TM_13
17|2|2022 #013 9 Η HP, ακολουθώντας το παγκόσμιο πρό- γραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ), ξεκίνησε και στην Ελλάδα τη συ- νεργασία της με το Junior Achievement (JA), προκειμένου να σταθεί κοντά στους νέους και να τους βοηθήσει να αναπτύ- ξουν δεξιότητες, αλλά και να διευρύνουν τις γνώσεις τους στον τομέα του digital marketing, στη διοίκηση επιχειρήσεων και σε άλλα θέματα. Το HP LIFE είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα εκπαίδευσης δεξιοτήτων πληροφορικής και επιχειρήσεων από το HP Foundation. Είναι προσβάσιμο μέσω διαδικτύου, αλλά και εκτός σύνδεσης, προσφέροντας πε- ρισσότερα από 30 μαθήματα σε οκτώ γλώσσες για επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και δια βίου μαθητές σε όλο τον κόσμο. Χρησιμοποιείται επίσης από εκπαιδευτές, εκπαιδευτικούς και μέ- ντορες για την ενίσχυση των προγραμμά- των σπουδών, την υποστήριξη δημιουρ- γίας επιχειρήσεων και τη βελτίωση των δεξιοτήτων απασχόλησης. Επιπλέον, το μάθημα Success Mindset του HP LIFE έγινε υποχρεωτικό για τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Startup και ενσωματώθη- κε στο Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης (LMS) του JA. Το μάθημα είναι ένα από τα πολλά που πρέπει να παρακολουθή- σουν οι φοιτητές για να λάβουν το JA's Entrepreneurial Skills Pass, ένα διεθνές προσόν που ενισχύει τις γνώσεις, τις δε- ξιότητες και τις ικανότητές τους. Η χρηματοδότηση από το HP Foundation επέτρεψε στην JA Greece να χρηματο- δοτήσει τη μετάφραση τριών μαθημά- των HP LIFE στα ελληνικά (Art of Sales: The Fundamentals of Selling, Design Thinking και 3D Printing). Τα μεταφρα- σμένα μαθήματα ενσωματώθηκαν στο LMS του JA δίνοντας τη δυνατότητα στους Έλληνες μαθητές να μάθουν βα- σικές δεξιότητες και έννοιες στη μητρική τους γλώσσα. Για την περαιτέρω υποστήριξη των φοιτητών του προγράμματος Startup, η εθελοντική ομάδα εργαζομένων της HP ανέπτυξε ένα προσαρμοσμένο επιχειρηματικό διαδικτυακό σεμινά- ριο με τίτλο «From University Today to Business Tomorrow». Είκοσι πέντε φοιτητές παρακολούθησαν τη συνε- δρία 60 λεπτών κατά την οποία πέντε εθελοντές εργαζόμενοι της HP έδωσαν την προσωπική τους άποψη σχετικά με τις δεξιότητες και τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την επιτυχή μετά- βαση από το πανεπιστήμιο στον εργα- σιακό χώρο. Με το ξέσπασμα της πανδημί- ας οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να στραφούν σε ένα λειτουργικό μοντέλο τηλεργασίας, τη στιγμή που η πλειοψηφία των εταιρειών δεν είχε την παραμικρή εμπειρία σε υβριδικά μοντέλα εργασίας. Η δυνατότητα ψηφιακής τηλεργα- σίας είναι απαραίτητη για τη δια- σφάλιση της συνέχισης των επι- χειρηματικών δραστηριοτήτων, σε έναν κόσμο γεμάτο απρόβλε- πτες καταστάσεις, όπως η παν- δημία COVID-19. Το υβριδικό μοντέλο εργασίας με φυσική παρουσία – τηλερ- γασίας προσφέρει την εμπειρία τόσο της επί τόπου εργασίας, όσο και της εργασίας από από- σταση, ώστε να διασφαλιστεί η παραγωγικότητα. Μία ανακάλυ- ψη που ήρθε σε αυτές τις νέες συνθήκες, είναι ότι η τηλεργασία μπορεί να επηρεάσει θετικά τον εργασιακό χώρο, καθώς το πα- ραδοσιακό περιβάλλον εν μέρει παραμερίζεται. Πλέον παρατηρείται τεράστια αλλαγή στον τρόπο που χρησιμο- ποιούνται οι χώροι γραφείων. Οποιαδήποτε εργασία δεν απαι- τεί φυσική επαφή, ή πρόσβαση σε συγκεκριμένα εργαλεία που βρίσκονται στον επαγγελματικό χώρο, τείνει να εκτελείται εξ αποστάσεως, ενώ οι τηλεδιασκέψεις έχουν μετατραπεί από ένα ευχάριστο και χρήσιμο εργαλείο, σε απαραίτητο. Πλέον το γραφείο έχει χάσει το ρόλο του ως το κεντρικό σημείο ελέγχου και συντονισμού ολόκληρης της επιχείρησης, ενώ οι μάνατζερ αντιμετωπίζουν μία νέα πρόκληση, μαθαίνοντας ξανά πώς να αλληλεπιδρούν με τους εργαζόμενους και πώς να λει- τουργούν μέσα σε μία ομάδα. Η διασφάλιση της πρόσβασης των εργαζομένων από απόσταση ίδια εργαλεία που είχαν ως ερ- γαζόμενοι στο γραφείο της εταιρείας είναι ιδιαίτερα σημαντική. Παράλληλα, η συχνή αξιολόγη- ση της ψυχολογίας της ομάδας είναι απαραίτητη, καθώς η αί- σθηση της απομόνωσης μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της απο- δοτικότητας και στην αύξηση του καθημερινού άγχους. Γενικό- τερα, πρέπει να υπάρχει η αίσθη- ση της ομαδικότητας, ακόμη και αν η εργασία πραγματοποιείται από απόσταση. Ακόμη, πρέπει να αναλογιστεί κανείς τη νέα πραγματικότητα από την πλευρά των μάνατζερ, οι οποίοι καλούνται να αλληλε- πιδράσουν με τους υφιστάμε- νους τους αποκλειστικά εξ απο- στάσεως, για διαδικασίες όπως η προσθήκη ενός νέου μέλους στην ομάδα, η εκπαίδευσή του και η διαχείριση της παραγωγι- κότητας της ομάδας που διαχειρίζονται. Η κατανόηση της βοήθειας (εκπαίδευση και οργάνωση) που χρειάζονται τα μέλη μιας ομάδας (εργαζόμενοι και ηγέτες) από την πρώτη στιγμή, είναι ιδιαίτερα σημαντική, ώστε να μάθουν όλοι να δουλεύουν αποτελεσματικότερα με μία ομάδα που δου- λεύει εξ αποστάσεως και παραμένει επικεντρωμένη στον στόχο. Από την πλευρά της επιχείρησης, οι εταιρείες θα πρέπει να ξα- νασκεφτούν και να αναδομήσουν τις ροές της λειτουργίας της επιχείρησης, καθώς και την ψηφιοποίησή τους, γιατί η ψηφι- οποίηση της εργασίας ολοένα και προχωρά. Το υβριδικό σύ- στημα εργασίας μπορεί να αποδειχθεί μία μεγάλη ευκαιρία για κάθε επιχείρηση, αλλά χρειάζεται χρόνο για να λειτουργήσει σωστά. Οι επιχειρήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν την κατάλληλη ψηφιακή πλατφόρμα, που θα τους προσφέρει το κατάλληλο υβριδικό εργασιακό τοπίο, ώστε να πετύχουν τη συνεχή ανάπτυξη. Η HP Hellas Ιnc. συνεργάζεται με το Junior Achievement Το μέλλον των εταιρειών είναι υβριδικό
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz