, ωστόσο, να τροφοδοτήσει τον παγκόσμιο πληθωρισμό –παρό- λα αυτά υπογραμμίζει ότι οι κίνδυνοι για τον πληθωρισμό συν- δέονται σε μεγάλο βαθμό με τις εξελίξεις στις αγορές ενέργειας. Ο πληθωρισμός καταναλωτών στην ευρωζώνη, ο οποίος έφτα- σε στο ιστορικό υψηλό του 10,6% τον περασμένο Οκτώβριο λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων που προκλήθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, πρό- κειται να επιβραδυνθεί στο 5,6% φέτος και στο 2,5% το 2024. Αυτό θα ήταν μεγαλύτερη επιβράδυνση από το προηγουμένως αναμενόμενο 6,1% για το 2023 και 2,6% για το 2024. «reCharge»: Νέα εφαρμογή για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων Επανεκτιμήσεις για την οικονομία της Ευρωζώνης από την Commission

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz