TM_210

10 20|1|2023 #210 Οι τάσεις πληρωμών που θα επικρατήσουν το 2023 H VISA π ροχώρησε σε ανάλυση των αγο- ραστικών τάσεων παγκοσμίως και εκτι- μάει τον τρόπο που αυτές θα κινηθούν κατά τη νέα χρονιά. Από την αποκλειστι- κά εξ αποστάσεως εργασία οδηγηθήκαμε σε υβριδικά μοντέλα και από μια ραγδαία οικονομική ανάπτυξη σε μια σημαντική βραχυπρόθεσμη οικονομική αβεβαιότη- τα, ενώ η μετάβαση από τις πληρωμές με μετρητά στις ψηφιακές συνεχίζεται παγκοσμίως, αναφέρει η εταιρεία και παρουσιάζει τις πέντε τάσεις που ξεχωρί- ζουν στο τοπίο των πληρωμών: Το ταξίδι για δουλειά και αναψυχή επιστρέφει ενισχύοντας τις δαπάνες λιανικής Το 2022, τα ταξίδια παγκοσμίως ανέκαμ- ψαν, χάρη στο άνοιγμα των συνόρων που απελευθέρωσε τη ζήτηση. Πρόσφατη έρευνα της Visa κατέγραψε μια ευρεία αύ- ξηση, του μέσου ποσού που δαπανάται ανά ταξιδιώτη στο εξωτερικό μεταξύ Ιου- νίου-Αυγούστου 2022, τόσο στις δαπάνες λιανικής, όσο και στις «παραδοσιακές ταξιδιωτικές», όπως ξενοδοχεία, εστιατό- ρια και διασκέδαση. Ωστόσο, η αύξηση τόσο των διασυνοριακών δαπανών λια- νικής, όσο και των άλλων ταξιδιωτικών δαπανών εξομαλύνθηκε. Τα στοιχεία της Visa δείχνουν ότι οι αγορές από ξένους τουρίστες είχαν ανακάμψει πλήρως στο 63% των 500 κορυφαίων προορισμών με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα πριν από την πανδημία – αριθμός που ενδέχεται να αυξηθεί το 2023. Οι καταναλωτές επιλέγουν συνειδητά βιώσιμες συμπεριφορές Ενώ φέτος θα δούμε περισσότερα άτο- μα να ταξιδεύουν για δουλειά, αναψυχή και όχι μόνο, οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχίες για τη βιωσιμότητα και την κλιματική αλλαγή, σε σχέση με το πώς καταναλώνουν και συμπεριφέρονται στο ταξίδι. Πρόσφατη μελέτη των Skift και McKinsey, έδειξε ότι το 40% των ταξιδιω- τών, παγκοσμίως, ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν τουλάχιστον 2% περισσότε- ρο για αεροπορικά εισιτήρια ουδέτερου άνθρακα. Έως τώρα, τα ίδια δεδομένα, δείχνουν ότι μόλις το 14% των ταξιδιω- τών το έπραξαν τελικά. Το 2023 αναμέ- νουμε ότι περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν πράξη τα λόγια τους, καθώς ένας μεγαλύτερος αριθμός βιώσιμων επιλο- γών θα είναι διαθέσιμος. Το Β2Β γίνεται 3.0 Η καινοτομία στον κλάδο πληρωμών B2B θα δημιουργήσει ένα άλλο κύμα ψηφια- κού μετασχηματισμού. Από το 2023 και μετά, θα δούμε μια έκδοση 3.0 των B2B πληρωμών. Αναμένεται αύξηση στις B2B πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, κα- θώς η προτίμηση των επιχειρήσεων να πληρώνουν και να πληρώνονται μέσω τηλεφώνου μεγαλώνει, ενώ η ψηφιοποί- ηση πληρωμών B2B θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη στις συναλλαγές ηλεκτρο- νικού εμπορίου B2B. Περισσότερες επι- χειρήσεις B2B από ποτέ παρέχουν τώρα διαδικτυακές πληρωμές και το 80% των συναλλαγών B2B αναμένεται να είναι ψη- φιακές έως το 2025. Παράλληλα, όλο και περισσότερες κυβερνήσεις σημειώνουν πρόοδο στην ψηφιοποίηση πληρωμών. Η αστάθεια στα κρυπτονομίσματα δη- μιουργεί νέες ευκαιρίες Οι αγορές κρυπτονομισμάτων ήταν αστα- θείς το περασμένο έτος. Ενώ το μέλλον μένει να αποκαλυφθεί, αναμένουμε πως κάποιες λιγότερο ανθεκτικές ιδέες θα πε- ριθωριοποιηθούν, ενώ άλλες που επικε- ντρώνονται στην υιοθέτηση μιας μετρη- μένης, συμβατής προσέγγισης στη νέα τεχνολογική ανάπτυξη θα συνεχίσουν να δημιουργούν ουσιαστικές λύσεις web3. Στο άμεσο μέλλον, θα δούμε να επικε- ντρώνονται συνεχώς οι κυβερνήσεις, οι κεντρικές τράπεζες, τα παραδοσιακά χρη- ματοπιστωτικά ιδρύματα και οι fintechs σε προγραμματιζόμενο χρήμα και πλη- ρωμές – είτε πρόκειται για CBDC, για stablecoins ή για άλλες μορφές tokenized χρήματος. Στο κοντινό μέλλον, περιπτώ- σεις πληρωμών μέσω web3, θα περιλαμ- βάνουν μισθοδοσίες, μικροπληρωμές και διασυνοριακές πληρωμές. Τέλος, εταιρεί- ες αξιοποιούν τη τεχνολογία NFT για να δημιουργήσουν νέες ψηφιακές εμπειρίες. Η απάτη προσαρμόζεται σε έναν «υβριδικό» κόσμο Όλο και περισσότεροι υιοθετούν έναν «υβριδικό» τρόπο εργασίας και οι απα- τεώνες ακολουθούν την τάση προσαρ- μόζοντας τις τακτικές τους. Καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες πληρώνουν καθοδόν, οι απατεώνες έχουν περισσότε- ρες ευκαιρίες να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα. Με τα ταξίδια να επιστρέφουν, πιθανότατα θα συνεχίσου- με να βλέπουμε αύξηση της διασυνορια- κής απάτης. Ίσως η πιο πρόσφατη απειλή που αναδύεται είναι αυτή των «ταυτοτή- των σύνθεσης» – όταν οι απατεώνες συ- ναρμολογούν ένα καθαρό νέο πρόσωπο από θραύσματα στοιχείων ταυτότητας. Αναμένουμε ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να αποτελούν στόχο, καθώς συχνά δεν έχουν τους πόρους ή την τε- χνογνωσία για να δώσουν προτεραιότητα στα εργαλεία ασφαλείας και άλλα μέτρα ασφαλείας. Μια πρόσφατη δημοσκόπη- ση της Visa διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς (58%) ταξιδιώτες ανέ- φεραν ότι ανησυχούν για την πιθανότη- τα απάτης στις πιστωτικές ή χρεωστικές τους κάρτες, ενώ ταξιδεύουν.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz