Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού
Στην αφετηρία βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού, που ξεκινάει σήμερα 5 Μαΐου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, με βάση τα κέρδη που έχει αποδώσει η Αττική Οδός την υφιστάμενη περίοδο εκμετάλλευσης, πρόκειται για το διαγωνισμό της δεκαετίας που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον εγχώριων και διεθνών εταιρειών.
Στο διαγωνισμό κατεβαίνουν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με το Αυστραλιανό fund First Sentier, η Μυτιληναίος με την Vinci, η Ελλάκτωρ με την ΑΒΑΞ και το fund Ardian, ενώ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ συζητά με την Macquarie και πιθανότατα την πορτογαλική Brisa. Ενδιαφέρον για το διαγωνισμό έχουν δείξει επίσης και αρκετές ξένες υπερδυνάμεις των αυτοκινητοδρόμων, όπως η γνωστή ιταλική Autostrade.
Ο διαγωνισμός της νέας παραχώρησης αφορά μόνο το σημερινό δίκτυο της Αττικής Οδού, το οποίο περιλαμβάνει 2 τμήματα που διασταυρώνονται μεταξύ τους: την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Στις λεωφόρους αυτές προστίθεται επίσης και ένα τμήμα 5 χιλιομέτρων της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω. Δεν περιλαμβάνονται τα υπό σχεδιασμό νέα τμήματα της Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης και οι επεκτάσεις προς Ραφήνα ή Λαύριο, τα οποία θα δημοπρατηθούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το υπό διαχείριση ενεργητικό των funds που θα διεκδικήσουν τη σύμβαση θα πρέπει να ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ και η εταιρεία που θα αναδειχτεί νικήτρια θα αναλάβει την παραχώρηση των υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη, με εκκίνηση την επομένη της λήξης της τρέχουσας σύμβασης που λήγει τον Οκτώβριο του 2024.
Η εκμετάλλευση της Αττικής οδού περιλαμβάνει κυρίως την είσπραξη εσόδων με τη μορφή διοδίων ή/και άλλων οικονομικών πόρων, με αντάλλαγμα την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας σε κατάλληλο για τους χρήστες της επίπεδο.