Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

20 January 2023 06:52

Οι τάσεις πληρωμών που θα επικρατήσουν το 2023

H VISA προχώρησε σε ανάλυση των αγοραστικών τάσεων παγκοσμίως και εκτιμάει πως αυτές θα κινηθούν για τη νέα χρονιά που υποδεχθήκαμε πρόσφατα. Από την αποκλειστικά εξ αποστάσεως εργασία οδηγηθήκαμε σε υβριδικά μοντέλα και από μια ραγδαία οικονομική ανάπτυξη σε μια σημαντική βραχυπρόθεσμη οικονομική αβεβαιότητα, ενώ η μετάβαση από τις πληρωμές με μετρητά στις ψηφιακές συνεχίζεται παγκοσμίως, αναφέρει η εταιρεία και παρουσιάζει τις πέντε τάσεις που ξεχωρίζουν στο τοπίο των πληρωμών:

Το ταξίδι για δουλειά και αναψυχή επιστρέφει ενισχύοντας τις δαπάνες λιανικής

Το 2022 τα ταξίδια παγκοσμίως ανέκαμψαν, χάρη στο άνοιγμα των συνόρων που απελευθέρωσε τη ζήτηση. Πρόσφατη έρευνα της Visa κατέγραψε μια ευρεία αύξηση, του μέσου ποσού που δαπανάται ανά ταξιδιώτη στο εξωτερικό μεταξύ Ιουνίου – Αυγούστου  2022, τόσο στις δαπάνες λιανικής, όσο και στις «παραδοσιακές ταξιδιωτικές» όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και διασκέδαση. Ωστόσο, η αύξηση τόσο των διασυνοριακών δαπανών λιανικής, όσο και των άλλων ταξιδιωτικών δαπανών εξομαλύνθηκε. Τα στοιχεία της Visa δείχνουν ότι οι αγορές από ξένους τουρίστες είχαν ανακάμψει πλήρως στο 63% των 500 κορυφαίων προορισμών με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα πριν από την πανδημία – αριθμός που ενδέχεται να αυξηθεί το 2023.

Οι καταναλωτές επιλέγουν συνειδητά βιώσιμες συμπεριφορές  

Ενώ φέτος θα δούμε περισσότερα άτομα να ταξιδεύουν για δουλειά, αναψυχή και όχι μόνο, οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχίες  για τη βιωσιμότητα και την κλιματική αλλαγή σε σχέση με το πώς καταναλώνουν και συμπεριφέρονται στο ταξίδι. Πρόσφατη μελέτη των Skift και McKinsey, έδειξε ότι το 40% των ταξιδιωτών, παγκοσμίως, ήταν διατεθειμένοι  να πληρώσουν τουλάχιστον 2% περισσότερο για αεροπορικά εισιτήρια ουδέτερου άνθρακα. Έως τώρα, τα ίδια δεδομένα, δείχνουν ότι μόλις το 14% των ταξιδιωτών το έπραξαν τελικά. Το 2023 αναμένουμε ότι περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν πράξη τα λόγια τους καθώς ένας μεγαλύτερος αριθμός βιώσιμων επιλογών θα είναι διαθέσιμος.

Το Β2Β γίνεται 3.0

Η καινοτομία στον κλάδο πληρωμών B2B θα δημιουργήσει ένα άλλο κύμα ψηφιακού μετασχηματισμού. Από το 2023 και μετά, θα δούμε μια έκδοση 3.0 των B2B πληρωμών. Αναμένεται αύξηση στις B2B πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, καθώς η προτίμηση των επιχειρήσεων να πληρώνουν και να πληρώνονται μέσω τηλεφώνου μεγαλώνει, ενώ η ψηφιοποίηση πληρωμών B2B θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη στις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου B2B. Περισσότερες επιχειρήσεις B2B από ποτέ παρέχουν τώρα διαδικτυακές πληρωμές και το 80% των συναλλαγών B2B αναμένεται να είναι ψηφιακές έως το 2025. Παράλληλα, όλο και περισσότερες κυβερνήσεις σημειώνουν πρόοδο στην ψηφιοποίηση πληρωμών.

Η αστάθεια στα κρυπτονομίσματα δημιουργεί νέες ευκαιρίες

Οι αγορές κρυπτονομισμάτων ήταν ασταθείς το περασμένο έτος. Ενώ το μέλλον μένει να αποκαλυφθεί, αναμένουμε πως κάποιες λιγότερο ανθεκτικές ιδέες θα περιθωριοποιηθούν, ενώ άλλες που επικεντρώνονται στην υιοθέτηση μιας μετρημένης, συμβατής προσέγγισης στη νέα τεχνολογική ανάπτυξη θα συνεχίσουν να δημιουργούν ουσιαστικές λύσεις web3. Στο άμεσο μέλλον, θα δούμε να επικεντρώνονται συνεχώς οι κυβερνήσεις, οι κεντρικές τράπεζες, τα παραδοσιακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι fintechs σε προγραμματιζόμενο χρήμα και πληρωμές – είτε πρόκειται για CBDC, για stablecoins ή για άλλες μορφές tokenized χρήματος. Στο κοντινό μέλλον, περιπτώσεις πληρωμών μέσω web3, θα περιλαμβάνουν μισθοδοσίες, μικροπληρωμές και διασυνοριακές πληρωμές. Τέλος, εταιρείες αξιοποιούν τη τεχνολογία NFT για να δημιουργήσουν νέες ψηφιακές εμπειρίες.

Η απάτη προσαρμόζεται σε έναν «υβριδικό» κόσμο

Όλο και περισσότεροι υιοθετούν έναν «υβριδικό» τρόπο εργασίας και οι απατεώνες ακολουθούν την τάση προσαρμόζοντας τις τακτικές τους. Καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες πληρώνουν καθοδόν, οι απατεώνες έχουν περισσότερες ευκαιρίες να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα. Με τα ταξίδια να επιστρέφουν, πιθανότατα θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αύξηση της διασυνοριακής απάτης.  Ίσως η πιο πρόσφατη απειλή που αναδύεται είναι αυτή των «ταυτοτήτων σύνθεσης» — όταν οι απατεώνες συναρμολογούν ένα καθαρό νέο πρόσωπο από θραύσματα στοιχείων ταυτότητας. Αναμένουμε ότι οι  μικρές επιχειρήσεις θα  συνεχίσουν να αποτελούν στόχο, καθώς συχνά δεν έχουν τους πόρους ή την τεχνογνωσία για να δώσουν προτεραιότητα στα εργαλεία ασφαλείας και άλλα μέτρα ασφαλείας. Μια πρόσφατη δημοσκόπηση της Visa διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς (58%) ταξιδιώτες ανέφεραν ότι ανησυχούν για την πιθανότητα απάτης στις πιστωτικές ή χρεωστικές τους κάρτες ενώ ταξιδεύουν.

Τεύχος 210

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ