Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για την ψηφιακή αγορά
Της Βασιλικής Χονδροδήμου
Τέθηκε σε ισχύ ο νέος νόμος της Ε.Ε. για τις ψηφιακές αγορές – Digital Markets Act. Το DMA θα θέσει τέλος στις αθέμιτες πρακτικές από εταιρείες που ενεργούν ως φύλακες στην οικονομία της διαδικτυακής πλατφόρμας. Προτάθηκε από την Commission τον Δεκέμβριο του 2020 και εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σε χρόνο ρεκόρ, τον Μάρτιο του 2022.
Το DMA ορίζει πότε μια μεγάλη διαδικτυακή πλατφόρμα πληροί τις προϋποθέσεις ως «gatekeeper», δηλαδή ως ψηφιακές πλατφόρμες που παρέχουν μια σημαντική πύλη μεταξύ των επιχειρηματικών χρηστών και των καταναλωτών – η θέση των οποίων μπορεί να τους εξουσιοδοτήσει ώστε να ενεργούν ως ιδιωτικοί δημιουργοί κανόνων, δημιουργώντας έτσι ένα εμπόδιο στην ψηφιακή οικονομία. Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, το DMA θα ορίσει μια σειρά από υποχρεώσεις που θα πρέπει να τηρούνται.
Τα πλεονεκτήματα του νέου DMA είναι:
• Οι επιχειρηματικοί χρήστες που εξαρτώνται από τους φύλακες για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην ενιαία αγορά θα έχουν ένα δικαιότερο επιχειρηματικό περιβάλλον.
• Οι νεοσύστατες εταιρείες τεχνολογίας θα έχουν νέες ευκαιρίες να ανταγωνίζονται και να καινοτομούν στο περιβάλλον διαδικτυακής πλατφόρμας, χωρίς να χρειάζεται να συμμορφώνονται με αθέμιτους όρους και προϋποθέσεις που περιορίζουν την ανάπτυξή τους.
• Οι καταναλωτές θα έχουν περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες για να επιλέξουν, περισσότερες ευκαιρίες να αλλάξουν πάροχο εάν το επιθυμούν, άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες και δικαιότερες τιμές.
• Οι gatekeepers θα διατηρήσουν όλες τις ευκαιρίες να καινοτομούν και να προσφέρουν νέες υπηρεσίες. Απλώς δεν θα τους επιτρέπεται να χρησιμοποιούν αθέμιτες πρακτικές έναντι των επιχειρηματικών χρηστών και πελατών που εξαρτώνται από αυτούς για να αποκτήσουν αδικαιολόγητο πλεονέκτημα.