TM_107

2 12|7|2022 #107 Σύμφωνα με κοινή απόφαση που εξέδωσαν ο Υπουργός Επικρατείας, ο Υπουργός Οικονομικών, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο Διοικη- τής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, δημιουργείται η ψηφιακή υπη- ρεσία myAuto, μέσω του gov.gr. Οι ιδι- οκτήτες οχημάτων μέσω της υπηρεσίας αυτής έχουν πρόσβαση, σε πραγματικό χρόνο, σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους: • Στοιχεία αδειών κυκλοφορίας και τεχνικών ελέγχων οχημάτων – ΚΤΕΟ, τα οποία αντλούνται από Μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Με- ταφορών. • Στοιχεία καταβολής τελών κυκλοφορί- ας, ακινησίας και ιδιοκτησίας, τα οποία αντλούνται από Μητρώα από την Ανε- ξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. • Εύρεση ασφάλισης οχημάτων: Τα στοι- χεία αντλούνται από Μητρώα από το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Υπενθυμίζεται ότι από 27 Ιουλίου 2022 όλοι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότη- τα να έχουν σε ένα ψηφιακό πορτοφόλι τόσο την ταυτότητά τους, όσο και το δί- πλωμα οδήγησής τους. Της Βασιλικής Χονδροδήμου Δημιουργείται η ψηφιακή υπηρεσία myAuto Ο Γερμανικός Οργανισμός Πρώτων Υλών (DERA) προβλέπει ότι το 2030 η ζήτηση Λιθίου μπορεί να φθάσει έως και τους 558.800 τόνους. Το 2020 η παραγωγή παγκοσμίως έφθασε τους 82.000 τό- νους, με μόνο το 50-60% να ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτή- σεις καθαρότητας που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών. Ο μόνος τρόπος για να καλυφθεί αυτή η ζήτηση είναι η αύξηση της παραγωγικότητας, κατά έως και επτά φορές μέσα στα επόμενα χρό- νια. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο στον τομέα της εξόρυξης. Σχεδόν τα τρία τέταρτα της παγκόσμιας παραγωγής Λιθίου προ- έρχεται από την Αυστραλία (49%) και την Χιλή (22%). Σε αυτό συ- νεισφέρουν χώρες, όπως η Αργεντινή και η Κίνα, αλλά με μικρό- τερα νούμερα. Όμως, η εξόρυξη του συγκεκριμένου μετάλλου είναι επίπονη και απαιτεί μεγάλες παρεμβάσεις στο περιβάλλον. Γι’ αυτό τον λόγο πολλές εταιρείες προσπαθούν να ενισχύσουν την ανακύκλωση των μπαταριών, όμως, αυτή την στιγμή τα έργα που έχουν προγραμματιστεί σε αυτόν τον τομέα δεν επαρκούν για να καλύψουν παρά ένα μικρό ποσοστό της ζήτησης σε μπαταρίες. Σε ό,τι αφορά στην Ευρώπη, υπάρχουν κάποια κοιτάσματα σε μερικές χώρες, τα οποία δεν αξιοποιούνται προς το παρόν, λόγω σημαντικής επιβάρυνσης στο περιβάλλον. Μόνο στην Πορτογαλία υπάρχει σημαντική βιομηχανία εξόρυξης Λιθί- ου, όπου και πάλι είναι το μόλις 1% της παγκόσμιας ζήτησης, στους 900 περίπου τόνους. Αυτό και μόνο δημιουργεί μία τε- ράστια εξάρτηση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών από τις εταιρίες που εξορύσσουν Λίθιο αλλά και τις εταιρείες κατασκευής μπαταριών. Με λίγα λόγια, η ηλεκτροκίνηση όπως την γνωρίζουμε σήμερα, με την συγκεκριμένη τεχνολογία μπαταριών έχει σημαντικά προβλήματα και πιθανότατα να φτάσει σε οριακό σημείο πολύ πριν το 2030. Η ηλεκτροκίνηση όπως την ξέρουμε έχει ημερομηνία λήξης

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz