Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Η Siemens Energy σαλπάρει για πράσινη ναυτιλία στην Ευρώπη
Η πράσινη ακτοπλοΐα και ναυτιλία είναι το κλειδί για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στο θαλάσσιο περιβάλλον, ώστε να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή και να επιτευχθούν οι μηδενικοί στόχοι, σύμφωνα με την πρωτοποριακή έρευνα Green Marine της Siemens Energy και του Ιδρύματος Bellona.
Σημαντική πρόοδος για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα μπορεί να επιτευχθεί τόσο με την κατασκευή πλοίων ακτοπλοΐας χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών, όσο και με την υιοθέτηση μιας σειράς ευέλικτων λύσεων που θα μπορούσαν να δώσουν σάρκα και οστά στην ηλεκτροπρόωση των πλοίων, εισάγοντας την «πράσινη ναυσιπλοΐα» στη ζωή μας.
Για την Ελλάδα, η έρευνα αναφέρει ότι από την ακτοπλοϊκή δραστηριότητα παράγονται περίπου τα 2/3 των εγχώριων εκπομπών άνθρακα. Επειδή μάλιστα, τα οχηματαγωγά πλοία δαπανούν περισσότερο χρόνο στα λιμάνια, το μεγαλύτερο μέρος των εκπομπών, που υπολογίζεται σε περίπου 37%, παράγεται εκεί. Ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο φόρτο κίνησης, αντιστοιχεί περίπου το 1/3 όλων των εκπομπών λιμένων. Οι συνολικές εκπομπές που σχετίζονται με την ακτοπλοΐα στην Ελλάδα είναι 310.000 τόνοι CO₂.
Εστιάζοντας στον στόχο για μείωση των εκπομπών κατά 50% παγκοσμίως, την ώρα που ο τομέας της ναυτιλίας συμβάλλει στο 3% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, η Siemens Energy συνεργάζεται με τους πελάτες της για την ανάπτυξη λύσεων πρόωσης για πλοία, που θα τα καθιστούν φιλικά προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδοτικά.
Η Siemens Energy και το Ίδρυμα Bellona πιστεύουν ότι τα ευρήματα της έρευνας θα μπορούσαν να δώσουν το έναυσμα σε μια νέα εποχή ηλεκτρικών ferries στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας μια κομβική καμπή στην ικανότητα του ναυτιλιακού κλάδου να επιτύχει στόχους μηδενικών ρύπων. Ξεκινώντας από την αναβάθμιση των υφιστάμενων ναυτιλιακών στόλων με την ήδη διαθέσιμη τεχνολογία και φτάνοντας μέχρι και την εξ ολοκλήρου αντικατάσταση του στόλου με υβριδικά ηλεκτροκίνητα πλοία, έχει εντοπιστεί μια ευκαιρία εξοικονόμησης έως και 800.0000 τόνων CO2 ετησίως στις τέσσερις χώρες που αναλύονται στη μελέτη.