Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην AI από τους εργαζόμενους
Μια σημαντική αλλαγή στη στάση των εργαζομένων απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύει πρόσφατη έρευνα της Salesforce, η οποία διεξήχθη σε περίπου 6.000 άτομα σε όλον τον κόσμο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, οι εργαζόμενοι αισθάνονται όλο και πιο άνετα να «συνεργάζονται» με την AI και, μάλιστα, να της αναθέτουν συγκεκριμένες εργασίες – όπως η συγγραφή κώδικα και η σύνταξη κειμένων – για αυτόνομη ολοκλήρωση.
Η μελέτη αποκάλυψε μια αυξανόμενη αποδοχή της AI, με το 43% των εργαζομένων να την εμπιστεύεται για τη διεκπεραίωση εργασιών, οι οποίες αποτελούν περίπου το ήμισυ των καθηκόντων τους. Αξιοσημείωτο είναι πως το 77% των εργαζομένων παγκοσμίως δήλωσε ότι θα εμπιστευτεί τελικά την αυτόνομη λειτουργία της AI με την πάροδο του χρόνου. Σε αυτό το 77% περιλαμβάνονται:
• Το 10% των εργαζομένων που ήδη εμπιστεύονται την αυτόνομη λειτουργία της AI.
• Το 26% των εργαζομένων που δήλωσαν πως θα εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της AI σε λιγότερο από τρία χρόνια.
• Το 41% των εργαζομένων που θα εμπιστευτούν την αυτόνομη λειτουργία της AI σε τρία ή περισσότερα χρόνια.
Παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην AI, η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει σημαντική. Η πλειονότητα των εργαζομένων (54%) προτιμά μια συνεργατική προσέγγιση, με τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν την AI για τις περισσότερες εργασίες τους. Υπάρχει, βέβαια, και μια μικρή ομάδα εργαζομένων, η οποία αισθάνεται ήδη άνετα με την ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων στην αυτόνομη AI, συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής κώδικα (15%), της σύνταξης κειμένων για διάφορες εταιρικές επικοινωνίες (12%) και της λειτουργίας της AI ως προσωπικού βοηθού (12%).
Οι εργαζόμενοι δίνουν προτεραιότητα στην ανθρώπινη συμμετοχή σε «ευαίσθητα» καθήκοντα, όπως η συμπερίληψη (47%), η ασφάλεια των δεδομένων (40%), η ενσωμάτωση και η εκπαίδευση των εργαζομένων (46%), τα οποία εξακολουθούν να εμπιστεύονται κατά κύριο λόγο στους ανθρώπους.