TM_187

10 6|12|2022 #187 Οι επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών με έδρα χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούν σε σύντομο χρονικό διάστη- μα να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότη- τες των κινητών τους τηλεφώνων κατά τη διάρκεια αεροπορικών ταξιδιών, χωρίς να απαιτείται η ενεργοποίηση της «λειτουρ- γίας πτήσης». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το BBC, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να παρέ- χουν τεχνολογία 5G στα αεροπλάνα και δεδομένα κινητής τηλεφωνίας – χαμηλό- τερης βέβαια ταχύτητας. Δυνητικά οι επιβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν όλες τις λειτουργίες του τηλεφώνου τους κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενεργοποιώντας κλήσεις, καθώς και εφαρμογές βαριάς χρήσης δεδομέ- νων που μεταδίδουν μουσική και βίντεο. Φυσικά, το πότε και το πώς ακριβώς θα ολοκληρωθεί αυτή η αλλαγή ακόμα δεν έχει λήξει. Πάντως, η προθεσμία για τα κράτη-μέλη για να διαθέσουν τις ζώνες συχνοτήτων 5G για αεροπλάνα είναι η 30η Ιουνίου 2023. Ο Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος της Ε.Ε. για την Εσωτερική Αγορά, δήλωσε ότι το σχέ- διο θα «επιτρέψει καινοτόμες υπηρεσίες για τους ανθρώπους» και θα βοηθήσει τις ευρωπαϊκές εταιρείες να αναπτυχθούν. Ο ουρανός δεν αποτελεί πλέον όριο όσον αφορά στις δυνατότητες που προσφέρει η υπερ-γρήγορη συνδεσιμότητα υψηλής χωρητικότητας». Εκ μέρους της Επιτροπής Ασφάλειας Πτή- σεων του Ηνωμένου Βασιλείου, ο Διευθύ- νων Σύμβουλος, Dai Whittingham, δήλω- σε για τη λειτουργία πτήσης ότι «υπήρχε ανησυχία ότι θα μπορούσε το σήμα να παρέμβει στα αυτόματα συστήματα ελέγ- χου πτήσης, αλλά αυτό που διαπιστώθηκε με την εμπειρία είναι ότι ο κίνδυνος πα- ρεμβολής είναι πολύ μικρός». Η Singapore Airlines κ αι η Tata Sons συμφώνησαν να προχωρήσουν στη συγ- χώνευση της Air India και της Vistara, δημιουργώντας τον κορυφαίο αεροπορι- κό όμιλο της Ινδίας, με τη Singapore Airlines να επεν- δύει επίσης 250 εκατομμύ- ρια USD στην Air India στο πλαίσιο της συναλλαγής. Σήμερα, η Air India (συ- μπεριλαμβανομένης της Air India Express και της AirAsia India) και η Vistara διαθέτουν συνολικά 218 αεροσκάφη ευρείας και στενής ατράκτου, τα οποία εξυπηρετούν 38 διεθνείς και 52 εγχώριους προορισμούς. Μετά τη συγχώνευση, η Singapore Airlines θα διαθέτει μερίδιο 25,1% σε ένα διευρυμένο όμιλο Air India. Σήμερα, η Singapore Airlines και η Tata κατέχουν 49% και 51% των μετοχών της Vistara, αντίστοιχα. Η Tata έχει την πλήρη κυριότητα της Air India, η οποία περι- λαμβάνει τους αερομετα- φορείς χαμηλού κόστους Air India Express και AirAsia India. H συγχώνευση ανα- μένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2024 (με την επιφύλαξη των κα- νονιστικών εγκρίσεων). Με τη συγχώνευση, η Air India θα είναι ο μοναδικός ινδικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών που θα εκτελεί τόσο υπηρεσίες πλήρους εξυπηρέτησης, όσο και υπηρεσίες χαμηλού κόστους για επιβάτες. Θα μπορεί να βελτιστοποιήσει το δίκτυο δρομολογίων και τη χρήση των πόρων της, να είναι ευέλικτη και ευκίνητη στην κάλυψη της ζήτησης σε όλα τα τμήματα της αγοράς και να αξιοποιήσει μια μεγαλύτερη βάση καταναλωτών για να ενισχύσει το πρόγραμμα πιστότητας. Ανοίγει ο δρόμος για τη χρήση κινητών στο αεροπλάνο Συγχώνευση των Air India και Vistara Του Χρίστου Κρανάκη

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz