TM_179

10 24|11|2022 #179 Προς επαλήθευση τείνουν οι εκτιμήσεις των προηγούμενων ετών που ήθελαν τους ανθρώπους να μεταφέρονται μέσω αεροταξί περί το 2030. Συγκεκριμένα, οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές εναέριας κυκλοφορίας προχώρησαν στη δημοσί- ευση κανόνων σχετικά με την επίσημη προσθήκη μηχανών, που συνδυάζουν χα- ρακτηριστικά ελικοπτέρων και αεροπλά- νων, σε αερομεταφερούμενα taxi. Η διάταξη αυτή, έρχεται να «κουμπώσει» σε μια περίοδο στην οποία μεγάλες τε- χνολογικές εταιρείες αυξάνουν τις επεν- δύσεις τους στις νέες τεχνολογίες που αναμένεται να αξιοποιηθούν για την αε- ρομεταφορά ανθρώπων/προϊόντων στο μέλλον. Επίσης, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες προχωρούν ήδη σε παραγγελίες οχημάτων για αυτή τη χρήση. Ο νέος τύπος αεροσκάφους, που κυρί- αρχα θα χρησιμοποιηθεί για την αερο- μεταφορά ανθρώπων, είναι ένα ηλεκτρι- κό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), το οποίο μπορεί να πετάξει και να προσγειωθεί χωρίς να απαιτείται να απογειωθεί ή να προσγειωθεί σε διάδρομο. Ταυτόχρονα όμως, δύναται να διανύει μεγάλες απο- στάσεις σαν «συμβατικό» αεροπλάνο, ενώ χάρη στους ηλεκτρικούς κινητήρες που διαθέτει μειώνει την ηχορύπανση και τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA), η οποία δέχεται από καιρό πιέσεις να αποσαφηνίσει τους κανονισμούς για τις πτήσεις των αεροταξί, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι αποσαφηνίζει τον ορισμό της για όσες μηχανές αεροπλάνων και ελικοπτέρων θεωρεί ότι προστίθενται στη λίστα των μηχανών που δύναται να χρησιμοποιηθούν σε ιπτάμενα ταξί. Ακόμα, η υπηρεσία δεσμεύτηκε ότι θα δημοσιεύσει προτεινόμενους κανόνες για τη λειτουργία τέτοιων αεροσκαφών το καλοκαίρι του 2023. Στην Ευρώπη πά- ντως, εικάζεται πως τα πρώτα ιπτάμενα ταξί θα απογειωθούν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι. Ένα βήμα πιο κοντά τα ιπτάμενα taxi Του Χάρη Ματθαίου Έπεσε το ANT1+ στην πρώτη του μετάδοση αγώνα Mundial Όσο πλησίαζε η μέρα της έναρξης του πολυανα- μενόμενου Παγκοσμίου Κυπέλλου, γινόταν ολο- ένα και πιο εμφανής η δυσαρέσκεια των ποδο- σφαιρόφιλων που συνει- δητοποιούσαν ότι αυτή τη φορά θα έπρεπε να πληρώσουν αν ήθελαν να παρακολουθήσουν όλους τους αγώνες. Παρά τις επιφυλάξεις τους για την ποιότητα της εικόνας που μπορεί να προσφέ- ρει ο ANT1, αρκετοί ήταν εκείνοι που πλήρωσαν τα 20 ευρώ της 6μηνης συν- δρομής στην streaming πλατφόρμα ANT1+, προ- κειμένου να μη χάσουν κανέναν από τους αγώνες της σπουδαίας αυτής διοργάνωσης που τόσα χρόνια περίμεναν. Δυστυχώς όμως, στην πρώτη κι- όλας αποκλειστική μετάδοση της νεοσύστατης πλατφόρμας αντιμετώπισαν μια δυσάρεστη έκπληξη που κανένας τους (;) δε μπορούσε να φανταστεί. Το μεσημέρι της Δευτέρας, στις 15:00 που θα ξεκινούσε η ζω- ντανή μετάδοση του αγώνα Αγγλία – Ιράν, το ANT1+ έπεσε! Το γεγονός αυτό απογοήτευσε το τηλεοπτικό κοινό που για πρώ- τη φορά στα χρονικά πλήρωσε συνδρομή για να μπορέσει να παρακολουθήσει στην τηλεόρασή του κάτι που στο παρελθόν ήταν πά- ντα δωρεάν. Παρά τη συγγνώμη που ζήτησε το ANT1+, που αναγκάστηκε να μεταφέρει τη ζωντανή μετάδοση του αγώνα Σε- νεγάλη – Ολλανδία στον ελεύθερο ANT1 έως ότου λυθεί το τεχνικό πρόβλη- μα, η υπηρεσία κρίνεται ανεπαρκής για την κάλυ- ψη μιας τόσο σπουδαίας διοργάνωσης. Η ποιότητα της εικόνας είναι αδικαιο- λόγητα χαμηλή, ενώ αυτή της on demand θέασης των αγώνων είναι εφάμιλ- λη αντίστοιχων της δεκα- ετίας του ’70! Κάτι που με μεγάλη επιείκεια χαρακτηρίζεται εντελώς απαράδεκτο για μια συνδρομητική υπηρεσία του 2022. Συνέπεια των σοβαρών αυτών προβλημάτων είναι τελικά, η με- τάδοση όλων των αναμετρήσεων στον ελεύθερο ΑΝΤ1. Εναλλακτική λύση για όσους διαθέτουν δορυφορικούς δέκτες αποτελεί η δωρεάν θέαση μέσω του γερμανικού ZDF σε πραγ- ματικά υψηλή ευκρίνεια, ή ακόμα και μέσω του τουρκικού TRT 4K που μεταδίδει τους αγώνες επίσης δωρεάν και μάλιστα σε απίστευτη ποιότητα εικόνας με ανάλυση Ultra HD.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz