TM_154

6 19|10|2022 #154 Το σύνθετο και απαιτητικό αυτό έργο δημιουργεί το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους από την Επιθεώρηση Εργασίας για την τήρηση του ωραρίου, μειώνει το γραφειοκρατικό βάρος για τις επιχειρήσεις και κατοχυρώ- νει τα έσοδα του ασφαλιστικού συστή- ματος από εισφορές. Η διαδικασία εφαρμογής του μηχανι- σμού ξεκινά με την απογραφή των ερ- γαζομένων και την προ-δήλωση του ωραρίου εργασίας από τους εργοδότες και ολοκληρώνεται με την αυτόματη γνωστοποίηση του πραγματικού χρό- νου εργασίας. Οι επιχειρήσεις διασυν- δέονται καθημερινά με τον μηχανισμό της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και τον ενημερώνουν σε πραγματικό χρόνο για την έναρξη και λήξη του ωραρίου των εργαζομένων. Η διασύνδεση των συστημάτων ωρομέτρησης των επιχει- ρήσεων με τον μηχανισμό γίνεται μέσω προγραμματιστικής διεπαφής (Web API), ενώ για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέ- τουν σύστημα ωρομέτρησης, αναπτύ- χθηκε νέα εφαρμογή Ergani CardScanner app για κινητές συσκευές. Η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των εργαζομένων, σε μορφή QR Code, γίνεται μέσω του app κατά την προσέλευση και αποχώρηση από την εργασία. Επιπλέον, η εφαρμο- γή myErgani app για κινητές συσκευές και τ ο myErgani web portal π αρέχουν στους εργαζομένους άμεση πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν οι εργοδότες για την εργασία τους στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Ήδη από τον Ιούνιο, έχει ολοκληρωθεί από τον Όμιλο ΟΤΕ η πρώτη φάση εφαρ- μογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, που αφορούσε πάνω από 120.000 ερ- γαζόμενους πλήρους πενθήμερης απα- σχόλησης σε 52 μεγάλες επιχειρήσεις από τους κλάδους των σουπερμάρκετ και των τραπεζών. Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη φάση, που περιλαμβάνει την απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας από όλες τις επιχειρήσεις - εργοδότες της χώρας και για το σύνολο των εργαζομέ- νων, προκειμένου η χρήση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο της οικονομίας. Παράλληλα, αναπτύσσεται μηχανισμός ανάλυσης και επεξεργασίας όλων των δεδομένων της Κάρτας Εργασίας. Ο μηχανισμός της Ψηφιακής Κάρτας έχει αναπτυχθεί σε αρχιτεκτονική 3 επιπέδων (database servers, application servers, clients) και χρησιμοποιεί τεχνολογίες Web Services για την υποστήριξη της δι- ασύνδεσης με συστήματα ωρομέτρησης και με τις εφαρμογές για κινητές συσκευ- ές. Με την ολοκλήρωσή του θα παρέχει εξελιγμένες δυνατότητες ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων, δημιουργίας αναφορών και ανάλυσης κινδύνου. Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατά την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 30η Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρεί- χαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά περισσότερες από 665 εκατομμύρια φορές, αποτρέπο- ντας έως και αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες. Οι 665 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλα- γές μέσα στους πρώτους εννέα μήνες του 2022 ξεπερνούν ήδη τον συνολικό αριθ- μό ηλεκτρονικών συναλλαγών του 2021, οπότε και καταγράφηκαν αθροιστικά 567 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές. Ση- μειώνεται ότι οι ίδιοι αριθμοί για το 2020, το 2019 και το 2018 ανήλθαν σε 94, 34 και 8,8 εκατομμύρια αντί- στοιχα. Στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται: • Oι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet ή μέσω κωδικών web banking. • Οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου, χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του. Αναλυτικότερα, ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων προκειμέ- νου οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες με τη χρήση των κωδικών Taxisnet έφτα- σε κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 τα 282 εκατομμύρια. Αναλογικά, σε όλη τη διάρκεια του 2021 είχαν πραγμα- τοποιηθεί 269 εκατομμύρια κλήσεις για αυθεντικοποίηση και, συνεπώς, στο τέλος του έτους η αύξηση θα είναι της τάξης του 40%, αποτυπώνοντας τη διαρκή αύξηση των διαδικασιών που ψηφιοποιούνται και εντάσσονται στο gov.gr. Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικό- τητας για αυτοματοποιημένη διαβίβαση στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε περί- που 382 εκατομμύρια στους πρώτους εννέα μήνες του 2022, ενώ για όλο το 2021 ήταν 297 εκατομμύρια. Συνεπώς, για το σύ- νολο του 2022 αναμένεται αύξηση της τάξης του 71%. Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας για το Υπουργείο Εργασίας από τον ΟΤΕ 665 εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές με το δημόσιο σε εννέα μήνες

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz