TM_140

8 29|9|2022 #140 Στην παγκόσμια έρευνα 2022 Thales Access Management Index , π ου διε- νεργήθηκε από την 451 Research, μέλος της S&P Global Market Intelligence, συμ- μετείχαν 2.600 στελέχη πληροφορικής. Όσον αφορά την ασφαλή πρόσβαση σε εφαρμογές, δεδομένα και συστήματα, το 84% των επαγγελματιών του κλάδου της πληροφορικής δήλωσε ότι έχει κάποιο βαθμό εμπιστοσύνης στην ικανότητα των υφιστάμενων συστημάτων ασφα- λείας πρόσβασης χρήστη να επιτρέψουν ασφαλή και εύκολη τηλεργασία, σε σύ- γκριση με το 56% που ήταν αντίστοιχα το 2021. Επιπλέον, το 60% δήλωσε ότι φέτος ένοιωσε μεγαλύτερη σιγουριά σε σύγκριση με το μόλις 22% πέρυσι. Συνολικά, τα ευρήματα της έκθεσης υποδηλώνουν ότι οι εταιρείες εξακολου- θούν να ανησυχούν για τους κινδύνους ασφάλειας της τηλεργασίας, αλλά αυτές οι ανησυχίες φαίνεται να είναι λιγότερο σοβαρές. Ταυτόχρονα, οι εταιρείες απο- κτούν επίσης μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στην ικανότητα των συστημάτων να διαχειρίζονται τους κινδύνους ελέγχου ταυτότητας και διαχείρισης της πρόσβα- σης. Μόνο το 31% των επαγγελματιών πληροφορικής που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι είχαν «πολύ υψη- λές» ανησυχίες αναφορικά με τους κιν- δύνους ασφαλείας και τις απειλές σχετι- κά με την τηλεργασία το 2022, από 39% που ήταν το 2021, ενώ όσοι δήλωσαν ότι ήταν «κάπως ανήσυχοι» – που ήταν και η πιο δημοφιλής απάντηση – αυξήθηκαν από 43% σε 48% το 2022. Ενώ η χρήση της επαλήθευσης ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA) παραμένει πιο διαδεδομένη για τους εργαζόμενους σε καθεστώς τηλεργασίας (68%) και τους απόρρητους χρήστες (52%), η έκθεση δεί- χνει ότι η υιοθέτηση μιας επαλήθευσης πολλαπλών παραγόντων αυξάνεται και για το εσωτερικό προσωπικό και το προσωπι- κό εκτός του τομέα πληροφορικής, σε 40% σε σύγκριση με 34% το 2021. Η έρευνα έδειξε επίσης την αυξανόμενη επίγνωση των ερωτηθέντων ότι οι απει- λές προέρχονται από διάφορες πλευρές κι ότι η κατάλληλη επαλήθευση ταυτό- τητας και διαχείριση της πρόσβασης και των δικαιωμάτων είναι απαραίτητη για τα μπουν τα σωστά θεμέλια ασφάλειας. Οι κυβερνοαπειλές στην υβριδική εργασία ανησυχούν λιγότερο Μειώθηκαν οι καταγγελίες στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες Σημαντική μείωση κατέγραψαν το 2021 οι καταγγελίες των κα- ταναλωτών στην Ελλάδα, σχετικά με τη χρήση των ηλεκτρονι- κών επικοινωνιών, που στην περίπτωση των ηλεκτρονικών επι- κοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών αγγίζει το 32%. Όπως καταγράφεται στην ετήσ ια έκθεση τ ου Συνηγόρου του Καταναλωτή, οι ηλεκτρονικ ές επικοινων ίες και οι ταχυ- δρομικές υπηρεσίες είναι πλέον ο δεύτερος κλάδος σε κα- ταγγελίες - παράπονα – με ποσοστό 20,3% επί του συνόλου των αναφορών – μετά από τα καταναλωτικά αγαθά. Στην πρώτη θέση είναι τα κατανα- λωτικά αγαθά (34,7%), στην τρί- τη θέση η ενέργεια και ύδρευ- ση (18,7%) και στην τέταρτη οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (14%). Οι βασικοί λόγοι, που οδήγησαν τους κατα- ναλωτές σε αναφορές για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, σχετίζο- νται με τις υπηρεσίες πρόσβασης στο Δι- αδίκτυο, η ποιότητα των οποίων επηρεάζει την καθημερινότητα των πολιτών. Σύμφωνα με τα ίδια στοι- χεία, πολλές ήταν οι ανα- φορές καταναλωτών σχε- τικά με τις υψηλές χρεώσεις κλήσεων της γραμμής εξυπη- ρέτησης του ΕΦΚΑ και του Δήμου Αθηναίων. Η Αρχή παρενέβη ζητώντας από τους υπεύθυνους των δύο γραμμών εξυπηρέτησης να τροποποιηθούν οι παρε- χόμενες υπηρεσίες εξυπηρέτησης, ώστε να διορθωθεί η ενημέ- ρωση των πολιτών για τις σχετικές χρεώσεις και να μην υπάρχει χρέωση για το χρονικό διάστημα της αναμονής. Επίσης, να υπάρξει μέριμνα για την ενημέρωση του κοινού, ώστε σε όλα τα σημεία που προτείνεται η επικοινωνία μέσω των γραμμών εξυπηρέτησης να αναφέρεται η επι- λογή της επικοινωνίας μέσω γεωγραφικού δεκαψήφιου αριθμού, η χρήση του οποίου δεν συνεπάγεται πρόσθετες χρεώσεις. Η κατάσταση με τη χαμηλή ποιότητα των ταχυδρομικών και ιδίως των ταχυμεταφο- ρικών υπηρεσιών, έδειξε σαφή σημάδια βελτίω- σης το 2021 σε σχέση με το 2020. Ο χρόνος παράδοσης και κυρί- ως οι αποζημιώσεις, αλλά και η ηλεκτρο- νική πληρωμή για αντικαταβολή, ήταν τα μελανά σημεία για τις ταχυδρομικές υπηρεσί- ες, ενώ για τις ηλεκτρονι- κές επικοινωνίες «αγκάθι» αποτέλεσαν η πρόσβαση στο διαδίκτυο και οι αυξη- μένες χρεώσεις ορισμένων πενταψήφιων του Δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz