Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

6 June 2024 06:47

Νέο «όπλο» για τους κυβερνοεγκληματίες

Η Kaspersky ανακάλυψε ένα νέο δόλιο σύστημα επίθεσης που στοχοποιεί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και το προσωπικό τους, με τους απατεώνες να προσπαθούν να κλέψουν διαπιστευτήρια ή να μολύνουν υπολογιστές με κακόβουλο λογισμικό. Τα δόλια e-mails, που παρουσιάζονται ως αλληλογραφία από πρώην ή πιθανούς επισκέπτες, εκμεταλλεύονται την έμφαση που δίνει η βιομηχανία φιλοξενίας στην εξυπηρέτηση πελατών για να παγιδεύσουν τα θύματά τους.

Τα παραπλανητικά e-mails μιμούνται έγκυρες ερωτήσεις ή παράπονα πελατών, που αποστέλλονται στις δημόσιες διευθύνσεις email του ξενοδοχείου ή εμφανίζονται ως επείγοντα αιτήματα από το Booking.com για την αντιμετώπιση ανεπιτήρητων σχολίων χρηστών. Ωστόσο, τα e-mails προέρχονται στην πραγματικότητα από επιτιθέμενους που στοχεύουν να εξαπατήσουν τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου να αποκαλύψουν διαπιστευτήρια ή να κατεβάσουν κακόβουλο λογισμικό.

Οι απατεώνες δημιουργούν e-mails με πιστευτό περιεχόμενο, κάνοντάς τα να φαίνονται σαν γνήσια αιτήματα ή παράπονα πελατών, ένα συνηθισμένο κομμάτι των καθηκόντων του προσωπικού ενός ξενοδοχείου. Δεδομένης της μεγάλης αξίας που αποδίδεται στη φήμη στον τομέα της φιλοξενίας, το προσωπικό έχει την τάση να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτά τα emails. Αυτή η προθυμία αυξάνει την πιθανότητα να κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή να ανοίξουν επιβλαβή συνημμένα, πέφτοντας έτσι στην παγίδα. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες e-mail όπως το Gmail, οι οποίες χρησιμοποιούνται συνήθως από τους επισκέπτες, για να στείλουν τα δόλια e-mails τους. Αυτό καθιστά δύσκολο για το προσωπικό του ξενοδοχείου να διακρίνει μεταξύ νόμιμων μηνυμάτων και μηνυμάτων που περιέχουν απειλές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Τα δόλια e-mails χωρίζονται γενικά σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει παράπονα από πρώην επισκέπτες. Αυτά τα e-mails περιγράφουν αρνητικές εμπειρίες, όπως αγενές προσωπικό ή βρώμικα δωμάτια, μερικές φορές συνοδευόμενα από φωτογραφίες ή βίντεο. Ο στόχος είναι να ζητηθεί από το προσωπικό να κάνει κλικ σε συνδέσμους ή να ανοίξει συνημμένα που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει e-mails που μιμούνται ερωτήσεις από πιθανούς επισκέπτες. Αυτά τα e-mails ρωτούν σχετικά με τις παροχές, τις τιμές ή τη διαθεσιμότητα ή ζητούν βοήθεια για τον προγραμματισμό του ταξιδιού. Ο στόχος της επίθεσης είναι η συλλογή διαπιστευτηρίων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά σχέδια επίθεσης ή να πωληθούν σε darknet φόρουμ. Για να διατηρήσετε τα δεδομένα σας προστατευμένα από επιθέσεις phishing και διαρροές, οι ειδικοί της Kaspersky συνιστούν:

• Να παρέχετε στο προσωπικό σας βασική εκπαίδευση υγιεινής στον κυβερνοχώρο. Πραγματοποιήστε μια προσομοίωση επίθεσης phishing για να διασφαλίσετε ότι οι εργαζόμενοί σας γνωρίζουν πώς να διακρίνουν τέτοιου είδους e-mail.

• Να χρησιμοποιήστε λύσεις προστασίας για mail servers με δυνατότητες anti-phishing για να μειώσετε την πιθανότητα μόλυνσης μέσω ενός phishing email. Το Kaspersky Security for Mail Server αποτρέπει την εξαπάτηση των εργαζομένων και της επιχείρησής σας από απάτες κοινωνικής μηχανικής.

• Να χρησιμοποιήσετε μια λύση προστασίας για τερματικά σημεία και mail servers με δυνατότητες anti-phishing, όπως το Kaspersky Endpoint Security for Business, για να μειώσετε την πιθανότητα μόλυνσης μέσω ενός phishing email.

• Να προστατεύεστε εάν χρησιμοποιείτε την υπηρεσία cloud Microsoft 365 Το Kaspersky Security for Microsoft Office 365 διαθέτει αποκλειστική προστασία κατά της ανεπιθύμητης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και του phishing, καθώς και προστασία για τις εφαρμογές SharePoint, Teams και OneDrive για ασφαλή επιχειρηματική επικοινωνία.

ΤΕΥΧΟΣ 522

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ