TM_188

2 7|12|2022 #188 Τα πλάνα της ΗΔΙΚΑ για το 2023 Της Αφροδίτης Μπαλίδου Το Techmail π αραβρέθηκε στη συνά- ντηση ενημέρωσης εκπροσώπων του Τύπου που διοργανώθηκε από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνι- κής Ασφάλισης Α.Ε. (ΗΔΙΚΑ) τη Δευ- τέρα, 5 Δεκεμβρίου. Στην εκδήλωση ανακοινώθηκαν σημαντικά έργα, τα οποία πρόκειται να προκηρυχθούν στο άμεσο μέλλον. Η Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, κυρία Νίκη Τσούμα, ανήγγειλε συγκε- κριμένα 4 προσεχείς δράσεις στο πλαί- σιο του προγράμματος Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», αλλά και του Επιχειρησιακού Προ- γράμματος του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, με τον συνολικό προ- ϋπολογισμό αυτών να ξεπερνά τα 226 εκατ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, οι δράσεις είναι: • Σχεδιασμός, ενοποίηση και υποστήρι- ξη λειτουργίας των Μητρώων της ΗΔΙ- ΚΑ στον τομέα της υγείας και της κοινω- νικής ασφάλισης. • Ψηφιακός Μετασχηματισμός της δια- χείρισης της περίθαλψης ογκολογικών ασθενών. • Ολοκλήρωση του Ατομικού Ηλεκτρο- νικού Φακέλου Υγείας. • Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός των συστημάτων των νοσοκομείων. Για τις ανάγκες του νοσοκομειακού εκ- συγχρονισμού, η ΗΔΙΚΑ στοχεύει στην περαιτέρω αξιοποίηση του μεγάλου όγκου δεδομένων που αφορούν 12 εκατ. ασθενείς και βρίσκονται αποθη- κευμένα στα συστήματα της εταιρείας. Έχει ήδη προκηρύξει διαγωνισμό 12 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση του DATA CENTER, ενώ έχει προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για το h-Cloud (μέρος των υπηρεσιών του G-Cloud). Τα ιατρικά δεδομένα από πολλαπλές πηγές (άυλη συνταγογράφηση, διαγνωστικά κέντρα, φαρμακεία, δεδομένα από την εφαρμο- γή MyHealth, παραπεμπτικά γιατρών, μαζί με τα δεδομένα του προσεχούς Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου) θα διασυνδέονται μέσω διαλειτουργικότη- τας με την πηγή στην οποία δημιουργή- θηκαν. Θα διευκολύνεται, έτσι, η αμεσό- τητα πρόσβασης στο ιατρικό ιστορικό του ασθενούς, καθώς διασφαλίζεται και η διαφύλαξη των προσωπικών δεδομέ- νων μέσω της διαβάθμισης της πληρο- φορίας, στην οποία έχει πρόσβαση ο εκάστοτε γιατρός, ανάλογα με τα ιατρι- κά πρωτόκολλα που του το επιτρέπουν και των ισχυρών ταυτοποιήσεων. Επιπλέον, η ΗΔΙΚΑ υλοποιεί την ενιαία πλατφόρμα επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ, ενώ στον τομέα της Κοινωνικής Ασφά- λισης και της Κοινωνικής Πρόνοιας έχει αναπτύξει σειρά υπηρεσιών που βρί- σκονται ήδη σε παραγωγική λειτουργία όπως: • Αυτοματοποίηση της διαδικασίας για τη δήλωση γέννησης. • Πλατφόρμα υποστήριξης της αναδο- χής και της υιοθεσίας. • Νέο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης εσόδων- ασφάλισης μη μισθωτών. • Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ. • Ενεργοποίηση απόδοσης δικαιώματος δωρεάν μετακίνησης ανέργων κατοί- κων της Περιφέρειας Αττικής. • Νέα επικουρική ασφάλιση. • Παροχή δωρεάν καρτών κομίστρου για τους Ουκρανούς πρόσφυγες. Έχει επίσης υλοποιήσει δύο σημαντικά Ευρωπαϊκά προγράμματα για την Υγεία και την Κοινωνική Ασφάλιση: • Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα NCP for eHealth (CEF), που δημιουργεί έναν Εθνικό Κόμβο ανταλλαγής δεδομένων της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, όπου οι γιατροί θα έχουν πρόσβαση στο ιατρικό ιστορικό ασθενών από άλ- λες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα εκτελούνται συνταγές από τη μία χώρα στην άλλη και τα νοσοκομεία θα νοση- λεύουν αλλοδαπούς ασθενείς, χρεώνο- ντας τους φορείς της χώρας προέλευ- σής τους. • Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ηλεκτρονικής Ανταλλαγής Πληροφοριών (EESSI), το οποίο έχει διασυνδέσει τους Φορείς Κοι- νωνικής Ασφάλισης των Κρατών-Με- λών της Ε.Ε., καθώς και της Ισλανδίας, Νορβηγίας, Λιχτενστάιν και Ελβετίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz