Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον χρηματοοικονομικό τομέα
Τα χρηματοοικονομικά είναι πάντα ένας τομέας που ευδοκιμεί. Η καινοτομία και η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει περαιτέρω ευκαιρίες για να ταρακουνήσει τη βιομηχανία. Οπλισμένες με τεχνολογία αιχμής, οι εταιρείες ελπίζουν να διερευνήσουν νέους τρόπους εργασίας και να ενισχύσουν την παραγωγικότητα, σύμφωνα με το Financial Times.
«Υπάρχουν αρκετοί τομείς χρηματοδότησης όπου βλέπουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να έχει επιρροή», λέει ο Peter Weston, Αναπληρωτής Διευθυντής Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών στον υπεύθυνο προσλήψεων Harvey Nash. «Για παράδειγμα, στην επενδυτική τραπεζική και τη διαχείριση επενδύσεων, έχουμε δει μια αλλαγή στον τομέα της πληροφορικής, όπου η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο ως η πρώτη γραμμή υποστήριξης για τις λειτουργίες του γραφείου βοήθειας».
Ταυτόχρονα, οι ασφαλιστικές εταιρείες στρέφονται στην εν λόγω τεχνολογία για να βοηθήσουν στην αναδοχή και την τιμολόγηση των ασφαλίστρων. Πέρυσι, η βρετανική ασφαλιστική Hiscox παρουσίασε το δικό της μοντέλο AI, το οποίο δημιούργησε σε συνεργασία με την Google, μια κίνηση που χαιρετίστηκε ως η πρώτη στην ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου.
«Αυτό έχει πραγματικά αντίκτυπο, καθώς η μείωση των δευτερολέπτων από τον χρόνο που απαιτείται για την απάντηση σε ένα ερώτημα μπορεί να κάνει τη διαφορά σε μια συμφωνία», λέει ο Weston.
Ο Michael Conway, εταίρος και επικεφαλής μετασχηματισμού AI στην IBM Consulting στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, λέει ότι διάφοροι παράγοντες οδηγούν αυτήν την αλλαγή. Μεταξύ των πιο σημαντικών είναι ότι οι πελάτες θέλουν μια ψηφιακή εμπειρία υψηλού επιπέδου κατά τον χειρισμό των οικονομικών τους. «Οι μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών, η ανταγωνιστική αναστάτωση, η εμφάνιση επιχειρηματικών οικοσυστημάτων και πλατφορμών, οι απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η επιχειρησιακή ανθεκτικότητα και οι ρυθμιστικές ενέργειες επιταχύνουν τον ρυθμό μετασχηματισμού των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και επιταχύνουν την υιοθέτηση μιας τεχνολογίας όπως η τεχνητή νοημοσύνη», λέει ο Conway.
Οι εικονικοί βοηθοί, προσθέτει, μεταβαίνουν από καινοτόμα και χρήσιμα αξεσουάρ σε δυνητικά μετασχηματιστικά εργαλεία.
«Οποιαδήποτε πολύπλοκη ροή εργασίας, από τον εντοπισμό οικονομικών εγκλημάτων και την αξιολόγηση της κανονιστικής συμμόρφωσης έως την επεξεργασία πληρωμών, μπορεί να επωφεληθεί από έναν εικονικό βοηθό που παράγει αποτελέσματα με δυνατότητα δράσης», λέει.
Τα δεδομένα από τον Harvey Nash αποκαλύπτουν ότι η πλειοψηφία των εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την εν λόγω τεχνολογία. Σε μια έρευνα των εταιρειών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών που διενεργήθηκε πέρυσι, περισσότερο από το 60% δήλωσε ότι εξετάζει ενεργά, δοκιμάζει ή εφαρμόζει την τεχνητή νοημοσύνη. Τα επίπεδα απορρόφησης ποικίλλουν ανάλογα με την εργασία: από 70% για τη δημιουργία ή τη δοκιμή κώδικα έως 46% για τη δημιουργία γραφικών ή εικόνων.
Αν και γίνεται πιο ξεκάθαρο ως προς το πού θα χαθούν θέσεις εργασίας, ο Conway είναι πεπεισμένος ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας – αντί να τις αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου – με νέες θέσεις απασχόλησης να ανοίγουν για να βοηθήσουν στην προώθηση της τεχνολογίας αυτής.
Ταυτόχρονα, ο Weston είναι σαφής ότι συμβαίνουν ορισμένες αλλαγές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους τεχνολογικούς ρόλους, με τα μεγέθη των ομάδων πληροφορικής να συρρικνώνονται λόγω της αυξημένης αυτοματοποίησης. Οι εργαζόμενοι σε γραφεία υποστήριξης διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, αν και αυτό θα μπορούσε να δώσει σε αυτούς τους εργαζόμενους την ευκαιρία να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους και να εξειδικευτούν.