Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

30 July 2024 05:56

Τοπικές επιχειρήσεις προτιμούν οι χρήστες του internet για τις αγορές τους

Το ηλεκτρονικό εμπόριο εισήγαγε πολλές τάσεις, δημιουργώντας θετικές εξελίξεις τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές. Η ευρύτερη γκάμα προϊόντων, η εξοικονόμηση χρόνου και οι χαμηλότερες τιμές είναι λίγα μόλις από τα οφέλη που έχουν προκύψει από την ψηφιακή αυτή επανάσταση. Γι’ αυτό και η Nexi πραγματοποίησε την έρευνα Ecommerce που αναλύει τις συνθήκες, τις προκλήσεις, καθώς και τις ευκαιρίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.

Οι καταναλωτές ανέκαθεν έβρισκαν ελκυστικά τα ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στις χώρες τους. Το καλό ελαιόλαδο, τα μπαχαρικά και τα τυριά είναι μόνο μερικά από τα προϊόντα που με περηφάνια οι άνθρωποι χρησιμοποιούν και μοιράζονται με τον υπόλοιπο κόσμο. Και μπορεί οι άνθρωποι να νιώθουν περήφανοι για την πολιτισμική κληρονομιά τους και όλα όσα αυτή έχει να προσφέρει, όμως έχουν αρχίσει επίσης να εξερευνούν τι έχουν να προσφέρουν και άλλες αγορές, πέρα από τα δικά τους σύνορα.

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή του τόπου που πραγματοποιούν τις αγορές τους. Για πολλούς, τα τοπικά ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν έναν μοναδικό χαρακτήρα και μια ασύγκριτη γοητεία, αφού προσφέρουν προσωπική εξυπηρέτηση και μια αίσθηση κοινότητας.

Σύμφωνα με την έκθεση της Nexi, οι χρήστες του internet επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από τοπικές επιχειρήσεις για τους ακόλουθους λόγους:

• 72% καλύτερες τιμές.

• 39% επιλογές παράδοσης.

• 30% στήριξη μικρών / τοπικών επιχειρήσεων.

Οι τιμές αποτελούν σημαντικό στοιχείο της αγοραστικής εμπειρίας. Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι τιμές παίζουν καθοριστικό ρόλο για τους Έλληνες. Σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές επιλογές παράδοσης και με την προτίμηση των καταναλωτών να στηρίζουν μικρές / τοπικές επιχειρήσεις, οι ευκαιρίες προώθησης του τοπικού εμπορίου είναι αμέτρητες.

51% των χρηστών του internet στην Ελλάδα δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν κάποια ηλεκτρονική αγορά από ξένο ιστότοπο τις τελευταίες 28 ημέρες του 2023. Το ευρύ φάσμα των χωρών από όπου μπορούν να ψωνίσουν οι καταναλωτές καθιστά ακόμα πιο ελκυστικές τις ηλεκτρονικές αγορές παγκόσμιας κλίμακας. Τα επεκτεινόμενα παγκόσμια marketplaces, όπως το Amazon και το eBay, έχουν διευκολύνει αυτή τη μετάβαση, προσφέροντας στους καταναλωτές κάτι ιδιαίτερα ελκυστικό: Ευκολία και άνεση. Οι περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν σημαντικό πλεονέκτημα τη δυνατότητα πρόσβασης σε ποικιλία επιλογών, σε συνδυασμό με την εύρεση καλύτερων τιμών.

Σύμφωνα με τα πορίσματα της έκθεσης, το 52% των χρηστών του internet δήλωσαν ότι η μεγάλη γκάμα προϊόντων αποτελεί βασικό πλεονέκτημα. Υπάρχουν ακόμα ορισμένοι που προβληματίζονται σχετικά με συγκεκριμένα ζητήματα: 42% των καταναλωτών ανησυχούν για την ποιότητα των προϊόντων, εκφράζοντας ενδοιασμούς ή θεωρώντας πως πρόκειται για μειονέκτημα.

ΤΕΥΧΟΣ 559

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ