Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Οι κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις το 2023
Η Klarna, υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, δημοσίευσε τη δεύτερη ετήσια έκθεση “The Checkout“, η οποία παρουσιάζει τις παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις του 2023.
Τα δεδομένα προέρχονται από ηλεκτρονικές αγορές που πραγματοποιήθηκαν με Klarna στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Σουηδία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Πολωνία, από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Σεπτέμβριο του 2023.
Με βάση τα προϊόντα που αγόρασαν οι καταναλωτές το 2023, η έκθεση αναδεικνύει το “Fandom Fashion” ως ένα από τα κορυφαία θέματα της χρονιάς, χάρη στην ποπ κουλτούρα που κυριάρχησε φέτος, όπως η περιοδεία Renaissance Tour της Beyoncé, η περιοδεία Eras Tour της Taylor Swift, οι στυλιστικές εμφανίσεις του Harry Styles στις συναυλίες του και η ταινία Barbie.
Η έκθεση της Klarna κατέγραψε μία αύξηση +254% στις ροζ αποσκευές (Αύγουστος 2023) μετά το λανσάρισμα της συνεργασίας Beis x Barbie και μία αύξηση +146% στα ροζ βερνίκια νυχιών, που συνδέεται με την ταινία Barbie. Επιπλέον, σημειώθηκε αύξηση +1601% στις αγορές cowboy καπέλων με στρας (Αύγουστος 2023) και +421% στα ασημένια cowboy καπέλα (Σεπτέμβριος 2023), λόγω των σχετικών εμφανίσεων της Beyoncé στην περιοδεία Renaissance Tour. Ακόμα, αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα φορέματα με κρόσσια και τα βραχιόλια φιλίας, οι οποίες συνδέονται με τα ρούχα της Taylor Swift στην περιοδεία της, ενώ η αύξηση στις γουέστερν μπότες, τα δερμάτινα μπουφάν και τα παντελόνια καμπάνα συνδέεται με τις στιλιστικές εμφανίσεις του Harry Styles στις συναυλίες του.
Η μόδα και η ομορφιά έπαιζαν πάντα κεντρικό ρόλο στις συναυλίες, προσθέτοντας μία επιπλέον διάσταση στη μουσική. Εμβληματικές ταινίες του κινηματογράφου, όπως η ταινία Barbie, αφήνουν το αποτύπωμά τους στη μόδα, ενώ οι χαρακτήρες της μεγάλης οθόνης συχνά εμπνέουν τις στυλιστικές επιλογές και διαμορφώνουν τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού, συμβάλλοντας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο της μόδας.
Κάτω από τη θεματική “Life Maximized”, η έκθεση της Klarna αναδεικνύει άλλες δύο τάσεις, το “Interior Expressionism” και “Host With the Most”, τα οποία αντικατοπτρίζουν τον τρόπο με τον οποίο όλο το χρόνο οι καταναλωτές εκμεταλλεύονται στο έπακρο τους χώρους του σπιτιού και φιλοξενούν τους φίλους και την οικογένειά τους. Καθώς προσθέτουν ζωντάνια στους εσωτερικούς χώρους με περισσότερο χρώμα και μοναδικά κομμάτια, οι καταναλωτές στράφηκαν σε αγορές όπως κυματιστούς καθρέπτες εμπνευσμένους από τη δεκαετία του ‘70 (+614% τον Αύγουστο 2023) και διακοσμητικά μαξιλάρια (+413% τον Σεπτέμβριο 2023). Άλλα αντικείμενα, όπως γεωμετρικά κεριά, καρό κουβέρτες και ριγέ χαλιά, έχουν επίσης σημειώσει αύξηση αγορών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Το τελευταίο θέμα της έκθεσης της Klarna “Host With the Most” αποτυπώνει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη φιλοξενία στο σπίτι. Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται από την αύξηση των αγορών σε παγομηχανές (+369% τον Σεπτέμβριο 2023), κουβάδες πάγου (+175% τον Μάρτιο του 2023) και γυάλινα καλαμάκια (107% τον Αύγουστο του 2023) για κοκτέιλ υψηλής ποιότητας. Οικιακά προϊόντα όπως μικροί προτζέκτορες (+84% τον Σεπτέμβριο 2023) για βραδιές ταινιών και διαχυτές αιθέριων ελαίων (+93% τον Σεπτέμβριο 2023) για αρωματοθεραπεία στο σπίτι, είναι επίσης στη λίστα των προϊόντων που σημείωσαν αύξηση.