Skip to main content
18 December 2024 06:45

Η αξιοποίηση της AI από ΜμΕ οδηγεί σε αύξηση εσόδων

Η Salesforce δημοσίευσε τα αποτελέσματα της 6ης ετήσιας έρευνας «Small & Medium Business Trends Report», η οποία παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την υιοθέτηση των εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ηγετικά στελέχη σε περισσότερες από 3.350 ΜμΕ σε 25 χώρες, αναδεικνύει το πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την ΑΙ για να αυξήσουν την παραγωγικότητα, να ενισχύσουν τις σχέσεις με τους πελάτες τους και να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το 91% των επιχειρήσεων αυτών καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων. «Πρωταθλητές» στην υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης είναι οι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις (83%), με το 78% εξ αυτών να αναφέρει ότι θα επενδύσει ακόμα περισσότερο στο ΑΙ μέσα στο 2025, σε αντίθεση με το 55% των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία.

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις στην υιοθέτηση ή μη λύσεων τεχνητής νοημοσύνης αντικατοπτρίζουν ευρύτερες επιχειρηματικές προτεραιότητες: Συγκεκριμένα, οι λιγότερο αναπτυγμένες ΜμΕ εστιάζουν κυρίως στην απόκτηση πελατών, ενώ, αντίθετα, οι αναπτυσσόμενες ΜμΕ επενδύουν περισσότερο στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους και στις δυνατότητες της τεχνολογίας που οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη.

Σημειώνεται πως το 78% των στελεχών των ΜμΕ πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Ήδη το 87% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη τούς βοηθά στην αναβάθμιση των δραστηριοτήτων τους, ενώ ταυτόχρονα, το 86% παρατηρεί βελτιωμένα περιθώρια κέρδους. Η τεχνολογία μετασχηματίζει τόσο τις λειτουργίες που απευθύνονται στους πελάτες όσο και τις επιχειρησιακές, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τη βελτιστοποίηση των εκστρατειών marketing, τα αυτοματοποιημένα chatbots εξυπηρέτησης, τη δημιουργία περιεχομένου κ.ά. Χάρη στις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, οι ομάδες εξυπηρέτησης πελατών μειώνουν τους χρόνους επίλυσης ζητημάτων, οι ομάδες πωλήσεων συντάσσουν αυτόματα εξατομικευμένα e-mails και οι ομάδες marketing αυξάνουν το conversion rate τους.

Η έρευνα εντοπίζει, επίσης, σαφή μοτίβα στον τρόπο με τον οποίο οι επιτυχημένες και αναπτυσσόμενες ΜμΕ προσεγγίζουν την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης. Τα συστήματα ΑΙ εκπαιδεύονται και χρησιμοποιούν διαρκώς δεδομένα, συνεπώς η ποιότητα των δεδομένων καθορίζει άμεσα τα αποτελέσματα – τα ανακριβή δεδομένα μπορεί να οδηγήσουν σε επιζήμια λάθη. Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με την έρευνα, το 74% των αναπτυσσόμενων ΜμΕ αυξάνει τις επενδύσεις στη διαχείριση δεδομένων, σε αντίθεση με το 47% των λιγότερο αναπτυγμένων ΜμΕ.

ΤΕΥΧΟΣ 643

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ