Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

28 June 2022 05:50

Προστασία από κάθε είδους ηλεκτρονικές απάτες

Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, η Τράπεζα της Ελλάδος, η Ελληνική Αστυνομία και η Ελληνική Ένωση Τραπεζών συνεχίζουν την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις ηλεκτρονικές απάτες, δίνοντας απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις που θέτει το κοινό.

Πιο συγκεκριμένα, ως προς τα μηνύματα phishing που υποτίθεται προέρχονται από την Τράπεζα, η λύση είναι να μην δίνει ποτέ κανείς τα προσωπικά του στοιχεία, καθώς οι Τράπεζες δεν ζητούν ποτέ προσωπικά στοιχεία ή κωδικούς πρόσβασης στο ebanking.

Σε περίπτωση ηλεκτρονικής πώλησης αντικειμένων, ο αγοραστής αρκεί να έχει μόνο τον ΙΒΑΝ του λογαριασμού του πωλητή, ενώ το ακριβές ποσό κατάθεσης θα πρέπει να το ελέγξει ο πωλητής από τον λογαριασμό του, κι όχι από αποδείξεις κατάθεσης που μπορεί να προσκομίσει ο αγοραστής.

Επιπλέον, αν σας ζητηθεί να μεσολαβήσετε ως ενδιάμεσος σε διακίνηση χρημάτων από άλλα άτομα, συνήθως άγνωστα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να εμπλακείτε σε παράνομες ενέργειες.

Μία άλλη επικίνδυνη περίπτωση, αφορά σε τηλεφωνικές κλήσεις από το εξωτερικό, όπου ο καλών ισχυρίζεται ότι είναι από κάποια εταιρεία πληροφορικής και ζητά απομακρυσμένη πρόσβαση στον υπολογιστή για να επιλύσει κάποια δήθεν βλάβη. Εφόσον δεν έχει δηλωθεί βλάβη σε συσκευή σας από εσάς, πρέπει να διακόψετε την κλήση και να μην προχωρήσετε σε εγκατάσταση λογισμικού απομακρυσμένης διαχείρισης.

Μερικές ακόμα χρήσιμες οδηγίες είναι να χρησιμοποιούνται πάντα οι πιο ενημερωμένες εκδόσεις Internet browsers (Chrome, Microsoft Edge, κ.ά.), οι οποίες εξασφαλίζουν προηγμένο σχεδιασμό ασφαλείας, να ενημερώνεται απευθείας η Τράπεζα σε περίπτωση υπόνοιας διαρροής των κωδικών ασφαλείας σας.

Τεύχος 97

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ