TM_112

8 19|7|2022 #112 Στην περίπτωση των μικρών επιχειρή- σεων, οι εργαζόμενοι είναι ακόμη πιο σημαντικοί ως η πρώτη γραμμή άμυνας απέναντι στους κινδύνους που ελλοχεύει το διαδίκτυο, μιας και οι μικρές επιχειρή- σεις συχνά δεν διαθέτουν το εξειδικευμέ- νο προσωπικό ή τους πόρους μεγάλων οργανισμών για να επενδύσουν στην εκ- παίδευση των εργαζομένων. Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 38% των ΜμΕ υπέστη κυβερ- νοεπίθεση το 2021, σύμφωνα με έκθεση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλεί- ου. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν το ευάλωτο στις κυβερνοεπιθέσεις των ΜμΕ. Επιπλέον, είναι αξιοσημείωτο ότι ένα με- γάλο μέρος αυτού του επιχειρηματικού ιστού αποτελείται από κατανεμημένες επιχειρήσεις, γεγονός που αυξάνει την περίμετρο της επίθεσης και επομένως τις πιθανότητες επιτυχίας των απειλών. Ως εκ τούτου, σε αυτό το πλαίσιο της έλ- λειψης εξειδικευμένου προσωπικού, της έλλειψης χρόνου και πόρων εκπαίδευ- σης και της εκτεταμένης εξ αποστάσεως εργασίας, είναι σημαντικό όλα τα προ- γράμματα που εκτελούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να είναι εύχρηστα, και αυτό περιλαμβάνει και τα εργαλεία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, καθώς προστατεύ- ουν κρίσιμα περιουσιακά στοιχεία για τον οργανισμό. Ο Όμιλος Nielsen Norman, μια παγκόσμια εταιρεία συμβούλων για την εμπειρία χρή- στη (UX), ορίζει τον όρο usability (ευχρη- στία) ως «ένα χαρακτηριστικό ποιότητας που αξιολογεί τη χρηστικότητα των διεπα- φών χρήστη. Αναφέρεται επίσης σε μεθό- δους για τη βελτίωση της χρηστικότητας κατά τη διαδικασία σχεδιασμού». Πέντε ποιοτικά εξαρτήματα αξιολογούνται ως προς την ευχρηστία: ευκολία εκμάθησης, αποδοτικότητα, απομνημόνευση, σφάλ- ματα, ικανοποίηση. Έχοντας υπόψη αυτά τα στοιχεία, οι ιδα- νικές λύσεις κυβερνοασφάλειας για τις μι- κρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι: • Εύληπτες, ώστε να μπορούν να χρησιμο- ποιηθούν εύκολα από την πρώτη χρήση, για βασικές εργασίες, όπως η παρακο- λούθηση τελικού σημείου ή η σάρωση για κακόβουλο λογισμικό. • Αποτελεσματικές, με γρήγορη, αυτόμα- τη ανάλυση και, επιπλέον, κάλυψη μοτί- βων συμπεριφοράς που υπερβαίνουν τα γνωστά κακόβουλα προγράμματα. • Προγραμματιζόμενες, με διαδικασίες εύκολα αυτοματοποιημένες και διαχειρί- σιμες, ώστε οι ίδιες να μπορούν να συνε- χιστούν ξανά στο μέλλον χωρίς δυσκολία. • Απόδειξη σφαλμάτων, ακόμη κι αν οι χρήστες κάνουν διαγνωστικά σφάλματα υποτιμώντας τις απειλές, πρέπει να προ- χωρήσουν πέρα από αυτό και να ξεκινή- σουν από ένα μοντέλο zero trust. • Ικανοποιητικές για τους πελάτες: Αυτός ο παράγοντας υπερβαίνει τον σχεδια- σμό και σημαίνει ότι οι χρήστες πρέπει να μπορούν να βασίζονται στην επαρκή τεχνική υποστήριξη όταν αντιμετωπίζουν αμφιβολίες και δυσκολίες. Οι λύσεις που βασίζονται σε αυτούς τους πυλώνες αποδεικνύουν ότι τοποθετούν τον πελάτη και την ασφάλεια στον κυ- βερνοχώρο στο επίκεντρο της στρατηγι- κής τους, με τη χρηστικότητα ως βασική προϋπόθεση ανά πάσα στιγμή, ώστε η εκμάθηση και ο χειρισμός τους να είναι όσο το δυνατόν απλούστερη. Αυτά είναι τα εργαλεία που πρέπει να εμπιστεύονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η Cosmos Business Systems παρέχει λύσεις στους πελάτες της σε προϊόντα Huawei, όπως Data Communication, Routing & Switching, WLAN & Security. Η Cosmos Business Systems με 3 πιστοποιημένους μηχανικούς σε Expert επίπεδο σε HCIE (Huawei Certified ICT Expert) κατέχει πλέον τις περισσότερες πιστοποιήσεις Huawei στα Βαλκάνια. Οι προϋποθέσεις για την απόκτηση αυτής της σημαντικής εξει- δίκευσης ήταν εξαιρετικά απαιτητικές και αποδεικνύουν την ικα- νότητα και την προσήλωση των στελεχών της Cosmos Business Systems στην εξέλιξή τους στις επιταγές των νέων τεχνολογιών. Η πιστοποίηση αυτή σηματοδοτεί την τεχνογνωσία και την εμπειρία στον σχεδιασμό, στην εγκατάσταση και στην υποστή- ριξη λύσεων και συστημάτων Huawei, έχοντας αποκτήσει τις ανώτατες πιστοποιήσεις σε Technical επίπεδο για Δικτυακές υποδομές (Networks). Gold Huawei Partner σε Ελλάδα και Κύπρο, η Cosmos Business Systems Data Ally: Το usability είναι κλειδί για την ασφάλεια των ΜμΕ στον κυβερνοχώρο

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz