TM_14

2 18|2|2022 #014 Ψηφιακή προετοιμασία για την τουριστική περίοδο Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Συν- δέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχει- ρήσεων (ΣΕΤΕ) – εκτός αν υπάρξει ανα- τροπή λόγω της πανδημίας – η ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας σηματοδοτεί μία μεγάλη αύξηση στις αφίξεις και τις ει- σπράξεις από τον εισερχόμενο τουρισμό στην περίοδο 2022-2023, με πιθανότητα τα έσοδα να υπερβούν το προηγούμενο υψηλό επίπεδό τους το 2019 (€ 18,18 δισ.) ακόμα και από το 2023. Δεδομένου ότι ο τουρισμός φέρνει 1 στα 4 ευρώ στην οικονομία – δηλαδή το 25% του ΑΕΠ – αποτελεί την κύρια λαϊκή οικονομία της Ελλάδας. Παράλληλα, ο τουριστικός τομέας περιλαμβάνει έργα υποδομής, ανάπτυξης και επενδύσεων και για αυτό διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στον συνολικό μετασχηματισμό και την πρόοδο της χώρας. Προκειμένου να επωφεληθούμε περισ- σότερο ως χώρα από αυτές τις αισιόδο- ξες προβλέψεις για τον τουρισμό, είναι σημαντική η άμεση – μιας και η τουρι- στική περίοδος ξεκινά την 1η Μαρτίου – ψηφιοποίηση του συστήματος αφορο- λόγητων αγορών. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθή- σουν οι τουρίστες για να λάβουν τα χρή- ματά τους πίσω βάσει του υπάρχοντος συστήματος επιστροφής ΦΠΑ είναι πε- ρίπλοκη και χρονοβόρα. Το αποτέλεσμα είναι να οδηγούμαστε σε μια κατάσταση ταυτόχρονης ζημίας. Οι τουρίστες από την μια πλευρά να χάνουν χρήματα που δικαιωματικά τους ανήκουν (ΦΠΑ που καταβλήθηκε σε μια χώρα του εξωτερι- κού) καθώς δεν μπαίνουν στον κόπο να τα διεκδικήσουν. Από την άλλη οι χώρες καταλήγουν να χάνουν την ευκαιρία να προωθήσουν αυτό το ελκυστικό πλεονέ- κτημα της επιστροφής ΦΠΑ, που ταυτό- χρονα μειώνει το κόστος της επίσκεψης ενός τουρίστα. Σύμφωνα με την έκθεση του CEBR, ο εκσυγχρονισμός του συστήματος επι- στροφής φόρων είναι πολύ πιο εύκολος από ό,τι φαντάζεται κανείς, αφού το μόνο που απαιτείται είναι μερικές τρο- ποποιήσεις στην ισχύουσα νομοθεσία και ένα ψηφιακό εργαλείο. Η Refundit, προτείνει να αναβαθμιστεί ψηφιακά η μέχρι σήμερα ξεπερασμένη ελληνική πρακτική με ένα ανοικτό, ψη- φιακό, επικεντρωμένο στον καταναλωτή και στους εμπόρους, σύστημα επιστρο- φής του ΦΠΑ, αποφέροντας πολλαπλά οφέλη σε τουρίστες και συμμετέχουσες επιχειρήσεις. Η πλήρης ψηφιοποίηση των αφορολόγητων αγορών θα οδηγή- σει σε μεγαλύτερες δαπάνες από τους τουρίστες, καθιστώντας την εμπειρία του shopping πιο ελκυστική, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα σε όλους τους εμπόρους να συμμετάσχουν. Η βασική ιδέα είναι να υποστηριχθούν οι έμποροι και μαζί τους η τοπική οικο- νομία. Μια τέτοια λύση θα παρέχει τα οφέλη των επιστροφών ΦΠΑ σε όλους τους εμπόρους, συμπεριλαμβανομένων των ΜμΕ, ανεξάρτητα από το αν είναι μικρότεροι σε μέγεθος αγοραστικά ή αν βρίσκονται σε κεντρική περιοχή. Απελευθερώνοντας τη γραφειοκρατία, μειώνεται επίσης και ο φόρτος εργασί- ας, επιτρέποντας στους εμπόρους να επικεντρωθούν στη μεγιστοποίηση των εσόδων από τις πωλήσεις τους. Υπάρχει ακόμη χρόνος μέχρι την έναρξη της τουριστικής περιόδου για τις ενέργει- ες ψηφιοποίησης που θα αναβαθμίσουν το τουριστικό προφίλ της χώρας, προ- σφέροντας ένα ανταγωνιστικό σύστημα επιστροφής ΦΠΑ. Γαλλία: Το Google Analytics παραβιάζει τον GDPR Η Γαλλία συμφωνεί με την Αυστρία ως προς το ότι το Google Analytics είναι «παράνομο» στην Ε.Ε. Η CNIL, η γαλ- λική αρχή προστασίας δεδομένων, αποφάσισε ότι ένας τοπικός ιστότοπος πρέπει να σταματήσει να χρησιμοποιεί το Google Analytics, καθώς παραβιάζει το άρθρο 44 του ΓΚΠΔ (Γενικός Κανονι- σμός για την Προστασία Δεδομένων). Ο λόγος είναι ότι οι εθνικές υπηρεσίες ασφαλείας των ΗΠΑ θεωρητικά έχουν τη δυνατότητα να απο- κτούν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα ευρωπαίων χρη- στών. Η Google, σύμφωνα με τις γαλλι- κές αρχές, δεν έχει κάνει αρκετά για να διασφαλίσει ότι αυτό δεν θα συμβεί. Το μήνυμα που στέλνουν οι χώρες της Ε.Ε. είναι ξεκάθαρο: «Δεν θέλου- με το Google Analytics σε ευρωπα- ϊκό έδαφος μέχρι να συμμορφωθεί με τις πολιτικές μας για τη μεταφο- ρά δεδομένων». Διαβάστε περισσότερα για τη θέση της Αυστρίας στον σύνδεσμο: https://support.google. com/analytics/answer/11609059

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz