Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

28 February 2022 09:01

Οι «γάμοι» μεταξύ παρόχων ηλεκτρισμού και telecoms αλλάζουν το τοπίο στην τεχνολογία

Του Γιώργου Καλούμενου

Ένα νέο εντελώς διαφορετικό τοπίο διαμορφώνεται στην ελληνική αγορά ηλεκτρισμού και τηλεπικοινωνιών μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας της Volton με τη Vodafone, αλλά και της ΔΕΗ με τη Nova, η οποία βρίσκεται «στα σκαριά» αλλά πολύ κοντά στην τελική ολοκλήρωσή της. Το σημαντικό είναι ότι οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών ενώνουν τις δυνάμεις τους μέσω της κοινής χρήσης κρίσιμων υποδομών που αλληλοσυμπληρώνονται ιδανικά για να προσφέρουν στον καταναλωτή αναβαθμισμένες και πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες, όπου στην ουσία με έναν λογαριασμό θα έχουν ρεύμα, Internet, σταθερή και κινητή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση.

Στην περίπτωση της Nova, η οποία πρόσφατα εξαγόρασε τη Wind, θα μπορέσει μέσω της ΔΕΗ, να εκμεταλλευτεί τη διαθεσιμότητα των συνδέσεων στο Ιnternet με οπτική ίνα (Fiber to the Home – FttH) που διαθέτει η δεύτερη, με την υπό ίδρυση θυγατρική της για τις τηλεπικοινωνίες. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο που έχει εκπονήσει η διοίκηση, η ΔΕΗ θα καλύψει, μέχρι το 2025, το 80% του πληθυσμού της χώρας με δίκτυο FttH μέσω των κολόνων μεταφοράς ενέργειας (υπέργειο και υπόγειο όπου χρειάζεται), διαθέτοντας στη χονδρική υπηρεσία σύνδεσης με ταχύτητα 1 Gbps.

Έτσι η Nova θα μπορέσει να προσφέρει στο ευρύ πελατολόγιό της, που αριθμεί πάνω από 500.000 συνδρομητές μαζί με αυτούς της Wind, υπηρεσίες οπτικής ίνας μέσω της ΔΕΗ από την κολόνα κατευθείαν στο σπίτι.

Στην περίπτωση της Volton θα λειτουργήσει μέσω της Vodafone ως Full MVNO ολοκληρωμένος πάροχος, με πλήρη έλεγχο των προϊόντων και των υπηρεσιών που θα προσφέρει στους πελάτες της.

Στο πλαίσιο αυτό, o ενεργειακός όμιλος πρόκειται να αναπτύξει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο με την παροχή καινοτόμων συνδυαστικών υπηρεσιών ενέργειας και τηλεπικοινωνιών (κινητή, σταθερή τηλεφωνία & Internet συμπεριλαμβανομένου και του 5G) με ιδιαίτερα ανταγωνιστικά τιμολόγια.

Στόχος είναι η εταιρεία να προσφέρει ακόμη περισσότερη οικονομία στο σύνολο των δαπανών των οικιακών και επαγγελματιών πελατών της, που αυτήν τη στιγμή ξεπερνούν τους 200.000.

Τεύχος 18

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ