Skip to main content

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

19 July 2022 05:49

Data Ally: Το usability είναι κλειδί για την ασφάλεια των ΜΜΕ στο κυβερνοχώρο

Στην περίπτωση των μικρών επιχειρήσεων, οι εργαζόμενοι είναι ακόμη πιο σημαντικοί ως η πρώτη γραμμή άμυνας απέναντι στους κινδύνους που ελλοχεύει το διαδίκτυο, μιας και οι μικρές επιχειρήσεις συχνά δεν διαθέτουν το εξειδικευμένο προσωπικό ή τους πόρους μεγάλων οργανισμών για να επενδύσουν στην εκπαίδευση των εργαζομένων. Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 38% των ΜμΕ υπέστη κυβερνοεπίθεση το 2021, σύμφωνα με έκθεση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν το ευάλωτο στις κυβερνοεπιθέσεις των ΜμΕ.

Επιπλέον, είναι αξιοσημείωτο ότι ένα μεγάλο μέρος αυτού του επιχειρηματικού ιστού αποτελείται από κατανεμημένες επιχειρήσεις, γεγονός που αυξάνει την περίμετρο της επίθεσης και επομένως τις πιθανότητες επιτυχίας των απειλών.

Ως εκ τούτου, σε αυτό το πλαίσιο της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, της έλλειψης χρόνου και πόρων εκπαίδευσης και της εκτεταμένης εξ αποστάσεως εργασίας, είναι σημαντικό όλα τα προγράμματα που εκτελούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να είναι εύχρηστα, και αυτό περιλαμβάνει και τα εργαλεία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, καθώς προστατεύουν κρίσιμα περιουσιακά στοιχεία για τον οργανισμό.

Ο Όμιλος Nielsen Norman, μια παγκόσμια εταιρεία συμβούλων για την εμπειρία χρήστη (UX), ορίζει τον όρο usability (ευχρηστία) ως «ένα χαρακτηριστικό ποιότητας που αξιολογεί τη χρηστικότητα των διεπαφών χρήστη. Αναφέρεται επίσης σε μεθόδους για τη βελτίωση της χρηστικότητας κατά τη διαδικασία σχεδιασμού». Πέντε ποιοτικά εξαρτήματα αξιολογούνται ως προς την ευχρηστία: ευκολία εκμάθησης, αποδοτικότητα, απομνημόνευση, σφάλματα, ικανοποίηση.

Έχοντας υπόψη αυτά τα στοιχεία, οι ιδανικές λύσεις κυβερνοασφάλειας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι:

• Εύληπτες, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν εύκολα από την πρώτη χρήση, για βασικές εργασίες, όπως η παρακολούθηση τελικού σημείου ή η σάρωση για κακόβουλο λογισμικό.

• Αποτελεσματικές, με γρήγορη, αυτόματη ανάλυση και, επιπλέον, κάλυψη μοτίβων συμπεριφοράς που υπερβαίνουν τα γνωστά κακόβουλα προγράμματα.

• Προγραμματιζόμενες, με διαδικασίες εύκολα αυτοματοποιημένες και διαχειρίσιμες, ώστε οι ίδιες να μπορούν να συνεχιστούν ξανά στο μέλλον χωρίς δυσκολία.

• Απόδειξη σφαλμάτων, ακόμη κι αν οι χρήστες κάνουν διαγνωστικά σφάλματα υποτιμώντας τις απειλές, πρέπει να προχωρήσουν πέρα από αυτό και να ξεκινήσουν από ένα μοντέλο zero trust.

• Ικανοποιητικές για τους πελάτες: Αυτός ο παράγοντας υπερβαίνει τον σχεδιασμό και σημαίνει ότι οι χρήστες πρέπει να μπορούν να βασίζονται στην επαρκή τεχνική υποστήριξη όταν αντιμετωπίζουν αμφιβολίες και δυσκολίες.

Οι λύσεις που βασίζονται σε αυτούς τους πυλώνες αποδεικνύουν ότι τοποθετούν τον πελάτη και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο στο επίκεντρο της στρατηγικής τους, με τη χρηστικότητα ως βασική προϋπόθεση ανά πάσα στιγμή, ώστε η εκμάθηση και ο χειρισμός τους να είναι όσο το δυνατόν απλούστερη. Αυτά είναι τα εργαλεία που πρέπει να εμπιστεύονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Τεύχος 112

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ