Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Σταδιακά όλο και θετικότεροι οι Έλληνες για την ηλεκτροκίνηση
Του Στάθη Ασπιώτη
Θετικότεροι φαίνονται οι Έλληνες οδηγοί προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τη νέα Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari, συνεργάτη του YouGov. Σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα του 2021, είναι αυξημένοι οι Έλληνες οδηγοί που δεν αποκλείουν στην επόμενη αγορά τους να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα, οι ίδιοι ομολογούν ότι γνωρίζουν πολλά περισσότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τις σχετικές κρατικές επιδοτήσεις που διατίθενται. Επίσης, βελτιωμένη καταγράφεται η άποψή τους για την ηλεκτροκίνηση.
Τα κύρια πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρέθηκε πως είναι το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, η αθόρυβη μετακίνηση, η προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και η απόκτησή τους ως καλύτερη επένδυση.
Τροχοπέδη στα παραπάνω είναι το υψηλό κόστος αγοράς και η ανησυχία για τον ανεφοδιασμό.
Εξάλλου, το μη «ξεκάθαρο τοπίο» σε ό,τι αφορά τις οικονομικές ελαφρύνσεις και βελτιώσεις, εξακολουθούν να είναι αξιοσημείωτα μειονεκτήματα, όπως και η υψηλή τιμή αγοράς.
Οι ανησυχίες όμως, δεν αποτελούν εμπόδιο για πάνω από έναν στους δύο Έλληνες να θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Παρόλα αυτά, πάνω από έναν στους δύο Έλληνες οδηγούς θεωρούν πως η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πιο γνωστή φίρμα στην ηλεκτροκίνηση είναι η Tesla, ακολουθούμενη από την Toyota και τις γερμανικές εταιρείες κατασκευής.
Η έρευνα είναι Online Ποσοτική Πανελλαδική Έρευνα CAWI 2021 & 2022 ΥouGov panel, σε άντρες και γυναίκες 18-64 χρόνων, που δηλώνουν τακτικοί οδηγοί αυτοκινήτου. Το δείγμα του 2021 ήταν 807 άτομα, με τις συνεντεύξεις να έχουν γίνει τον Μάρτιο του ίδιο έτους, ενώ το δείγμα του 2022 ήταν 1042 άτομα, τα οποία ερωτήθηκαν μέσα στον Ιούνιο. H Focus Bari είναι ο Affiliate Partner της YouGov για την Ελλάδα.