Skip to main content
12 July 2022 06:47

Ευοίωνο το μέλλον του VR όχι μόνο για τη Meta

Του Στάθη Ασπιώτη

Κατά 241,6% αυξήθηκαν οι παγκόσμιες παραδόσεις VR Headset (VR) κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της IDC.

Η Meta κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της, κατακτώντας το 90% της αγοράς, καθώς το Quest 2 VR Headset παραμένει εξαιρετικά δημοφιλές και η Meta συνεχίζει να προσφέρει αποκλειστικό περιεχόμενο, ενώ παράλληλα πριμοδοτεί το hardware.

Τη συσκευή της Meta ακολουθεί το Pico VR Hedset της ByteDance με μερίδιο 4,5%.Η Pico δραστηριοποιείται σε μεγάλο βαθμό εντός Κίνας, όμως έχει διατηρήσει παρουσία σε πολλές παγκόσμιες αγορές, κυρίως στον εμπορικό τομέα. Η πρόσφατη επέκτασή της σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και η αυξανόμενη βιβλιοθήκη που διαθέτει με φιλικό προς τον καταναλωτή περιεχόμενο αναμένεται να βοηθήσουν την ByteDance να προσελκύσει μεγαλύτερο κοινό τα επόμενα τρίμηνα. Οι DPVR, HTC και iQIYI ολοκληρώνουν την πρώτη πεντάδα με μερίδιο λιγότερο από 4%, συνολικά.

«Η Meta συνεχίζει να επενδύει για την ανάπτυξη του Metaverse, αλλά η στρατηγική προώθησης χαμηλής ποιότητας hardware που ακολουθεί, εις βάρος της κερδοφορίας δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Jitesh Ubrani, Διευθυντής Ερευνών στην IDC.

Ενώ οι παραδόσεις VR Headset αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται στο υπόλοιπο του 2022, το 2023 είναι που θα λειτουργήσει ως κρίσιμο έτος για τη βιομηχανία VR (και AR), καθώς τα headset επόμενης γενιάς από τις Meta, Pico και Sony αναμένεται να κυκλοφορήσουν μαζί με ένα headset της Apple που αναμένεται να προσφέρει εμπειρία μικτής πραγματικότητας (Mixed Reality).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το headset της Apple. Ενώ το πρώτο της μηχάνημα αναμένεται να κινήσει το ενδιαφέρον των φίλων της και των early adopters, αυτό που όλοι αναμένουν σε βιομηχανικό επίπεδο είναι η δεύτερη και η τρίτη έκδοσή του, σύμφωνα με τον Ramon Llamas, Διευθυντή Έρευνας στην ομάδα Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας της IDC. Εν τω μεταξύ, εταιρείες όπως η Meta και η Sony έχουν ήδη μια ισχυρή εγκατεστημένη βάση και συγκρατημένη ζήτηση που μπορούν να αξιοποιήσουν. «Συνολικά, αυτό είναι ένας ισχυρός οδηγός για να πιεστεί η αγορά προς τα εμπρός», καταλήγει ο Ramon Llamas.

Τεύχος 107

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ