Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

19 January 2023 06:45

Accenture: Αισιόδοξοι οι ηγέτες των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων

Σύμφωνα με τη μελέτη Accelerating Europe’s path to reinvention της Accenture, το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος είναι η κορυφαία πρόκληση που επηρεάζει τα περιθώρια κέρδους για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως σημείωσε το 19% των ερωτηθέντων, με δεύτερη τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα (14%).

Παρά τις προκλήσεις αυτές, το 81% των ευρωπαίων ηγετών επιχειρήσεων πιστεύει ότι οι οργανισμοί τους είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι για τα μελλοντικά αναπτυξιακά τους πλάνα, έχοντας μάλιστα ήδη ξεπεράσει την πανδημία.

«Η ανθεκτικότητα που επέδειξαν έως τώρα οι ηγέτες των επιχειρήσεων μπορεί να εξηγήσει την αυτοπεποίθησή τους όσον αφορά στην αντιμετώπιση των σημερινών αντίξοων συνθηκών, συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής κρίσης που πλήττει ιδιαίτερα την Ευρώπη», δήλωσε ο Jean-Marc Ollagnier, CEO της Accenture για την Ευρώπη. «Ωστόσο, αυτό που διακυβεύεται για τις ευρωπαϊκές εταιρείες είναι η ανταγωνιστικότητά τους μακροπρόθεσμα. Το ολοένα και πιο ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με τον ρυθμό τεχνολογικής καινοτομίας και την ανάγκη επιτάχυνσης της ενεργειακής μετάβασης, απαιτεί από τις εταιρείες να ακολουθούν μια στρατηγική διαρκούς επανεφεύρεσης. Αυτή ακριβώς η Ολική Επανεφεύρεση των Επιχειρήσεων (Total Enterprise Reinvention) θα δώσει στις ευρωπαϊκές εταιρείες τη δυνατότητα να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αναπτυχθούν μακροπρόθεσμα».

Η μελέτη, η οποία αναλύει τις οικονομικές επιδόσεις 3.000 εταιρειών παγκοσμίως, διαπίστωσε ότι ενώ οι ευρωπαϊκές εταιρείες σημειώνουν ισχυρή κερδοφορία, υστερούν στην αύξηση των εσόδων τους σε σύγκριση με τις αντίστοιχες στη Βόρεια Αμερική και την Ασία. Σύμφωνα με την ανάλυση, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά στη βιωσιμότητα, το ταλέντο, τη ρευστότητα και τη διαχείριση κόστους. Ωστόσο, υστερούν σημαντικά όσον αφορά στην αύξηση των πωλήσεών τους και την αξιοποίηση της τεχνολογίας για την ενίσχυση των εσόδων τους.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες είναι επίσης λιγότερο πιθανό να καινοτομήσουν, αξιοποιώντας αναδυόμενες τεχνολογίες και να στραφούν σε επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται στην τεχνολογία σε σύγκριση με εταιρείες της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας.

Η μελέτη προτείνει επίσης συγκεκριμένα στρατηγικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες για να ξεκινήσουν την επανεφεύρεσή τους, εστιάζοντας στα δυνατά τους σημεία σε επίπεδο βιωσιμότητας και ταλέντου και αντιμετωπίζοντας παράλληλα το έλλειμμα σε επίπεδο τεχνολογίας και αναγκών των πελατών τους. Αυτά τα βήματα περιλαμβάνουν:

• Άμεση ανάπτυξη του ψηφιακού πυρήνα που θα επιτρέπει την επανεφεύρεση του επιχειρηματικού μοντέλου.

• Επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης.

• Ευθυγράμμιση με τις νέες ανάγκες των πελατών.

• Τοποθέτηση των εργαζομένων στο επίκεντρο της επανεφεύρεσης της επιχείρησης.

«Σήμερα, οι περισσότερες εταιρείες ανακαλύπτουν εκ νέου μέρη του οργανισμού τους», πρόσθεσε ο Ollagnier. «Αλλά για να επιτύχουν σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον το οποίο αυτήν τη στιγμή επαναπροσδιορίζεται, θα πρέπει να αλλάξουν τα πάντα, από τα μοντέλα λειτουργίας τους μέχρι τους τρόπους εργασίας. Αυτές οι πρωτοφανείς καταστάσεις απαιτούν μια διαφορετική προσέγγιση από τις εταιρείες στην Ευρώπη, γεγονός το οποίο συνεπάγεται μια τολμηρή και οραματική προσέγγιση μετασχηματισμού. Είναι μια κομβική στιγμή για μια ισχυρότερη Ευρώπη».

Τεύχος 209

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ