Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

23 May 2022 08:57

Accenture: Στροφή των καταναλωτών στην «εικονική διαβίωση»

Η αυξανόμενη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, όπως η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα, θα ωθήσει τις εταιρείες από τους κλάδους του λιανικού εμπορίου, των καταναλωτικών αγαθών και του τουρισμού, που έρχονται σε άμεση επαφή με τους καταναλωτές, να αυξήσουν τις επενδύσεις τους με στόχο να συνδυάσουν τον φυσικό και τον εικονικό κόσμο. Διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από τις εξελίξεις, σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης παγκόσμιας μελέτης της Accenture.

Η μελέτη, η οποία εκπονήθηκε με δείγμα 11.000+ καταναλωτών από 16 χώρες, διαπιστώνει ότι ενώ το 64% των καταναλωτών είχε ήδη αγοράσει ένα εικονικό αγαθό ή είχε λάβει μέρος σε μια εικονική εμπειρία ή υπηρεσία το περασμένο έτος, το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, καθώς το 83% δείχνει ενδιαφέρον να κάνει αγορές μέσω του metaverse. Επιπλέον, το 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι στη διαδικασία αγοράς ενός φυσικού προϊόντος επισκέφθηκε εταιρείες λιανικής πώλησης στον εικονικό κόσμο για να λάβει συμβουλές, να πραγματοποιήσει μια πληρωμή ή να περιηγηθεί σε μια σειρά προϊόντων, ενώ το 56% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να το κάνει μέσα στον επόμενο χρόνο. Στους millennials, αυτά τα ποσοστά αυξάνονται σε 51% και 61% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με το Accenture Technology Vision 2022, Meet Me in the Metaverse: The Continuum of Technology and Experience Reshaping Business, το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους μετακινείται σταδιακά σε ψηφιακούς χώρους. Σε απάντηση, η συντριπτική πλειοψηφία (90%) των στελεχών λιανικής αναμένει ότι οι κορυφαίοι οργανισμοί θα ωθήσουν τα όρια του εικονικού κόσμου για να τον κάνουν πιο πραγματικό, αυξάνοντας την ανάγκη για ομαλή και απρόσκοπτη πλοήγηση μεταξύ του ψηφιακού και του φυσικού κόσμου. Επιπλέον, το 72% των στελεχών δηλώνει ότι το metaverse θα έχει θετικό αντίκτυπο στους οργανισμούς τους, με το 45% να πιστεύει ότι θα προκαλέσει μεγάλες αλλαγές.

Η κα Jill Standish, Senior Managing Director και Global Head of Accenture’s Retail industry group δήλωσε: «Η εποχή του metaverse έχει ήδη ξεκινήσει. Επομένως, για τις εταιρείες που έρχονται σε άμεση επαφή με τους καταναλωτές, η συζήτηση δεν αφορά πλέον την απόφασή τους για το αν θα πάνε στο metaverse, αλλά για το πώς».

Εκτός από τη δημιουργία νέων τρόπων για αγορές, ταξίδια και κοινωνικές συναναστροφές, τα εικονικά προϊόντα και οι τοποθεσίες υπογραμμίζουν μια πιθανή ευκαιρία για αύξηση εσόδων σε όλους τους κλάδους.

Ο κος Oliver Wright, Senior Managing Director και Global Head of Accenture’s Consumer Goods and Services industry group, δήλωσε: «Σε μια εποχή όπου ο ψηφιακός κόσμος έχει γίνει εξίσου σημαντικός με τον φυσικό, οι εταιρείες που έρχονται σε άμεση επαφή με τους καταναλωτές καλούνται να δημιουργήσουν, να διαμορφώσουν και να εμπορευτούν προϊόντα, υπηρεσίες και εμπειρίες, οι οποίες μπορούν να μετακινούνται μεταξύ του φυσικού και του εικονικού κόσμου. Και πρέπει να το κάνουν συντονίζοντας ένα δίκτυο ειδικών, δεξιοτήτων και τεχνολογιών που θα βοηθήσουν στην πραγματοποίησή του. Οι εμπορικές εφαρμογές του metaverse βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, αλλά θα αναπτυχθούν πολύ γρήγορα επειδή οι καταναλωτές το περιμένουν. Τα επιτυχημένα καταναλωτικά brands θα είναι εκείνα που θα συνεργάζονται με τους καταναλωτές και το οικοσύστημα του metaverse για να δημιουργήσουν ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται σε αυτές τις ταχέως αναδυόμενες ανάγκες».

Τεύχος 70

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ