Skip to main content
6 September 2023 05:53

Keeper Security: Tι είναι το malvertising;

Ως malvertising – δηλαδή κακόβουλη διαφήμιση – ορίζεται η μέθοδος κατά την οποία εγκληματίες του κυβερνοχώρου χρησιμοποιούν διαφημίσεις, ώστε να εγκαταστήσουν κακόβουλο λογισμικό σε συσκευές θυμάτων. Σε ενημερωτικό άρθρο της η Κeeper Security, εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαχείριση και ασφάλεια κωδικών πρόσβασης, τονίζει πως επιθέσεις malvertising μπορεί να πραγματοποιηθούν μέσω οποιασδήποτε διαφήμισης βλέπετε στο διαδίκτυο χωρίς να απαιτείται να βρίσκεστε σε κακόβουλο ιστότοπο. Ακόμα, τονίζεται πως όταν ένα θύμα εκτίθεται σε μια κακόβουλη διαφήμιση, η συσκευή και τα δεδομένα του κινδυνεύουν να εκτεθούν, ακόμη και αν δεν αλληλεπιδράσει με τη διαφήμιση.
Η Keeper Security συνεχίζει, εξηγώντας τα βασικά χαρακτηριστικά του malvertisng, εντοπίζοντας παράλληλά τους βασικούς κινδύνους.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κακόβουλης διαφήμισης και διαφημιστικού λογισμικού; Η κύρια διαφορά μεταξύ adware και malvertising συνίσταται στο ότι το adware αποτελεί ένα πρόγραμμα που εγκαθίσταται ύπουλα σε μια συσκευή χωρίς το θύμα να μπορεί να το γνωρίζει και στη συνέχεια, εμφανίζει εξατομικευμένες αναδυόμενες διαφημίσεις. Το malvertising, από την άλλη, επηρεάζει κάθε διαφήμιση που εμφανίζεται στο διαδίκτυο και δεν χρειάζεται να έχει εγκατασταθεί σε μια συσκευή προκειμένου η κακόβουλη διαφήμιση να εμφανιστεί σε εκείνον.
Πώς λειτουργεί το malvertising; Το malvertising λειτουργεί με την εισαγωγή κακόβουλου κώδικα σε νόμιμες διαδικτυακές διαφημίσεις που συνήθως εμφανίζονται σε ιστότοπους με υψηλή επισκεψιμότητα. Οι κακόβουλες διαφημίσεις δημιουργούνται επίσης από εγκληματίες του κυβερνοχώρου που δημιουργούν και υποβάλλουν κακόβουλες διαφημίσεις σε διαφημιστικά δίκτυα.
Οι κακόβουλες διαφημίσεις συχνά περιέχουν μηνύματα για να πείσουν τους ανυποψίαστους χρήστες να κάνουν κλικ σε αυτές. Για παράδειγμα, μια κακόβουλη διαφήμιση μπορεί να εμφανίζει μια προειδοποίηση που λέει ότι «Η συσκευή σας έχει μολυνθεί! Σαρώστε τώρα!»
Ωστόσο, κάνοντας κλικ στην κακόβουλη διαφήμιση, η συσκευή του χρήστη θα μολυνθεί αμέσως με κάποιο είδος κακόβουλου λογισμικού ή θα ανακατευθυνθεί σε έναν κακόβουλο ιστότοπο.
Με ορισμένους τύπους κακόβουλων διαφημίσεων, ο χρήστης δεν χρειάζεται καν να αλληλεπιδράσει με τη διαφήμιση για να μολυνθεί η συσκευή του. Για παράδειγμα, η κακόβουλη διαφήμιση μπορεί να ξεκινήσει μια επίθεση drive-by download, κατά την οποία η κακόβουλη διαφήμιση αρχίζει αμέσως να μολύνει τη συσκευή του χρήστη όταν αυτός βλέπει τη σελίδα, στην οποία εμφανίζεται η διαφήμιση.

Τεύχος 343

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ