Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
LATEST
9% αύξηση στον τζίρο των online super market για το 2024
![](/wp-content/themes/yootheme/cache/09/6a-Convert-Group-09610b2a.jpeg)
Η Convert Group δημοσίευσε τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο ετήσιο report μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit Suite. Αυτά τα στοιχεία εξηγούν ότι συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στον κλάδο των super market με τους καταναλωτές να δαπανούν online 335 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ το 2024, δηλαδή 9% περισσότερα από το 2023. Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως eFood Market και Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ, που οφείλεται κυρίως στα περισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% σε σχέση με 8%, που ήταν το 2023.
Ειδικά στην Ελλάδα, το δείγμα της Convert Group κάλυψε το 83% της αγοράς το 2024, ενώ για το 2025, θα ανέλθει σε 90% κάλυψη της αγοράς με την προσθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food (εξαιρώντας πάντα efood market και wolt market).
Σε σύγκριση με το 2023, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2024 ήταν: +18% σε προϊόντα για κατοικίδια, +14% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 9% και τα φρέσκα τρόφιμα κατά 8%. Παρατηρήθηκε, επίσης, ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024. Τέλος, η Παρασκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέρα για τα online ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγελιών έγιναν τη συγκεκριμένη ημέρα.