TM_209
4 19|1|2023 #209 Σύμφωνα με τη μελέτη Accelerating Europe’s path t o reinvention της Accenture, το αυξανόμενο ενεργειακό κό- στος είναι η κορυφαία πρόκληση που επηρεάζει τα περιθώρια κέρδους για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως σημείωσε το 19% των ερωτηθέντων, με δεύτερη τις αναταράξεις στην εφοδιαστι- κή αλυσίδα (14%). Παρά τις προκλήσεις αυτές, το 81% των ευρωπαίων ηγετών επιχειρήσεων πιστεύει ότι οι οργανισμοί τους είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για τα μελλοντικά αναπτυξιακά τους πλάνα, έχοντας μάλιστα ήδη ξεπεράσει την πανδημία. «Η ανθεκτικότητα που επέδειξαν έως τώρα οι ηγέτες των επι- χειρήσεων μπορεί να εξηγήσει την αυτοπεποίθησή τους όσον αφορά στην αντιμετώπιση των σημερινών αντίξοων συνθη- κών, συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής κρίσης που πλήτ- τει ιδιαίτερα την Ευρώπη», δήλωσε ο Jean-Marc Ollagnier, CEO της Accenture για την Ευρώπη. «Ωστόσο, αυτό που διακυβεύε- ται για τις ευρωπαϊκές εταιρείες είναι η ανταγωνιστικότητά τους μακροπρόθεσμα. Το ολοένα και πιο ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με τον ρυθμό τεχνολογικής καινο- τομίας και την ανάγκη επιτάχυνσης της ενεργειακής μετάβασης, απαιτεί από τις εταιρείες να ακολουθούν μια στρατηγική διαρ- κούς επανεφεύρεσης. Αυτή ακριβώς η Ολική Επανεφεύρεση των Επιχειρήσεων (Total Enterprise Reinvention) θα δώσει στις ευρωπαϊκές εταιρείες τη δυνατότητα να αυξήσουν την ανταγω- νιστικότητά τους και να αναπτυχθούν μακροπρόθεσμα». Η μελέτη, η οποία αναλύει τις οικονομικές επιδόσεις 3.000 εται- ρειών παγκοσμίως, διαπίστωσε ότι ενώ οι ευρωπαϊκές εταιρείες σημειώνουν ισχυρή κερδοφορία, υστερούν στην αύξηση των εσόδων τους σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στη Βόρεια Αμε- ρική και την Ασία. Σύμφωνα με την ανάλυση, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά στη βι- ωσιμότητα, το ταλέντο, τη ρευστότητα και τη διαχείριση κό- στους. Ωστόσο, υστερούν σημαντικά όσον αφορά στην αύξη- ση των πωλήσεών τους και την αξιοποίηση της τεχνολογίας για την ενίσχυση των εσόδων τους. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες είναι επίσης λιγότερο πιθανό να καινο- τομήσουν, αξιοποιώντας αναδυόμενες τεχνολογίες και να στρα- φούν σε επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται στην τεχνολο- γία σε σύγκριση με εταιρείες της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας. Η μελέτη προτείνει επίσης συγκεκριμένα στρατηγικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες για να ξεκινήσουν την επανεφεύρεσή τους, εστιάζοντας στα δυνατά τους σημεία σε επίπεδο βιωσιμότητας και ταλέντου και αντιμε- τωπίζοντας παράλληλα το έλλειμμα σε επίπεδο τεχνολογίας και αναγκών των πελατών τους. Αυτά τα βήματα περιλαμβάνουν: • Άμεση ανάπτυξη του ψηφιακού πυρήνα που θα επιτρέπει την επανεφεύρεση του επιχειρηματικού μοντέλου. • Επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης. • Ευθυγράμμιση με τις νέες ανάγκες των πελατών. • Τοποθέτηση των εργαζομένων στο επίκεντρο της επανεφεύ- ρεσης της επιχείρησης. «Σήμερα, οι περισσότερες εταιρείες ανακαλύπτουν εκ νέου μέρη του οργανισμού τους», πρόσθεσε ο Ollagnier. «Αλλά για να επι- τύχουν σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον το οποίο αυτήν τη στιγμή επαναπροσδιορίζεται, θα πρέπει να αλλάξουν τα πάντα, από τα μοντέλα λειτουργίας τους μέχρι τους τρόπους εργασίας. Αυτές οι πρωτοφανείς καταστάσεις απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση από τις εταιρείες στην Ευρώπη, γεγονός το οποίο συνεπάγεται μια τολμηρή και οραματική προσέγγιση μετασχη- ματισμού. Είναι μια κομβική στιγμή για μια ισχυρότερη Ευρώπη». Accenture: Αισιόδοξοι οι ηγέτες των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz