Skip to main content
10 January 2024 07:54

Visa: Οι κυρίαρχες τάσεις στις παγκόσμιες πληρωμές για το 2024

Το 2024 αναμένεται να δούμε αλλαγές και μια αναστροφή των όσων ίσχυαν τα προηγούμενα χρόνια, σύμφωνα με τη VISA. Οι βασικές αλλαγές που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των πληρωμών το 2024 είναι:

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παγκοσμιοποιούνται: Για τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, οι προσδοκίες, σε μεγάλο βαθμό, έχουν μετατοπιστεί από την τοπική στην παγκόσμια ψηφιακή οικονομία. Σχεδόν 4 στις 5 ΜμΕ (79%) ανέφεραν πως η πώληση εκτός των συνόρων είναι το κλειδί για την ανάπτυξή τους και οι καταναλωτές είναι έτοιμοι για αυτό. Συγκεκριμένα, το 72% των καταναλωτών δήλωσαν ότι νιώθουν άνετα με τις αγορές από επιχειρήσεις σε άλλες χώρες.

Λύσεις πληρωμών, όπως οι εικονικές κάρτες διευκολύνουν τη ρευστότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως επίσης την αγοραστική τους δύναμη και τις δυνατότητες διαχείρισης εξόδων – απαραίτητες προϋποθέσεις για να ευδοκιμήσουν στον ψηφιακό κόσμο του σήμερα. Το 2024 αναμένουμε πως οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις θα επωφεληθούν από την αυξημένη ψηφιοποίηση που επιταχύνει και προστατεύει τις πληρωμές, κάνοντας την επέκταση πέρα από τα γεωγραφικά τους σύνορα ευκολότερη από ποτέ.

Η διαλειτουργικότητα κερδίζει έδαφος: Η ευκολία και η ταχύτητα που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές πληρωμές άλλαξαν τον τρόπο που κινούνται τα χρήματα, εντός και εκτός συνόρων. Ωστόσο, η μεγάλη ανάπτυξη των δικτύων και των μεθόδων πληρωμής – εφαρμογές μεταφοράς χρημάτων και ψηφιακά πορτοφόλια σε συνδυασμό με παλαιότερες υποδομές – δημιούργησαν μια κατακερματισμένη εμπειρία. Κάθε λύση λειτουργεί συχνά στο δικό της, απομονωμένο οικοσύστημα.

Όμως αυτό αρχίζει να αλλάζει. Πλέον δίνεται προτεραιότητα στη διαλειτουργικότητα των πληρωμών, και έτσι θα δούμε σύντομα την κίνηση των χρημάτων να γίνεται ακόμα πιο απρόσκοπτη, καταρρίπτοντας εμπόδια και φέροντας χιλιάδες οφέλη στους τελικούς χρήστες, τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα, τους εταιρικούς πελάτες, τις fintech και τους δημιουργούς εφαρμογών.

Οι ανοιχτές υποδομές λύνουν τα προβλήματα των πληρωμών, κάνοντας το εμπόριο ευκολότερο: Σήμερα, ως καταναλωτές, αν μια τεχνολογική λύση δεν μας ταιριάζει, την απορρίπτουμε, καθώς γνωρίζουμε πως υπάρχει μια καλύτερη, ευκολότερη και περισσότερο ταιριαστή επιλογή. Και οι πληρωμές υπακούουν σε αυτόν τον κανόνα. Το 2024, αναμένουμε μια μεγάλη στροφή στη χρήση επιμέρους στοιχείων υποδομών των πλατφορμών πληρωμών, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις των πελατών.

Πρακτικά όμως, τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις θα μπορούν να χρησιμοποιούν λύσεις που χρειάζονται, όπως τις χρειάζονται. Δεν έχετε μια καλή λύση token; Προσθέστε μία στο υπάρχον λογισμικό. Χρειάζεστε μια αναβαθμισμένη omnichannel εμπειρία; Μπορείτε να την παρέχετε χωρίς να καταργήσετε ολόκληρη την πύλη πληρωμών σας. Υπηρεσίες πληρωμών που λειτουργούν σε όλα τα δίκτυα δημιουργούν plug-and-play λύσεις για πραγματικά πολύπλοκα προβλήματα.

Οι καταναλωτές αναμένουν εξατομικευμένες λύσεις. Για τους εμπόρους, τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, οι υπηρεσίες το καθιστούν εφικτό: Οι καταναλωτές αναμένουν, όλο και περισσότερο, εμπειρίες προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις τους. Είτε είστε έμπορος, είτε τράπεζα, για να προσφέρετε στους πελάτες την εμπειρία που περιμένουν – γρήγορα – μπορεί να χρειαστεί η αξιοποίηση τεχνολογίας και πόρων ή μεγαλύτερη πολυπλοκότητα από αυτή που μπορείτε να αναλάβετε. Ως αποτέλεσμα, περισσότερες επιχειρήσεις αναζητούν λύσεις που βασίζονται σε συνεργασίες ή προσφορά υπηρεσιών για να καλύψουν αυτά τα κενά.

H Τεχνητή Νοημοσύνη φέρνει νέες ευκαιρίες και προκλήσεις για τις πληρωμές: Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά την εμφάνιση των Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων, μία από τις πιο σημαντικές μελλοντικές εφαρμογές της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης είναι στην καταπολέμηση της απάτης. Συγκεκριμένα, στην ευκαιρία να αναλύει και να μαθαίνει από έναν ανυπολόγιστο όγκο δεδομένων σε σχέση με τα παραδοσιακά μοντέλα πρόβλεψης. Η επόμενη γενιά Τεχνητής Νοημοσύνης έχει τη δυνατότητα να λάβει πληροφορίες από πολλά domains και να φέρει στο προσκήνιο νέες πληροφορίες, βοηθώντας στην «εκπαίδευση» των εργαλείων κατά της απάτης, ώστε να λαμβάνουν ακριβέστερες αποφάσεις και να διαφοροποιούν τις δόλιες συναλλαγές από τις νόμιμες.

Τεύχος 423

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ