Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Τράπεζες: Αναζητούν τεχνολογικούς συμμάχους για να «πολεμήσουν» το fintech
Του Γιώργου Καλούμενου
Τη δική τους απάντηση στις ανεξάρτητες πλατφόρμες παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών fintech ετοιμάζουν οι ελληνικές τράπεζες σε συνεργασία με τεχνολογικές εταιρείες.
Στόχος τους είναι να αναστρέψουν την συνεχώς ανοδική πορεία του fintech το οποίο τους «κλέβει» συνεχώς μερίδια, καθώς προσφέρει καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες που μέχρι σήμερα οι παραδοσιακές τράπεζες δεν έχουν καταφέρει να προσφέρουν τουλάχιστον στο ίδιο υψηλό τεχνολογικό επίπεδο για τους πελάτες τους.
Στόχος των τραπεζών είναι η προσέλκυση της μελλοντικής γενιάς πελατών, της λεγόμενης και γενιάς Z, δηλαδή των σημερινών 20άρηδων και 30άρηδων, που έχουν άριστη σχέση με την τεχνολογία και στους οποίους σήμερα το fintech έχει ξεκάθαρο προβάδισμα.
Στην κατεύθυνση αυτή, το πρώτο βήμα κάνει η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ανακοίνωσε την στρατηγική συμμαχία με τη Nathec, κορυφαία ελληνική εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληροφορικής με ισχυρή παρουσία στους τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης καινοτόμου ψηφιακής τράπεζας προς πελάτες στην Ελλάδα και την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αγορά για την παροχή χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών. Η νέα πλατφόρμα BankTech που θα αναπτυχθεί θα παρέχει υπηρεσίες Banking-as-a-Service, Buy-Now-Pay-Later, digital onboarding και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα προς τους καταναλωτές, με ψηφιακό και ευέλικτο τρόπο.
Η νέα πλατφόρμα BankTech, στην οποία η Τράπεζα Πειραιώς θα έχει το πλειοψηφικό ποσοστό, θα απευθυνθεί καταρχάς σε 1 εκατομμύριο πελάτες λιανικής της Τράπεζας, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και δεν χρησιμοποιούν φυσικά καταστήματα. Σημειώνεται ότι η πελατειακή βάση της Τράπεζας Πειραιώς ανέρχεται σε 5,7 εκατ. ανθρώπους, περίπου το 65% του «bankable» πληθυσμού της Ελλάδας. Στις συναλλαγές μέσω e-banking η Τράπεζα Πειραιώς έχει μερίδιο περίπου 35% της αγοράς.
Η κίνηση αυτήν της Πειραιώς δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ελληνικές τράπεζες, καθώς είναι υποχρεωμένες να «ματσάρουν» την τεχνολογική εξέλιξη των fintech.
Σε διαφορετική περίπτωση θα βλέπουν τον ανταγωνιστικό αυτόν κλάδο να κερδίζει όλο και μεγαλύτερα μερίδια τραπεζικών υπηρεσιών, με απρόβλεπτες συνέπειες για την επιβίωση τους.