Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Αυξανόμενη επιρροή των κινεζικών sites στην ελληνική αγορά
Την έντονη ανησυχία του για την αυξανόμενη επιρροή των κινεζικών πλατφορμών στο ελληνικό λιανικό εμπόριο, εξαιτίας των ανισοτήτων που υπάρχουν στο φορολογικό και εμπορικό καθεστώς των εισαγόμενων προϊόντων, εκφράζει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς με την ευκαιρία της έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων. Οι ανισότητες αυτές έχουν επιτρέψει, ειδικά την τελευταία τριετία, σε πάσης φύσεως κινεζικά sites να παρουσιάζουν πολύ χαμηλές τιμές και να προσφέρουν πολύ χαμηλό κόστος μεταφοράς. Οι εν λόγω πλατφόρμες αξιοποιούν ορισμένα κενά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, σχετικά με τον τρόπο φορολόγησης και εισαγωγής των προϊόντων στην Ευρώπη, όπως σημειώνει ο Σύλλογος. Πιο συγκεκριμένα:
• Πολλά προϊόντα που εισάγονται μέσω αυτών των πλατφορμών, εκφεύγουν της επιβολής ΦΠΑ ή υπόκεινται σε χαμηλότερους συντελεστές, καθιστώντας τα δυσανάλογα φθηνότερα από τα αντίστοιχα προϊόντα που διακινούνται από τους Έλληνες εμπόρους.
• Τα προϊόντα που εισάγονται μέσω αυτών των καναλιών, συχνά παρακάμπτουν τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για την ασφάλεια και την ποιότητα, κάτι που αποτελεί κίνδυνο για τους καταναλωτές. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα προϊόντα που φτάνουν στην Ευρώπη δεν έχουν τις ίδιες προδιαγραφές και πρωτόκολλα με αυτά που είναι υποχρεωμένοι να παράγουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και να αγοράζουν οι Ευρωπαίοι έμποροι.
• Επιπλέον, η χρήση χαμηλού κόστους και ταχυμεταφορών που εξαιρούνται από δασμούς δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των τοπικών επιχειρήσεων.
• Το ελληνικό λιανικό εμπόριο, που ήδη δοκιμάζεται από τις πιέσεις της ακρίβειας, τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, πλήττεται περαιτέρω από αυτό το αθέμιτο ανταγωνιστικό περιβάλλον.