TM_165

8 4|11|2022 #165 Η Επιτροπή Ανταγωνισμο ύ δημοσίευσε την Τελική Έκθεση που προέκυψε από την έρευνα που διεξήγαγε στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η κλαδική έρευνα, η οποία αποτελεί την πρώτη ευρεία έρευνα που έχει πραγ- ματοποιηθεί στην Ελλάδα για τις αντα- γωνιστικές συνθήκες στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε με σκοπό τη μεγαλύ- τερη δυνατή συμμετοχή όλων των εν- διαφερόμενων μερών (καταναλωτών, επιχειρήσεων όλων των επιπέδων της αλυσίδας αξίας των προϊόντων, κλαδι- κών και λοιπών θεσμικών φορέων). Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αξιοποίησε ποικίλες μεθόδους για τη συλλογή των απαραίτητων δεδομένων, ιδίως με τη διοργάνωση ανοιχτών τηλε- διαβουλεύσεων, την αποστολή σειράς ερωτηματολογίων και τη διενέργεια δη- μοσκόπησης καταναλωτών. Μολονότι η έρευνα εστιάζει, καταρχάς, αμιγώς σε ζητήματα ανταγωνισμού, ανα- δεικνύονται σε αυτήν και ζητήματα που, παρότι παρεμφερή, δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνι- σμού, όπως λ.χ. ζητήματα προστασίας του καταναλωτή, χρήσης των μαζικών δεδομένων, κ.λπ. Αναλυτικότερα, στην έρευνα αναλύονται διεξοδικά μεταξύ άλλων: • Το ευρωπαϊκό και ελληνικό νομικό πλαί- σιο που διέπει την ψηφιακή οικονομία, καθώς και η σχετική νομολογία και πρα- κτική δικαστηρίων, εθνικών αρχών αντα- γωνισμού και Ευρωπαϊκής Επιτροπής. • Η ανάπτυξη και οι προοπτικές του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, με έμφαση στη σημασία συνεργα- σίας με επιγραμμικές πλατφόρμες- marketplaces και πλατφόρμες αναζή- τησης και σύγκρισης τιμών, καθώς και τα πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών. • Οι καταναλωτικές τάσεις και οι αντα- γωνιστικές συνθήκες στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, η ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ του επιγραμμικού και του φυσικού καναλιού πωλήσεων και η διείσδυση αλλοδαπών λιανοπωλητών και επιγραμμικών πλατφορμών στις ημε- δαπές ηλεκτρονικές αγορές. • Ζητήματα ηλεκτρονικών πληρωμών, εξόδων αποστολής και παράδοσης των προϊόντων, καθώς και συλλογής και δια- χείρισης δεδομένων. • Οι ενδεχόμενες στρεβλώσεις που τυχόν προκύπτουν από τη συνεργασία μετα- ξύ λιανοπωλητών και των προμηθευτών τους, όπως περιορισμοί στην τιμολογιακή πολιτική, στη χρήση του διαδικτύου και στις διασυνοριακές πωλήσεις. • Οι ενδεχόμενες στρεβλώσεις που τυχόν προκύπτουν από τη συνεργασία μεταξύ λιανοπωλητών και των επιγραμμικών πλατφορμών, όπως ζητήματα χρεώ- σεων, επαλήθευσης αξιολογήσεων και προσδιορισμού αρχικής/προκαθορισμέ- νης κατάταξης προϊόντων και ηλεκτρονι- κών καταστημάτων. • Ζητήματα εφαρμογής του ελληνικού και ευρωπαϊκού δικαίου που αφορά στο ηλε- κτρονικό κανάλι πωλήσεων, πραγματικά και νομικά εμπόδια δραστηριοποίησης, δυσχέρειες στη διασυνοριακή δραστηρι- οποίηση και προβλήματα που ανάγονται στην αντιμετώπιση εικονικών καταστη- μάτων και κίβδηλων προϊόντων. Ο Πρόεδρος της ελληνικής SABO , κος Δημήτρης Κοίλι- αρης, στο πλαίσιο του 11ου Αραβο-Ελληνικού Οικονομι- κού Συνεδρίου με θέμα Ελ- λάδα & Αραβικός Κόσμος: Σύσφιγξη Δεσμών , που έλα- βε χώρα στις 25 & 26 Οκτω- βρίου στην Αθήνα, υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με τον Πρόεδρο των Ιρακινών κατασκευαστικών εταιρειών Ard Al Manasek & AL QABAS, κο Al Giburi. Οι δύο επιχειρηματίες θα κατασκευάσουν το μεγαλύτε- ρο και πιο σύγχρονο εργοστά- σιο κεραμοποιίας στην περιο- χή της Βαγδάτης. Η SABO θα αποτελέσει τον βασικό προ- μηθευτή τεχνολογίας για την κατασκευή της νέας εργοστα- σιακής μονάδας, η οποία θα ενσωματώνει όλες τις προηγ- μένες μεθόδους ελέγχου και ρύθμισης της παραγωγικής διαδικασίας, ρομποτικά συ- στήματα διακίνησης των κε- ραμικών προϊόντων και νέες τεχνολογίες διαχείρισης. SABO και Ard Al Manasek & AL QABAS ετοιμάζουν εργοστάσιο κεραμοποιίας στη Βαγδάτη Κλαδική έρευνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz