Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Η επαγγελματική εξέλιξη απαιτεί τεχνικές και ήπιες δεξιότητες
Νέα έρευνα πραγματοποίησε το kariera.gr με στόχο να αναδείξει τις τάσεις γύρω από τις δεξιότητες που αναπτύσσουν οι εργαζόμενοι, ώστε να εξασφαλίσουν την επαγγελματική τους επιτυχία. Η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται και το μέλλον της εργασίας «καλεί» τους εργαζόμενους να αναπτύσσουν όλο και περισσότερες δεξιότητες. Το 74% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρούν ότι τόσο οι τεχνικές δεξιότητες όσο και οι ήπιες είναι εξίσου απαραίτητες για την επαγγελματική εξέλιξη ενός εργαζομένου, ενώ το 14% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι πρέπει να αναπτύσσουν μόνο ήπιες δεξιότητες. Μόνο το 12% των συμμετεχόντων πιστεύουν ότι οι τεχνικές δεξιότητες είναι απαραίτητες για την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Ωστόσο, αρκετοί εργαζόμενοι δεν αναπτύσσουν νέες δεξιότητες στο εργασιακό τους περιβάλλον. Επικρατέστερη απάντηση στην ερώτηση γιατί συμβαίνει αυτό ήταν η έλλειψη χρόνου (45%) και αμέσως επόμενη η έλλειψη πόρων (28%). Αξιοσημείωτο είναι το ποσοστό των εργαζομένων που δεν βρίσκουν κίνητρο για να επιδιώξουν την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων (21%), ενώ το 6% δηλώνει ότι έχει περιορισμένη πρόσβαση σε τέτοιου είδους γνώσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα του kariera.gr, οι ήπιες δεξιότητες είναι εκείνες που συνήθως χρειάζεται να διαθέτει ένας εργαζόμενος και ποικίλουν ανάλογα το επάγγελμα. Το 43% των συμμετεχόντων υπογραμμίζει ότι μία από τις σημαντικότερες ήπιες δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας εργαζόμενος είναι η προσαρμοστικότητα, ενώ το 30% θεωρεί ως απαραίτητη δεξιότητα την κριτική σκέψη για να ξεχωρίσει ένας εργαζόμενος στο εργασιακό του περιβάλλον. Το 23% των συμμετεχόντων θεωρεί σημαντική την επικοινωνία, ενώ μόλις το 4% κρίνει ως πιο αναγκαία την ηγεσία.
Η έρευνα ανέδειξε πως η πλειοψηφία των ερωτηθέντων αντιλαμβάνεται την ανάπτυξη δεξιοτήτων όχι ως μια εφάπαξ δράση, αλλά ως μια εν εξελίξει διαδικασία. Το 48% των ερωτηθέντων υποστηρίζουν ότι χρειάζεται να επενδύουν διαρκώς στην κατάρτισή τους, ενώ ένα 30% θεωρούν ότι πρέπει να ασχολούνται με τις δεξιότητές τους κάθε χρόνο. Το 16% απάντησε ότι πρέπει να ασχολούνται κάθε εξάμηνο, ενώ μόνο ένα 5% θεωρεί ότι πρέπει να αναπτύσσουν δεξιότητες μόνο όταν αυτό απαιτηθεί.